Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caira schreef:wow als mijn paard 1 dag binnen zou blijven zou ik al van stal veranderen. Laat staan 1 hele winter, en dan die hele waslijst erbij, ik was allang weg geweest!
_l_amanda_l_ schreef:worden ze dan met kerst na 12:00 nog wel gevoerd/water gegeven?![]()
Ik weet niet of zoveel "eisen" normaal zijn op een pensionstal...mijne staan gelukkig in de tuin.., maar vind het wel een beetje raar dat het maar effe word medegedeeld op een briefje (makkelijk; kunnen mensen ook niet discusseren) Kun je niet met de staleigenaren overleggen?
nog eens verhuizen geen optie?
Hammeke schreef:_l_amanda_l_ schreef:worden ze dan met kerst na 12:00 nog wel gevoerd/water gegeven?![]()
Ik weet niet of zoveel "eisen" normaal zijn op een pensionstal...mijne staan gelukkig in de tuin.., maar vind het wel een beetje raar dat het maar effe word medegedeeld op een briefje (makkelijk; kunnen mensen ook niet discusseren) Kun je niet met de staleigenaren overleggen?
nog eens verhuizen geen optie?
ja, wij gaan proberen met zen 3 tegelijk te vertrekken. daarstraks had mijn vriendin nog een zware discussie over de sluitingstijden met oud & nieuw & kerst, aangezien zij tot 17.00 moet werken.
de eigenaresse zei toen letterlijk :'als het u hier niet aanstaat, er zijn nog pensionstallen genoeg en daarbij met dat oudere koppel hebben wij toch geen last'
waarop mijn vriendin repliceerde :'nee, want die komen bijna nooit'
wat wel waar is aangezien die mensen maar 1x in het weekend komen, voor de rest komen hun paarden echt nooit buiten. ja tijdens het stallen mesten worden ze even naar een andere stal geloodst, maar daar blijft het bij. en daarbij komt nog dat 1 van de paarden van dat ouder koppel een drachtige merrie is.
mijn moeder zegt alleen maar :' er zijn ergere plaatsen en het is toch het belangrijkst dat ze binnen staat, en als ze niet op de buiten kan dan ga je er toch even mee aan de hand wandelen?'
daar ben ik het dus niet mee eens! mijn paard moet buiten kunnen, ook al is het in een paddockje zolang ze eten heeft ben ik content, buiten is buiten.
maar daar zijn de staleigenaren het niet met ons eens. en het grappige is, dat ze daarstraks hun 2 paarden wel paar uur op de grote wei hebben gezet( de onze MOCHTEN alleen op de kleintjes, waar dan ook nog geen elektriciteit opstond, met uitbreken tot gevolg)