Zo ontzettend frustrerend!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lien_87

Zo ontzettend frustrerend!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 09:36

Oke ik moet dit echt even kwijt. Ik heb geen donker kamertje meer over waarin ik het weg kan stoppen. Ik kan het gewoon niet bevatten dat ik me tot 2 keer toe heb laten bedonderen door dezelfde mensen...

Zo'n 5 jaar geleden kreeg ik twee verzorgpaarden, en pony en een paard. Het paard had nogal een moeilijk karakter maar de klik was er meteen. Ik heb altijd ontzettend veel plezier gehad met dit paard.
In de paar jaar dat ik daar de paarden verzorgde zijn er een aantal dingen gebeurd tussen mij en de (mannelijke) eigenaar van het paard. Hij wilde steeds dat ik lang kwam als zijn vriendin niet thuis was en ging bijvoorbeeld 'kontjes' geven als ik opsteeg. Ik heb dit altijd voor me gehouden omdat ik toch een soort van bang was dat ik dan de paarden niet meer mocht verzorgen. Verder zijn er wat menings verschillen geweest tussen mij en de eigenaresse waardoor de sfeer een beetje omsloeg.
Op een gegeven moment waren de beide eigenaren samen op vakantie geweest en heb ik in de tijd samen met een ander meisje de paarden gedaan, dus elke dag voeren enzovoort.
Vlak nadat ze terug kwamen werd mij verteld dat ik me spullen kon pakken. Ik zou me afspraken niet nakomen en ik kreeg ook het idee dat ze het niet zo konden hebben dat ik het zo goed met het, toch wel vervelende, paard kon vinden.

Het afgelopen jaar heeft ditzelfde paard te koop gestaan. Ik ben inmiddels gaan samenwonen en baalde ontzettend dat ik juist nu even geen spaargeld had (althans niet voor de aanschaf van een paard).
Na het afgelopen jaar wat heen en weer gemaild te hebben met de eigenaren over de vraagprijs kreeg ik ongeveer 2 maanden geleden een mailtje met een hele mooie vraagprijs. Dit was mijn kans! Ik heb alles uitzitten rekenen, veel met mijn vriend overlegd, en veel nachtjes wakker gelegen. Uiteindelijk hebben we besloten dat we er voor zouden gaan... Vanaf toen is het begonnen. Ik kreeg niet echt duidelijke informatie over de keuring e.d. Ook werd de vraagprijs ineens naar boven aangepast terwijl ik al akkoord gegaan was of er kwamen ineens kosten bij.
Uiteindelijk werden we het dan eens met de prijs, het enige wat ik nog wilde was een klinische keuring, ondanks dat die een paar weken daarvoor ook gedaan was. Ik wilde het paard verzekeren en hun rapport was al te oud.
Het paard mocht echter niet van het erf af voordat ik betaald dus ik moest maar keuren als ik het paard al gekocht had. Ik heb een dierenarts gesmeekt om na de reguliere werktijden op lokatie te komen keuren en dit is dan vorige week gebeurt. Ik had alles geregeld, stalling vervoer, het geld. Stiekem begon ik dan toch een beetje te fantaseren over mijn eigen paard.
Helaas werd het paard afgekeurd, een ontzettende domper! Maar de veearts zag het niet zo slecht in en stelde voor om de buigproef 2 weken later nog eens over te doen, dan moest alles gewoon goed zijn. De eigenaresse ging hiermee akkoord en ik heb dus voor aankomende woensdag een nieuwe afspraak gemaakt.

Nu kreeg ik gister een mailtje, ze hebben het paard verkocht aan een hogere bieder! Dus ik moest de afspraak maar afzeggen. Want ja ik had geen aanbetaling gedaan dus ik had ook nergens recht op. Gewoon alsof het niks is! Wie doet er nou een aanbetaling op een afgekeurd paard?? En is het dan zo moeilijk om nog 5 dagen te wachten?
Gewoon alsof het niks is! Ik heb gewoon voor niks geld geinvesteerd in dit paard want de definitive uitslag van de keuring zullen we nooit weten..

Zoveel moeite heb ik gedaan voor dit paard, en het paard is mij ook zoveel waard! Dit wisten de eigenaren ook en ze wilden heel graag dat ik haar over zou nemen. Althans dat hebben ze gezegd want ik begin er nu sterk aan te twijfelen.
Nu weet ik weer waarom ik zo'n hekel heb aan geld, het doet rare dingen met mensen...

Het enige wat ik kan denken is dat ze over 5 dagen misschien wel van mij geweest was, 5 dagen...

:)* Voor de mensen die zichzelf of iemand anders herkennen in dit verhaal: het is een openbaar forum en ik uit enkel en alleen mijn frustraties. Natuurlijk zitten er altijd twee kanten aan een verhaal dus ik zie de boze mailtjes wel tegemoet. Dan zal ik ze hier plaatsen, blijft het allemaal lekker overzichtelijk...

Lynn_Nikita

Re: Zo ontzettend frustrerend!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:41

het kan ook zijn dat de eigenaren wisten dat het paard een beperking had en nu die andere koper niet wilden keuren en hem zo meenamen
en bang waren dat het paard bij herkeuring van jou weer werd afgekeurd en je hem alsnog nietw ild ekopen
heel vervelend hoe het gelopen is, maar er zijn nog genoeg andere (gezeond en leuke) paarden

Sinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:41

Dit is wel heel erg frustrerend jah! -:(-
Geloof niet dat ze jou het paard gunnen. :(:)

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 09:43

Ja ze zeggen dat ze niet inzaten over de keuring maar dat ze er nu gewoon meer geld voor konden krijgen. Ik ben wel benieuwd of de nieuwe eigeneran weten dat het paard vorige week afgekeurd is...
Een ander paard hoef ik niet, het ging mij om deze...

CLoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:43

wat verschrikkelijk :o
mijn oude verzorgpaard werd ook niet aan mij gegunt,
zoek de eigenaar van nu op en maak alsnog je droom waar :D
waar een wil is is een weg!!
sterkte ermee

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:49

Wat ontzettend sneu zeg! Het is waar wat je zegt hoor, geld doet rare dingen met mensen .. Wie weet kan je -als je de huidige eigenaar weet te vinden- alsnog voor je paard gaan (want ja -> geld hé ..) Hopelijk komt het nog goed!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:50

Ik ben niet thuis in materie e.d. maar mij lijkt het, dat als jij mondelinge afspraken hebt gemaakt over de afspraken omtrent aankoop, deze rechtsgeldig zijn... Vind het erg vervelend voor je, maar sommige mensen zijn nu eenmaal op het geld gericht en niet op de emotionele waarde van zo'n dier bij een ander. En wat zijn je afspraken wat betreft keuringen? Vaak is het zo dat bij afkeur de verkopende partij de kosten op zich neemt.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 09:56

Nee ik ben bang dat ik geen poot heb om op te staan. De eigenaar heeft mij verteld dat wanneer ik niet aanbetaal hij het paard op marktplaats laat staan,, ik ben het hier niet mee eens geweest maar heb ook niks aanbetaald.
Verder is de eigenaresse wel mondeling akkoord gegaan met de keuring van aankomende woensdag maar mondeling is volgens mij niet bindend...

Verder was de keuring op mijn kosten omdat de eigenaren eigenlijk helemaal niet wilde dat ze gekeurd zou worden, dit hadden hun een paar weken eerder zelf al gedaan.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:27

Hmm... dat klinkt idd niet echt hoopvol. Al moet ik zeggen dat ik wel handgeld heb betaald bij de aankoop van mijn paard. Zodat ze wisten dat ik serieuse bedoelingen had bij aankoop van het paard. Wat dat betreft staat de verkopende partij wel in hun recht om dan het paard ook op marktplaats te laten staan. Dat het dan niet netjes is om het paard te verkopen terwijl er nog afspraken staan met jou, is dan gewoon niet sociaal.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:35

Toch moet ik zeggen dat je wel correct gehandeld heb (over de verkopers spreek ik me maar niet uit). Ik zou eerlijk gezegd ook niet aanbetaald hebben, zeker niet met een negatieve keuring. Dat de andere kopers hem nu hebben zou ik niet zomaar een geluk noemen, paard was moeilijk, afgekeurd en blijkbaar voor een minder bedrag ook verkocht geweest. Hopelijk krijgt ie het daar goed. Ik weet hoe moeilijk het is als zo'n dier verkocht wordt (daarom dat ik me tegenwoordig ook niet meer met andermans paarden bezig houdt, al moet ik wel zeggen dat de laatste eigenaars echt top waren, maar daarvoor met mn neus ook flink tegen de muur aangelopen). Uit ervaring moet ik zeggen, met een beetje geduld kom je zowiezo wel een prachtig paard tegen, waar het dan allemaal wel mee lukt. Dit paard zal wel altijd speciaal blijven, maar als ik nu terugdenk aan vroeger, dan ben ik echt helemaal blij met mn beestje nu. :) Speciale paarden blijven je hele leven voorkomen (hoewel het nu lijkt van niet). Ik zou me er gewoon bij neerleggen, zo'n verkopers zijn het niet echt waard om te blijven onderhandelen. Geen extra kosten meer doen, kun je beter sparen tot je ooit weer een leuk paard tegenkomt.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 17:16

Ik kan ook niet anders dan me erbij neerleggen want het paard is al verkocht.
Ik moet gewoon even mijn frustraties kwijt want ik snap gewoon niet dat iemand zo respectloos en onfatsoenlijk kan zijn...
En het opschrijven van het verhaal lucht op ;)

Lonneke1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:30

Ik snap dat dit ontzettend frustrerend voor je is..
Het minste wat de verkoper had kunnen doen is jou bellen op het moment dat hij een hoger bod had, of jij er misschien nog over heen wilde gaan..
Maar ik denk dat hij de vorige keer al niet goedgekeurd was, en deze koper wel het verhaal van de eerdere keuring geloofde..

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 17:59

Nee het paard was wel goedgekeurd de vorige keer, hiervan heb ik het papier gezien.
Omdat de eigenaren het paard ergens anders gestald hadden bij iemand die er nogal fanatiek op reed wilde ik het paard nog een keer laten keuren. Ten eerste kan er in een paar weken tijd heel veel gebeuren (zeker als er mee gesprongen wordt) en ten tweede wilde ik het paard verzekeren en had ik hiervoor een keuringsrapport nodig.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 07:40

heel vervelend voor je, dit doet veel pijn.

geloof niet alles wat mensn zeggen, zij zeggen dat er een hogere bieder was, of het waar is weet je niet, kan zeer zeker ook zijn dat ze je het paard niet echt gunden, kopers kunnen ook zonder keuring paard gekocht hebben. Over de verkopers: maken we geen woorden aan vuil

Karin_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 07:59

lien_87 schreef:
Verder is de eigenaresse wel mondeling akkoord gegaan met de keuring van aankomende woensdag maar mondeling is volgens mij niet bindend...

Of je er iets aan hebt is een 2e, maar;
De wet zegt dat ook een mondelinge overeenkomst bindend is. JEen schriftelijke overeenkomst (of: een contract) wordt geldig als beide partijen hem ondertekend hebben.

Het is natuurlijk alleen erg moeilijk om te bewijzen wat iemand wel of niet gezegd heeft. Als je getuigen hebt is het iets makkelijker, maar toch.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 08:15

Een mondelinge overeenkomst is inderdaad ook een geldige overeenkomst. De overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Zoals ik het begrijp is hiervan duidelijk sprake. Je had het paard gekocht onder de voorwaarde dat ie goedgekeurd zou worden. Dat betekent dat deoverenkomst tot stand komt op het moment dat je deze onder voorwaarde afsluit. De wederpartij is in mijn ogen gewoon de overeenkomst niet nagekomen. Omdat het paard inmiddels als verkocht is aan een derde, kun je het paard niet opeisen als de derde betaald heeft en te goede trouw was (dus niet wist dat jij em al had gekocht). Wel heb je volgens mij recht op schadevergoeding, omdat het paard niet meer geleverd kan worden. (Als erdejaars rechtenstudent moet ik er natuurlijk even bij zetten dat dit volgens mij zo is, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien of werkt het bij de verkoop van een paard net even anders?)

Maar goed, om de juridische kant even terrzijde te laten....: ik vind het gewoon een ontzettende naaistreek van die mensen!!! Ik snap best dat ze zoveel mogelijk geld willen vangen voor een paard, maar op deze manier doe je geen eerlijke zaken. Ronduit belachelijk.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 08:37

Ik ben het zeker met Gummie eens,een mondelinge overeenkomst is zeker bindend...helaas moeilijk te bewijzen als je geen getuigen hebt.
Ik neem aan dat je dingen met de DA besproken hebt nadat het paard afgekeurd was,misschien kan hij getuigen.Je hebt immers kosten gemaakt en doordat zij hun bindende afspraak niet zijn nagekomen heb jij zeker recht op een schade vergoeding.
Je zou eigenlijk juridisch advies in moeten winnen en de voormalige eigenaren op de hoogte stellen dat je stappen gaat ondernemen.Met een beetje mazzel is dit voldoende om jouw financiële schade te vergoeden.

Over de emotionele schade zal ik het niet hebben,die is niet in geld uit te drukken :(:)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 08:42

IK had hem al laten staan toen ze de prijs aan wilden passen naar boven...

Ik denk dat je er niet rouwig om moet zijn dat dit niet doorgegaan is, er zijn zoveel paarden en er staan er zoveel te koop.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 11:45

Als ik een schadevergoeding zou eisen, zou het mij dan niet meer geld kosten dan dat ik van hun terug krijg?
Ik zou ze graag nog een paar euro's armer maken maar ik denk dat dat allemaal te veel moeite gaat kosten...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:13

Je kunt iig even raad vragen en een "officiële" brief doet soms wonderen ;)
Het is aan jou om te bepalen hoeveel tijd en energie je erin wilt steken,het is geen makkelijke zaak.Ze zijn je zeker het geld van de 1e keuring schuldig.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:55

heb je (of jou ouders) rechtsbijstand?
Zo ja, dan scheelt dat al weer.
Zo nee, dan kun je in aanmerking komen voor gesubsidieerde rechtsbijstand. Dan ben je iets van 70,- kwijt voor een zaak (maar dit bedrag is natuurlijk ook afhankelijk van je inkomen)

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:47

Nare situatie.Het niet netjes zoals het gegaan is. Maar ik ben bang dat je verder niets aan kan doen. Een mondelinge overeenkomst is misschien wel bindend,maar bijna niet te bewijzen. En al zou je een zaak aanspannen,is die stress voor niets, paard is verkocht en komt daar door niet terug.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 20:21

Rechtsbijstand heb ik niet, mijn moeder ook niet.
En net wat jij zegt maverick, ik krijg het paard er niet mee terug...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:05

Ach, ieder verhaal heeft twee kanten. Toevallig ken ik de andere kant van het verhaal heel goed. Het gaat hier om het paard van mijn beste vriendin.

Zoals TS het hier neerzet, is wel heel erg van één kant bekeken. En ze speelt wel heel erg de vermoorde onschuld. Maar veel feiten kloppen wel.

Mijn vriendin heeft geen boktaccount. Dus ze kan zichzelf hier niet verdedigen. Dat wil ze ook niet. Ze leest wel alles mee en wordt wel heel verdrietig dat ze zo wordt zwart gemaakt. Het is een hele lieve meid met geen verkeerde bedoelingen.

Haar grootste angst was ook dat als TS het paard eenmaal had gekocht dat zij het paard nooit meer mocht komen bezoeken als zij en TS onenigheid zouden krijgen (wat niet heel gek gedacht is, zeker gezien de wijze waarop TS nu weer over haar praat en gezien hun voorgeschiedenis). En dat zou ze vreselijk hebben gevonden, want ze is behoorlijk gek van het paard en dat ze haar moet verkopen is haar dan ook heel zwaar gevallen. Maar omdat TS wel altijd heel goed voor dit paard is geweest en mijn vriendin wist dat zij haar een goed thuis kon bieden, heeft zij haar persoonlijke bezwaren opzij gezet, omwille van het paard, en ondanks de wrijving tussen hun twee, wilde ze toch haar dan het paard verkopen. Tegen een lagere prijs dan ze eigenlijk wilde.

Maar TS wist precies wat voor paard ze kocht, ze kon het paard en de hele voorgeschiedenis. Er was al onlangs een keuring gedaan. Maar goed, iedereen heeft recht op een keuring. M'n vriendin had aangegeven zolang er niets op papier was, geen handgeld gegeven was, dat het paard te koop zou blijven staan en dus nog verkocht kon worden. TS was op de hoogte van dit risico en ermee akkoord gegaan. Had ze dan een koper die meer bood en zichtbaar een hele goede klik had met het paard en een zeer goed huis kon bieden, maar moeten laten schieten? En het was ook niet zeker dat TS wel het paard zou kopen.

Maar goed. Het is helemaal niet leuk voor TS hoe het nu gegaan is. Dat ben ik zeker met haar eens. En ik snap de frustratie, maar het lijkt me wel netjes om even een tegengeluid te laten horen. Ook mijn vriendin is ook door een heel vervelende periode gegaan zo.

lien_87 schreef:
Als ik een schadevergoeding zou eisen, zou het mij dan niet meer geld kosten dan dat ik van hun terug krijg?
Ik zou ze graag nog een paar euro's armer maken maar ik denk dat dat allemaal te veel moeite gaat kosten...

Dit vind ik een hele nare rancune opmerking. Staat je niet zo netjes. :n

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 19:22

Wat jij nu zegt heb ik in de openingspost ook al beschreven, vandaar dat ik ook weet dat ik geen poot heb om op te staan.

Wat betreft de eigenaar en haar twijfels over mij. Ik heb haar toen al duidelijk gemaakt dat het mij om het paard gaat en dat ze het dier altijd mocht komen opzoeken, ik heb haar zelfs het adres en telefoonnummer gegeven van degene waar ze zou komen te staan...

Maar goed aangezien jij de eigenaar niet bent ga ik met jou de discussie verder niet aan...