Wat moet ik nou doen?! St. Jacobskruid + buurman

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:59

Ik zou inderdaad de gedachten opzij zetten, je wil sowieso toch geen JKK langs je wei?
Als je slim bent en je de buurman toch een beetje te vriend wil houden, zeg je dat je blij bent dat de buurman je waarschuwt voor de plant en gewoon weghalen.

ILoveMyHorse
Berichten: 1540
Geregistreerd: 26-02-07

Re: Wat moet ik nou doen?! St. Jacobskruid + buurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 17:05

Het probleem is al opgelost, ik had eerder in dit topic al verteld hoe het afgelopen was ;) Maar toch bedankt voor het idee.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:17

Ik vind dat je heel netjes hebt gehandeld door nog even naar de buren te gaan en te bedanken voor het uittrekken van de planten. Je hebt laten zien dat je niet over je heen laat lopen, maar bent toch beleefd gebleven. Buurman is duidelijk niet al te vriendelijk, anders had hij die JKK ook wel zelf van het land verwijderd ipv op een hoopje te laten liggen.

Duim omhoog voor een hele verantwoordelijke 15-jarige !!!

ILoveMyHorse
Berichten: 1540
Geregistreerd: 26-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 17:22

Dank je wel! :o

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:43

Ik neem aan dat de eigenares ook d'r mobiel wel bij zich heeft. Je kan haar allicht een sms sturen met het voorval. Wel in de verkorte vorm en met afkortingen :D. Als ze in Nederland zit dan kan je haar ook gewoon bellen natuurlijk, om het hele voorval uit de doeken te doen.
Wat ik uit je verhaal begrijp is dat het JKK aan zijn kant van het hek staat, dus was het ook zijn verantwoordlijkheid om het te verwijderen. Gezien het feit dat hij het in de wei op hoopjes heeft laten liggen........ Twijfel ik toch heel erg aan het feit of het wel JKK is of was. Als iemand zelf ook paarden/pony's heeft lijkt het me stug dat hij wel wil dat paarden/pony's van anderen vergiftigd worden. Of de wei van anderen vol komt te staan met die zooi, met alle risico's vandien.

ILoveMyHorse
Berichten: 1540
Geregistreerd: 26-02-07

Re: Wat moet ik nou doen?! St. Jacobskruid + buurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 18:58

Ik denk ook wel dat ze haar mobiel bij zich heeft, ze zit in Spanje maar er is niks meer aan de hand hoor ;) .

sillyhorse
Berichten: 493
Geregistreerd: 22-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:46

ILoveMyHorse schreef:
Nou, ik kwam vannochtend aan bij stal.. Lagen alle planten waarvan de buurman zei dat het JKK is op hoopjes in de wei.

Het verbaast met niets dat alle zaadjes lekker verspreid over de wei liggen nu, als hij ermee heeft lopen slepen/gooien. Ik heb het direct in de groene bak gedaan en goed nagechecked of er nog kleine takjes oid lagen.

Even later was ik toch maar even naar de buurman gestapt om te bedanken voor het eruittrekken van de planten (tja, we moeten wel een beetje vriendelijk blijven he ;) ). Gelukkig deed zijn vrouw open (die veel aardiger is) en zo is alles goed gekomen!

Ik zie over een tijdje wel of er veel zaadjes verspreid zijn, de planten komen vanzelf wel weer dan..

Netjes gedaan hoor, een heel volwassen aanpak. Kan me voorstellen dat ze jou de verantwoordelijkheid wel durven te geven als ze op vakantie gaan.

ILoveMyHorse
Berichten: 1540
Geregistreerd: 26-02-07

Re: Wat moet ik nou doen?! St. Jacobskruid + buurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 17:28

Dat is altijd leuk om te horen!