Tenminste, dat dacht ik.
Ik kom net terug van een rit met haar, ik rijd met een touwhalster en dit gaat ook werkelijk geweldig.
De ellende begon echter toen er een kleuter op een fietsje langs kwam, ik had al gemerkt dat ze kijkerig was maar ze was dan ook al een paar dagen niet meer gereden door de gladheid.
Maar toen kwam de brug, ze moet er al honderd keer overheen zijn geweest maar deze keer was hij eng, ik ben afgestapt omdat het een onoverzichtelijk punt is en er auto's tegemoet zouden kunnen komen, ze kwam zonder problemen mee, zoals ik wel wist.
Vervolgens nog een paar akkefietjes met boomstammen en een beetje sneeuw in de berm, ik begon haar behoorliojk zat te raken en hoopte dat het bos uitkomt zou bieden.
Ik had echter besloten het pad te nemen waar twee paarden staan, omdat ik nog steedsop zoek ben naar een weitje om mijn eigen paardje in te gaan zetten. Een van die paarden kwam al bokkend aan, pats, de druppel. Twee vrouwen stonden te kijken en begonnen commentaar te leveren op mijn touwhalster. Ik besloot een paar passen in de richting die ik in wou te zetten en dan om te draaien. Dit ging, maar het paard in de wei bleef rondspringen. Ik stond al gouw op de weg en eigenlijk was ik wel blij met de situatie, ikhad meer controle dan ik in die situatie met bit gehad zou hebben naar mijn idee.
Maar goed, het paard was me inmiddels zat dat ik aan haar neus zat(maar stappen? ho maar) maar dribbelde rustig verder. Ik neem dan toch maar het pad naar huis, en maak de donste fout die ik had kunnen maken. Ik laat haar draven. Dat draven was dus al meteen galloperen en al snel razen we over het pad, ik krijg door dat ik geen controle meer heb en gooi er vol de rem op. Ik krijg een halve hartverzakking als ik merk dat ik die beslissing 10 meter van een bevroren stuk heb gemaakt, ik zou ongetwijfelt onderuit zijn gegaan!
Het laatste stuk ging gelukkig zonder problemen, ze stond 5 minuten na het galopje weer rustig in de wei.
Ik heb vandaag weer wat geleerd, de volgende keer dat ze zo kijkerig is blijf ik mooi stappen...