En dan lig je dan......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

En dan lig je dan......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 12:19

..... op de grond naar adem te snakken
Vandaag ging ik weer rijden (na een week ziekte)
Safari was al wat vervelend bij de trailer, maar gewoon kunnen opstappen (na wat opstandingen van d'r) en naar de bak gereden
In de bak zaten een paar honden en ze heeft een hekel aan honden (behalve die thuis zijn)
Ik kreeg haar al moeilijk in de bak, maar uiteindelijk heb ik er haar er toch ingekregen
Halverwege stond ze in een keer stil naar die honden te kijken
Opeens komt er een hond op ons afgerend
Safari springt opzij, ik verlies me beugel
Toen ging ze er vandoor en niet zo zacht ook
Ik was dus mijn beugel aan het zoeken en toen deed ze kop tussen de benen en met bolle rug bokken
Daar heb ik geen problemen mee omdat ik dat wel kan uitzitten
Maar ik had dus maar 1 beugel aan en BAM daar lag ik
Ik kreeg haast geen adem meer en ondertussen zat ik ook nog keihard te janken van de pijn
Ik was namelijk op de rug gevallen (van 1.65 groot paard)
Gelukkig kwamen er 2 mij eventjes helpen
De een hield me paard vast en de ander die hielp mij een beetje
Alleen moesten ze heel snel weg want ze had concour
Ik ben naar huis gegaan even zitten paard weer opgezadeld en rijden (heb iets van 5 of 10 minuutjes gereden, stap draf en galop)
En toen naar huis
Gedoucht, alleen ik haalde me neus op en dan zo'n roggel maken (ja lekker smakelijk) maar toen ik dat uitspuugde zag ik dat er allemaal bloed in zat :oo
Ik had al een bloedsmaak in me mond toen ik gevallen was, maar verder geen aandacht aan besteed
Ga zo de dokter maar eens bellen

Zo moest het even opschrijven
Ik was natuurlijk boos op me paard maar nog hou ik ontzettend van d'r

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:21

Wat erg, misschien had je een tand door je lip ofzo.
Maar ik zou idd wel even naar de dokter gaan
Sterkte en beterschap!!

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:22

Waarom werd je boos op je paard?
Zij was bang, daar kan ze toch niets aan doen?

Verder veel sterkte.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:23

Citaat:

Verder veel sterkte.

Ik dacht precies hetzelfde. Zo vergroot je haar angst voor honden toch alleen maar.

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:24

Silence schreef:
Citaat:

Verder veel sterkte.

Ik dacht precies hetzelfde. Zo vergroot je haar angst voor honden toch alleen maar.

Is idd niet goed, maar ik denk dat dat ook een beetje haar reactie is omdat ze zo geschrokken is.
Ik snap het aan de ene kant wel

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:27

Ik niet, weet niet goed waarom het bijna altijd op de paarden afgereageerd moet worden als er iets fout gaat.
Laatst bijgewerkt door Silence op 28-11-09 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:27

aj! snel naar de dokter dan!

HappyBuddha

Re: En dan lig je dan......

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:28

sorry hoor, maar waar staat dan dat ze boos is geworden??

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:30

In haar allerlaatste zin ;)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:33

o sorry! had een beetje snel gelezen... Ik was denk ik niet boos geworden want zo komt het paard ook niet over zijn hondenangst!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:38

Er staat nergens dat TS ter plekke boos is geworden op haar paard, misschien wel pas achteraf toen ze het hele gebeuren nog eens overdacht.
Misschien was het niet zo handig om na een week ziekte je paard gelijk op een andere locatie te gaan rijden, zeker omdat ik lees dat je paard voordat ze ervan doorging eigenlijk al op knappen stond. Maar goed, ook dat is achteraf gepraat. Overigens snap ik niet waarom die hond niet gewoon aangelijnd was op een paardenterrein.
Nou, ik hoop voor je dat het allemaal meevalt bij de dokter.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:40

Silence schreef:
Ik niet, weet niet goed waarom het bijna altijd op de paarden afgereageerd moet worden als er iets fout gaat.

Er staat toch nergens dat ze zich op het paard heeft afgereageerd? Misschien is ze wel enkel pissig geweest maar er verder niks mee gedaan?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:42

Ik denk dat het helemaal niet zo slecht was dat je boos was in dit geval. Het heeft er namelijk wel voor gezorgd dat je thuis nog 10 minuten hebt gereden, goed hoor! Nu weet ze wel voor de volgende keer dat ze dan niet onder het werk uitkomt.
Nu toch maar gauw naar de dokter, zit er misschien een tand los? Dat kan ook redelijk bloeden, zonder dat het kwaad kan :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:44

Ik vind het gewoon niet kunnen dat je boos wordt op je paard als deze echt ergens bang van is. Dat behoor je op te lossen, niet af te katten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:49

Mensen, jullie begrijpen het verkeerd. Er staat nergens dat ze boos heeft gedaan tegen haar paard. Of bozen 'handelingen' heeft verricht. Er staat dat ze boos was op haar paard, maar dat ze wel van haar houd.

Ik bedoel. er staat nergens dat ze boos gedaan heeft of hoe ze het probleem heeft opgelost met de honden. Speculeer daar dan ook niet over...

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:52

Ai dat is niet zo mooi. Ik zou de HAP maar even bellen. Sterkte meis

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:14

Dat je boos bent op je paard zegt echt niet dat je meteen je paard afzeikt. Ik denk dat jullie het "boos zijn" te zwaar opnemen. Ik denk dat ze bedoeld dat ze teleurgesteld en beetje boos was op de hele situatie en dus ook op het paard. Ze is naar huis gegaan, heeft hem nog 5/10 minuten gereden, en klaar. Iedereen is wel eens boos op z'n paard dat moet ook anders lopen ze uiteindelijk over je heen. Maar je kunt op 100 verschillende manieren reageren :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:16

En daarom wordt er op een forum als Bokt ook door iedereen anders gereageerd. Je moet iets interpreteren vanaf een stuk tekst, en dat doet iedereen op z'n eigen manier ;)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:34

jeetje nou veel sterkte!

paarden blijven vluchtdieren he!..dat weetje voor dat je er opstapt! dus een erg normale reactie van je paard!..

succes

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 13:59

Ik heb mijn paard geen klap gegeven
Toen ik weer een beetje adem kon krijgen en weer voor zover rechtop kon staan heb ik alleen foei gezegt meer niet

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:08

Paard bang? met bolle rug, kop naar beneden gaan bokken en ervandoor gaan? Das behoorlijk vuil hoor. Schrikken= even wegspringen de rest van de onzin hoort er niet bij! In dit geval wilde het paard haar er vanaf hebben, dat is duidelijk. Ik zou vreselijk boos op mijn paard zijn, en als mogelijk was (dus niets gebroken oid) weer opstappen en hem dan de pootjes uit zijn lijf laten lopen, dus niet het paard vangen en erop los gaan slaan of schreeuwen, maar paard pakken, beleefd klopje omdat hij zich laat vangen, opstappen en laten zweten! Dus ja, ik begrijp heel goed dat ze boos is op haar paard.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:09

Sjezus, sommige mensen reageren gelijk weer zo overdreven.... Alsof het een drama zou zijn geweest als je een paard een klap of trap zou geven (ook al is het uit frustratie) omdat je er afgemikt bent.... ze zijn niet van suiker en we zijn allemaal mensen.

Altijd dat politiek correcte, alsof we allemaal roomser zijn dan de paus.... bah bah.

TS - hoop dat je niets ernstigs overgehouden hebt aan je val en goed van je dat je rustig gebleven bent en nog even gereden hebt.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:11

winia4ever schreef:
jeetje nou veel sterkte!

paarden blijven vluchtdieren he!..dat weetje voor dat je er opstapt! dus een erg normale reactie van je paard!..

succes

Vind jij het een normale reactie van je paard dat als ze nerveus is en ze schrikt, eerst wegspringt er loeihard vandoor gaat, kop tussen de benen steekt en met bolle rug begint te bokken als een malle?

Bijzonder.........

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 15:18

Bonita_Bon schreef:
Paard bang? met bolle rug, kop naar beneden gaan bokken en ervandoor gaan? Das behoorlijk vuil hoor. Schrikken= even wegspringen de rest van de onzin hoort er niet bij! In dit geval wilde het paard haar er vanaf hebben, dat is duidelijk. Ik zou vreselijk boos op mijn paard zijn, en als mogelijk was (dus niets gebroken oid) weer opstappen en hem dan de pootjes uit zijn lijf laten lopen, dus niet het paard vangen en erop los gaan slaan of schreeuwen, maar paard pakken, beleefd klopje omdat hij zich laat vangen, opstappen en laten zweten! Dus ja, ik begrijp heel goed dat ze boos is op haar paard.

Ze zou me er nooit vanaf willen hebben, maar die honden bleven ook gewoon erachter aan lopen dus begon ze naar die beesten te trappen en dus ook te bokken met bolle rug en kop tussen de benen ik heb thuis nog eventjes 10 minuutjes erop gezeten
Morgen les heel rustig aan zeg wel dat die honden binnen moeten zijn
Maar ik kon niet meer opstappen zo'n zere rug had ik
We hebben wel zadel eraf gedaan en teugels eraf en dan in de bak en met zweepje erbij
Lekker in het zweet :P
Maar ik heb d'r niet geslagen oid toen ik haar weer vast had heb ik gezegt Safari FOEI niet meer doen straks kan ik je niet meer rijden
Die kop zo'n heel zielig gezichtje trok ze :P
Maar alles is nu weer goed
Alleen het zitten doet zo'n zeer :?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:22

Stom: paard vangen en dan "foei" zeggen (oid). paard laat zich vangen, dus prima.
Paard mag schrikken, paard mag opzij springen, paard mag een klein bokje geven uit schrik, paard mag een klein stuk naar voren schieten, maar niet alles achter elkaar en zo hevig. Sorry, dat heet opvoeding. Een instinctieve reactie zoals schrikken kun je niet onderdrukken, maar dit mag een paard gewoon niet doen. Dit valt niet onder schrikken.