Als je maar gelukkig bent

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Als je maar gelukkig bent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 21:00

Vandaag heb ik mijn paard Nugget betrapt. Hij heeft een vriend! Ik had al eerder mijn vermoedens maar vandaag zag ik dat ze elkaar stonden te krauwen! :D

Het klinkt stom maar ik ben er echt heel blij mee. Mijn paard had tot nu toe namelijk nooit echt vrienden. Sinds ik hem 4 jaar geleden op 3-jarige leeftijd kocht is hij altijd een buitenbeentje en pispaaltje geweest. Altijd onder de wondjes. Nooit samen met een ander van een berg hooi eten. Altijd alleen. Dan kwam ook door hemzelf: hij liet het allemaal maar over zich heen komen en deed nooit wat terug.

Ik vond het altijd moeilijk om te zien. Natuurlijk kan niet iedereen het hoogste in rang zijn, maar het zou toch zo fijn zijn als hij aansluiting zou vinden bij de laagsten in rang. Daar kun je ook vriendjes mee worden. Al had hij maar één vriendje...

Een paar maanden geleden kwam er een nieuw paard in de groep. Omdat hij nieuw was mocht Nugget wel naast hem staan met eten. Dat deden ze dus ook vaak. Ook stonden ze steeds vaker naast elkaar te luieren.

Maar vandaag dus het bewijs: ze stonden te krauwen! Ik had mijn paard nog nooit met een ander zien krauwen.
Ik ben er zo ontzettend blij mee! Het voelt alsof je kind een vriendje of vriendinnetje mee naar huis neemt.
En het geeft niks dat het een ruin is. Als ze maar gelukkig zijn... :+

ansje1985

Re: Als je maar gelukkig bent...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:03

Aaaah ja kan me voorstellen hoor dat je blij bent !!!
Het is fijn dat hij nu eindelijk een vriendje heeft gevonden haha Toppie!!!

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:25

Wat leuk zeg dat je het hier zo blij verteld!
hopelijk worden ze hele goede vriendjes! :D

sakvis

Re: Als je maar gelukkig bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:51

Wat fijn dat je paardje een vriendje heeft gevonden. Hopelijk blijven ze lang vriendjes. Want ook al is het de rangorde het is toch fijner om te zien als je paardje gezellig mee mag doen met de kudde.... of een leuk vriendje heeft.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:16

Wat een lief verhaal,

Het is leuk om te lezen dat je zo blij bent voor je pony.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:19

aaahhh lief, kan me goed voorstellen hoor dat je er gelukkig mee bent ;) altijd fijn als ze toch een vriendje hebben om mee op te trekken.

Mss durft hij nu ook wat makkelijker van zich af te bijten als ie niet meer alleen is.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:19

Ik vind dit een heel lief stukje :)
Maakt een glimlach op mn gezicht :)

priekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:28

Ooh, dat heb ik ook meegemaakt zoiets!
Geweldig he? :)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:32

aah, lief stukje mooi geschreven fijn dat die een vriendje heeft!!
zit er al beelden van te maken haha, heb je foto's? altijd leuk! :D

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:16

Watleuk, dat je der zo blij me bent en inderdaad super lief geschreven.. ^^
Gelukkig dat er mensen zijn zoals jij die genietevan de schattige dingetjes

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 15:52

Ja, ik maak me er al jaren zorgen over. Ik ben er zelfs een keer voor van stal verhuisd. Dus dan ben je blij als het eindelijk eens goed lijkt te gaan.

Ik heb foto's gemaakt van deze heugelijke dag, maar ik denk niet dat jullie ze echt leuk zullen vinden. Je ziet gewoon twee paarden naast elkaar staan. Op zich niks bijzonders, maar voor mij wel. :D
Ik zal ze even opzoeken.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 16:35

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:38

Vrienden voor het leven kameraden tot de laatste dag............ echt leuk om te zien hoor.Mijn paard liet zich altijd bijten en zo was echt een watje, nu is hij de baas van de kudde vind ook wel leuk voor hem.

ansje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:37

Leuke foto's!!!!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:43

Wat lief!! Kan me voorstellen dat je hier heel blij mee bent, ik zou het denk ik ook vreselijk vinden als mijn pony altijd het buitenbeentje zou zijn. Die van mij is heel vaak de aanstichter van een pestpartijtje. Gelukkig trappen z'n weidemaatjes vaak goed van zich af en heeft ie niet 1 slachtoffer. Dat zou ik heel lastig vinden denk ik.

Vind de foto's erg mooi, straalt rust uit :) Gefeliciteerd met je mijlpaal :D

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:22

Leuk hoor dat hij eindelijk een vriendje binnen de kudde heeft! :) Toch altijd fijn om te zien.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:51

Dat is een hele leuke ontdekking inderdaad. Mijn merrie had ook een vriendin, meer omdat de vriendin het initiatief nam ;) , terwijl ze ook altijd zo'n einzelganger was. Helaas is de vriendin verhuisd naar een andere stalling |( . Ben benieuwd of ze ooit weer zo'n vriendschap opbouwt.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 17:29

Bij deze twee neemt dat andere paard ook altijd het initiatief. In het begin moest mijn paard er niks van hebben. Als die andere niet zo vasthoudend was geweest was het niks geworden. :D

Ik sta op een manege en het andere paard is een aangekocht manegepaard dus in principe gaat die niet meer weg. Dat is wel een fijn idee. Paarden hebben toch maar een paar echte vriendschappen in hun leven? Ik dacht maar een stuk of 3 ofzo.

Ach, als ik ooit weg mocht gaan dan koop ik dat manegepaard gewoon en neem ik die ook mee. ;)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:34

LindyH schreef:
Vandaag heb ik mijn paard Nugget betrapt. Hij heeft een vriend! Ik had al eerder mijn vermoedens maar vandaag zag ik dat ze elkaar stonden te krauwen! :D

Het klinkt stom maar ik ben er echt heel blij mee. Mijn paard had tot nu toe namelijk nooit echt vrienden. Sinds ik hem 4 jaar geleden op 3-jarige leeftijd kocht is hij altijd een buitenbeentje en pispaaltje geweest. Altijd onder de wondjes. Nooit samen met een ander van een berg hooi eten. Altijd alleen. Dan kwam ook door hemzelf: hij liet het allemaal maar over zich heen komen en deed nooit wat terug.

Ik vond het altijd moeilijk om te zien. Natuurlijk kan niet iedereen het hoogste in rang zijn, maar het zou toch zo fijn zijn als hij aansluiting zou vinden bij de laagsten in rang. Daar kun je ook vriendjes mee worden. Al had hij maar één vriendje...

Een paar maanden geleden kwam er een nieuw paard in de groep. Omdat hij nieuw was mocht Nugget wel naast hem staan met eten. Dat deden ze dus ook vaak. Ook stonden ze steeds vaker naast elkaar te luieren.

Maar vandaag dus het bewijs: ze stonden te krauwen! Ik had mijn paard nog nooit met een ander zien krauwen.
Ik ben er zo ontzettend blij mee! Het voelt alsof je kind een vriendje of vriendinnetje mee naar huis neemt.
En het geeft niks dat het een ruin is. Als ze maar gelukkig zijn... :+

Aaaaahhhhh wat een schattig stukje! :(:)

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:04

Wat ontzettend leuk zeg !! Heel fijn voor je paardje ! En ook erg leuk verwoord ;) !

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:06

hahahahaha wat leuk!!
Vooral die laatste 2 zinnen doen t m :D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:10

wat een leuk duo!!!!
heerlijk he als dieren zo'n goed voorbeeld geven aan de mensen!!!!!!!!!!!

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:10

Wat een leuke foto's zeg! :)

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:25

ach wat lief gelukkig voor je paardje.dat hij nu ook een vriend heeft,en dat geeft jou weer een lekker gevoel,dat hij niet meer zo alleen is.erge leuke foto,s

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:35

Wat vreselijk lief :+:

Ik vind het altijd zo zalig als die twee van mij met elkaar staan te kroelen, socializen noem ik het altijd :) Als het met een ander paard uit de kudde is, dan noem ik het netwerken.

Altijd fijn als ze een maatje hebben :+: