Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:Er was inderdaad een ongeluk gebeurd, ik was daarvan het slachtoffer. Tijdens de riddershow sloeg er een paard op hol, en die rende recht op me af, en is over me heen gelopen. Voor zover ik weet was ik de enige die geraakt is. Er was wel nog iemand met een schaafwond. Gelukkig zag het er allemaal erger uit dan het was, en ben ik eraf gekomen met slechts een gekneusde hiel, wat blauwe plekken en pijn
Anne. schreef:Gisteren ben ik samen met mijn vriend bij de Midwinterfair geweest in het Archeon. Een jaarlijks terugkerende beurs met een hoop gothic en fantasy-gebeuren. Maar ook ambachten, leuke muziek en een heerlijke sfeer.
Op het programma stond een Riddertoernooi mét paarden. Omdat ik ongeveer een half jaar op het Archeon heb gewerkt, weet ik dat het voor de Archeon-ruiters gesneden koek is. De paarden zijn heel wat gewend. Om half 4 begon het, we liepen naar de Arena waarin al een paard stond te dartelen, een paard dat me niet bekend voorkwam.. geen paard van het Archeon in ieder geval! Het paard zag er vrij angstig uit. Naarmate het volstroomde besloot de ruiter wat kalmte op te zoeken achter de schermen. Toen de Arena bijna vol was, sloot men de toegang met een mooi touwtje af. Daar waar normaal gesproken dikke, houten deur voorkwamen, daar hing nu een touwtje. Achter het touwtje verzamelden zich mensen die het toch nog wilden zien.
De show begon. De ruiters renden in galop al zwaardvechtend door de arena heen, waaronder de ruiter met het onbekende paard. Het onbekende paard oogde steeds angstiger en wilde ook absoluut niet stilstaan. Op het moment dat de ruiter nog een rondje wilde lopen, zag het paard dat achter het touwtje, achter de mensen ruimte was. En als een paard weg wil, dan gaat een paard weg. Het paard stormde op het publiek af achter het touw. Een hoop mensen sprongen aan de kant, maar een aantal mensen zagen het iets te laat. De meesten zijn niet meer dan opzij geduwd, maar éen jongeman werd volgens mij letterlijk onder de voet gelopen en is vervolgens afgevoerd met de ambulance. Het publiek was stil, niemand wist precies wat er gebeurde en hoe hij moest handelen. De "ridders" schoten meteen te hulp en werden toegesproken dat er een risico aan werken met paarden verbonden zat en dat de show voor nu werd afgeblazen.
Wat ik het meest absurde vind is dat ondanks het paard zo extreem onrustig was, ze toch door zijn gegaan met de show. Ik vind dat je met dit soort shows, en met deze aantallen toeschouwers er absoluut op moet kunnen vertrouwen dat je paard er niet roekeloos vandoor schiet. Dit had men al lang van tevoren aan moeten zien komen..
Wat vinden jullie hier nou van?