Wedstrijd Skijoring in Markelo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

regine

Wedstrijd Skijoring in Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 18:34

Vorig jaar had een vriendin van mij al geoefend om met haar skies achter haar paard aan te glijden door de sneeuw of te wel skijoring of in het Nederlands "galop skieen".
Het was de grootste lol en super gaaf natuurlijk. Dit jaar met alweer het dikke pak sneeuw op de weilanden had ze het weer gedaan en dat ging toch al stukken harder dan vorig jaar. Toen kwam er ineens een aankondiging van een heuze skijoring wedstrijd op de NVVR website. We waren gelijk enthousiast alleen het weer zat wat tegen. Sneeuwduinen, sneeuwjacht, harde wind en gladheid stonden op de aankondiging. We besloten om op de dag zelf smorgens te beslissen of we gingen en na veel wikken en wegen toch met de vrachtwagen op pad richting Markelo. Het waaide wel maar het was goed te doen. Daar aangekomen steeg de adrenaline wel hoor, er werd niet kinderachtig gereden en het publiek joelde iedereen aan zodat het echt hard ging. Er was een heuze filmploeg van de NOS, een gezellig tentenkamp met snert, gluhwein, warme choco en vuurkorven, ja dit werd top!
Op een klein velde samen met de andere jockey warm gereden (we hadden 2 paarden van mijn vriendin mee zodat ze 2 keer kon) en toen aan de beurt. De ene rit was ze ong. 5e met een tijd van 46 seconden en de andere rit ergens in de middenmoot met 57 seconden. De precieze uitslag weten we nu nog niet maar dat het hard ging is een ding wat zeker is!!

Kijk maar hoe gaaf het was!!

de 1e rit:

Het is wat bewogen beeld, maar filmen in de snijdende harde wind met aan de andere hand een dansend paard wat achter haar vriendje aan wil valt niet mee :o

de 2e rit met t 2e paard

Toen de wedstrijd klaar was kwam iemand vragen of ze nog achter 1 van onze paarden mocht hangen om foto's te maken voor een website. Dat was prima. Tegelijkertijd ging op het veld de presentatrice van het jeugdjournaal achter een klein meisje met pony op geleende skies om het ook uit te proberen. Toen ze elkaar tegenmoet gallopeerde schrok de precentratrice zo dat ze zich min of meer liet vallen toen ze haar evenwicht verloor... en wat denk je... het kwam nog op het jeugdjournaal ook!!!! _O- net de dikke kont van onze pony in beeld, toen ze gevallen was, dat was een mooie afsluiter van een geweldige dag! :D

liberty

Re: Wedstrijd Skijoring in Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:45

regine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 18:57

Ja gaaf om te doen he!! Het is helemaal populair nu met die sneeuw! Bij ons ligt er helaas niet genoeg andes hadden we het graag vandaag weer gedaan, maar helaas. Toen hebben we maar een 'gewoon' bosritje door de sneeuw gemaakt :D

Afbeelding

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:23

Oh echt super gaaf. Van onze manege (snorrewind) deden er ook een aantal mee. Ik heb het zelf helaas moeten missen, omdat ik moest werken :(.

Ropers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:43

Oo leuke beelden!! Heb jullie gezien jullie gingen hard.
Erg gaaf om te doen he, we hebben vandaag weer gedaan.
Ik heb nu ipv op het paard op het snowboard gestaan, maar dat ging niet zo goed...............................hahaha

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:26

echt heel erg leuk was er ook niet zoiets in het nieuws?
SBS 6 dit is gewoon helemaal in nu met dit weer..
maar pff het mag nu wel weer helemaal gaan dooien. 8-)

maar het is erg leuk om te zien :D

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:15

Gien jullie zijn gek := Wel gaaf hoor!! haha

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:05

Gaaf! Leuke filmpjes ook. Gaat mij een beetje te hard.... Ik heb wel wat aan skieën gedaan, lang geleden, maar hier zou ik me toch niet aan wagen!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 03:09

Echt geweldig om te zien. Jullie zijn inderdaad wel een beetje gek, maar dat is ook zo leuk aan jullie, het plezier spat er vanaf!
Ik vond het commentaar van de presentator van het eerste filmpje ook erg leuk! :=

regine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 15:49

Leuk Ropers, jij deed ook mee geloof ik he! Heb ook in jouw topic gereageerd! Wij vonden het een geslaagde dag! Echt super!

Hihi Naomi_star ja we zijn wel beetje gek, maar je moet gewoon doen wat je leuk vind toch?! lol met de knol!

Eh Redneck... we vroegen ons af of we een Quarter konden lenen omdat we volgende x wel willen winnen :+

Leandros, ja hahaha valt niet mee om stil te moeten staan als je vriendje zo lekker mag rennen! :D

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:15

Wow! knap van jullie, het lijkt me echt dood eng , maar wel gaaf joh!!!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 18:32

Heb nog een geweldige foto gekregen van shesports.nl, na de wedstrijd mocht Priem nog een rondje voor de fotosessie :D

Afbeelding

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:15

Gien! Jij durft! :oo
Maar niet met Capriola gedaan dus?
Je mag mijn snelle schimmeltje ook wel lenen, maar weet niet of er dan nog wel een rem opzit }>

regine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 19:32

Nee, het zijn 2 paarden van een vriendin van me die er dus ook achter hangt.

En met Capriola zou t ook geen goed plan zijn, wel snel denk ik, maar ik weet van Cap zeker dat er aan het eind van het parcours geen werkende rem meer op zit :+

Ropers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:33

regine, zaterdag wedstrijd in enter galopskieen!! Zijn jullie weer van de partij?
Team Ropers Ranch komt met 6 combinatie, we hebben flinke geoefend deze week.
Dus ik ben zeer benieuwd!!