Ik heb er genoeg van

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Ik heb er genoeg van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 15:37

Nou nou nou nou, wat een dag weer zeg!
Begon leuk. Manlief en dochter gingen mee op de fiets naar de Watersnip (je moet dan via een fietspad het militair domein over en daar heb je een kei leuke speeltuin).
Maar omdat Cisco nogal raar doet als je hem uit de wei haalt (hij wil niet bij zijn vriendin weg :( ) Liepen man en kind mee.
Ging allemaal prima, hij bleef wel staan, maar met een tikje op zn billen door mn man liep hij braafjes verder.
Ik hem opzadelen, mn dochtertje nog mee geholpen met poetsen en wat koekjes gegeven. Ik opstijgen en rondje in de speeltuin die aan mijn tuin/wei grenst. Ik moest even wachten op man en kind met de fiets.
Ik loop een stukje de weg op, maar ik zag ze nog niet, dus ik omdraaien. Cisco weigerde, hij begon zelfs achteruit te lopen. Daarna zelfs te stijgeren. :( Gvd dacht ik bij mezelf, houd het dan nooit op?
Dus wij over het militair domein heen, 10 verschillende onnozele dingen waar hij bang van was! Omdraaien, stijgeren, opeens er vandoor draven enz. enz. Manlief en kind waren er bij, dus ik hem me ingehouden. Vorige keer kreeg ik hier mensen over me heen over het zweep gebruik, nou zonder was een pretje hoor!
Komen aan bij de speeltuin, sjit geen plek om hem vast te maken.
Dus ik denk, nou dan neem ik hem mee de speeltuin in en maak hem vast aan het 1e bankje.
Komt er een bimbo naar buiten dat ik weg moest wezen met mijn paard. Dus ik roepen: Waar kan ik hem vastmaken dan. Geen reactie en nogmaals dat ik moest wegwezen. Dus ik roepen: maar ik kan hem nergens vast maken en mijn dochter wil even in de speeltuin. Weer geen reactie en weer dat ik moest wegwezen. Wat een klootjes zeg! Leggen ze een speeltuin aan van 50.000 euro, maar 2 staanders met een ligger is nog teveel moeite! Dus ga NOOIT naar de Watersnip in Koersel-Beringen!!! Anti paardenmensen!
Dus ik had geen andere optie om hem aan een boom te knopen. Ik woest, ik zei nog: hier ga ik nooit 1 cent uitgeven, paard/dier onvriendelijke rotzakken!
Ik vond het niks hem aan de boom, ben er 2x wezen kijken. Alles opzich prima.
Na een half uurtje liepen we terug, zie in net mijn paard wegschieten. JA HÓÓÓÓR. Ik woest natuurlijk. Ik had al zo'n voorgevoel, en de mijne liegt nooit :(
Stonden we daar, 6 km van huis, teugels in 3 stukken.
Teruglopen, leuk :(
Was gelukkig een hele vriendelijke man van het ijscokraampje 50 meter verderop die het had gezien. Hij bood een touwtje aan.
Ik blij :P
Begon het te zeiken!! Niet normaal, het kwam met bakken uit de hemel!
Dus wij nog even onder de parasol een ijsje naar binnen gewerkt. Cisco koekje laten eten en voorzichtig naar huis.
Ik had geen jas aan, dus de stromende regen was geen succes.
Cisco was nu onderweg nog meer onhandelbaar en met slechts een touwtje vond ik het maar wat eng.
De helft was nog teugel, de andere helft een stro-touwtje.
Onderweg heb ik besloten dat OF Cisco eruit gaat, ofdat ik hulp ga zoeken.
Mn man heeft nu eindelijk gezien hoe onhandelbaar hij is geworden en vindt dat ik dan maar geld erin moet investeren. Geld, helaas altijd veel geld die stomme privélessen aan huis :(
Ik ben alleen zo bang dat ik weer geld ga steken in 1 of andere prutser. Het is niet goedkoop hulp aan huis en ik moet deze maand 8500 euro aftikken voor nieuwe bestrating. Ik ga dus ook niet zomaar iemand laten klooien met mijn paard. Ik vraag eerst referenties. Waar zou ik nog meer op moeten letten? En vooral de vraag. Wat is een redelijke prijs voor hulp aan huis?
Hoe dan ook. Het was GEEN leuke dag :(

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:43

nou een leuke dag was het zeker niet als ik het zo hoor.
gelukkig ben je nog wel heel thuisgekomen.

ik denk dat je ook beetje op moet letten hoelang de ervaring is . ik vind meestal de 'oudere'mensen altijd wel wat beter want die hebben Meestal al wat meegemaakt/ ervaring .. ik vind dat 35euro+/- wel genoeg is ...

hopelijk vind je iemand !

Meraki

Re: Ik heb er genoeg van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:47

Jij had echt baaldag..
Is er niemand in je omgeving die iemand weet die goed les kan geven?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:47

Wat ik niet helemaal snap is dat als je wéét dat je paard zo vervelend kan doen je hem meeneemt naar een soortgelijk iets...
Dat is imo vragen om problemen...

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:50

Uhm ben ik de enioge die van mening is dat speeltuinen voor kinderen zijn en niet voor paarden... en als dat dier zo onhandelbaar is, vind ik het zelfs zwaar onverantwoordelijk om hem aan een of ander speeltoestel vast te maken terwijl er kinderen omheen rennen...
En tsja met die lessen enzo, ga eens om je heen informeren naar mensen met goede ervaringen bij een bepaalde persoon... je hebt snel genoeg door of het klikt met een instructeur of niet :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 15:51

Wildgirl schreef:
Wat ik niet helemaal snap is dat als je wéét dat je paard zo vervelend kan doen je hem meeneemt naar een soortgelijk iets...
Dat is imo vragen om problemen...

Ik heb hier wel eens horen roepen dat je juist problemen NIET uit de weg moet gaan omdat je paard dan altijd gewonnen heeft.
Ach wijze les voor de volgende. Natuurlijk doe ik hem niet meer meenemen.
Bij Park Lage Kempen heb je bijvoorbeeld een afgezet stuk. Daar kunnen ze niet uit.
Weet je waar hij van schrok? 2 paardenvrachtwagens ;)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 15:52

jarrah schreef:
Uhm ben ik de enioge die van mening is dat speeltuinen voor kinderen zijn en niet voor paarden... en als dat dier zo onhandelbaar is, vind ik het zelfs zwaar onverantwoordelijk om hem aan een of ander speeltoestel vast te maken terwijl er kinderen omheen rennen...

Ben ik het mee eens. Ik wilde hem ook buiten zetten. Maar daar hadden ze niks.
10 meter de speeltuin in stonden bankjes. Daar wilde ik hem vastmaken. Dan kon ik hem zien, stond hij niet aan de baan waar motoren e.d. langs sjeesen. De speeltuin zelf begon pas 50 meter verder. Dat is denk ik wel 2 hectare groot of zo.
Nu stond hij aan de baan en uit het zicht.
Laatst bijgewerkt door 1Boefje op 07-06-09 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:53

Ik dacht eerst dat het verhaal door een jong iemand geschreven was, maar het blijkt door een volwassen
vrouw met kind & dochter te zijn. Ik denk dat je beter je paard er uit kan doen zoals ik het nu hoor, want
je gaat er al met tegenzin opzitten. Verder is het je eigen schuld dat je teugels stuk waren, je moet een
paard niet aan zn bit vastzetten. Neem dan een halster en een touw mee als er toch 2 extra mensen mee gaan..
verder komt het op mij over dat het allemaal "het paard" zijn schuld is imo is dit bijna nooit het geval. Een
paard wordt echt niet ineens vervelend ;)

Citaat:
Ben ik het mee eens. Ik wilde hem ook buiten zetten. Maar daar hadden ze niks.

hou hem dan gewoon vast..! het is JOUW paard, dus JOUW verantwoordelijkheid anders kun je
beter zelf ook op de fiets gaan de volgende keer die kun je zo ergens parkeren.

ben ik nou echt de enige waarbij de haren omhoog gaan staan bij dit verhaal...?
Laatst bijgewerkt door vencedor op 07-06-09 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:55

Jarrah: Ik denk er precies zo over...

Waarom wil je daar persé met je paard heen als je weet dat hij zo kan zijn......
Ik vind het ook onverantwoordelijk om je paard ergens vast te knuppen (aan z'n bit) waar je hem niet kan zien......
Zou ik never nooitnie doen :n

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 15:55

randie schreef:
Ik dacht eerst dat het verhaal door een jong iemand geschreven was, maar het blijkt door een volwassen
vrouw met kind & dochter te zijn. Ik denk dat je beter je paard er uit kan doen zoals ik het nu hoor, want
je gaat er al met tegenzin opzitten. Verder is het je eigen schuld dat je teugels stuk waren, je moet een
paard niet aan zn bit vastzetten.

Uhh sorry, nu zeg je dus iets over mijn leeftijd. Heb je ooit wel eens gehoord van endurance hoofdstellen of rijhalsters?
Dit was overigens een bitlooshoofdstel waar je met bitstukjes het bit er aan kan klikken.
Hij had dus helemaal geen bit aan en stond aan een halster. van stof :o

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:56

Jeetje inderdaad wat vervelend allemaal.
Ik zou eerst wat informatie over de persoon opzoeken voor je blindelings vertrouwt dat het een goede hulp is.

Mjay

ik mag hier ook niet met mn paard in de speeltuin hoor.... zoiezo heb ik altijd geleerd dat je je paard nooit mag vastzetten aan het bit... en als je paardje telkens ergens vastgebonden wordt en alleen gelaten omdat jou dochter even in de speeltuin wil dat is ook niet leuk voor hem hij heeft gewoon duidelijk moeite om alleen te zijn (zonder ander paard) mijn pony had dat ook en deed alleen onderweg en in het duin precies hetzelfde....... nu is het een lammetje als je over de weg loopt.
ik denk gewoon dat jou paard totaal geen vertrouwen in zichzelf heeft en gewoon toch echt niet durft... een paard blijft een kudde dier.. hoe vervelend dat dan ook voor jou is.....volhouden volhouden volhouden of inderdaad weg doen...

Liezel1

Ten eerste vind ik het apart dat je je paard meeneemt naar een speeltuin en hem daar aan het eerste het beste bankje wilt knopen.... Dat ze daar geen plek hebben in een speeltuin van €50.000,- is omdat het niet de bedoeling is dat je daar uberhaupt je paard aan gaat knopen!

Dat je paard wegschiet in een speeltuin vind ik levensgevaarlijk... Echt te gék voor woorden.

Ik denk inderdaad dat je hulp nodig hebt met dit paard... Want als ik dit verhaal zo lees staat het bol van de frustraties en heb je je paard al op zn lazer gegeven als hij 1 pas vekeerd zet....

Lijkt me sterk dat dit paard onhandelbaar is, lijkt me aannemelijker dat jij er niet mee om kan gaan en dat je het paard niet in zijn waarde laat....

Schuur_

Je moet toch geen priveles nemen? In Eksel zitten toch een aantal maneges bij mijn weten waar ze je zeker kunnen helpen.
Mag ik ook vragen hoe je je paard hebt vastgebonden als je teugels kapot zijn getrokken? Die knoop je normaal toch op en je paard zet je vast aan een halster en touw bij mijn weten

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:57

Citaat:
Uhh sorry, nu zeg je dus iets over mijn leeftijd. Heb je ooit wel eens gehoord van endurance hoofdstellen of rijhalsters?
Dit was overigens een bitlooshoofdstel waar je met bitstukjes het bit er aan kan klikken.
Hij had dus helemaal geen bit aan en stond aan een halster. van stof

stond niet vermeld en ja ben er wel bekent mee ;). Hier kan ik nog iets over melden maar doe het denk ik maar niet.. :')

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 15:57

Paintlinger schreef:

Waarom wil je daar persé met je paard heen als je weet dat hij zo kan zijn......
Ik vind het ook onverantwoordelijk om je paard ergens vast te knuppen (aan z'n bit) waar je hem niet kan zien......

Wat had ik dan tegen mijn dochter moeten zeggen? Het mag niet want de mensen hier zijn dieronvriendelijk?
Ik had bij de andere restaurants daar paardenbalken gezien. Ik wist echt van te voren niet dat ik hem hier aan een boom moest knopen.

Liezel1

Re: Ik heb er genoeg van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:58

Zoezi, die mensen zijn niet dieronvriendelijk, het is gewoon niet de bedoeling dat je je paard daar mee naartoe neemt!
Ik neem mijn honden toch ook niet mee naar de supermarkt?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:59

TS: Dat had je beter kunnen doen....of gewoon je paard niet meenemen de volgende keer.....scheeld een hoop frustratie denk ik ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:01

En dat bedoel ik ook met leeftijd, had die van een 16jarige wel verwacht.
Maar een volwasse vrouw kan naar mijn inzien wel bedenken dat een paard niet in een speeltuin hoort.
En mocht dit dan toevallig toch zo uitkomen, dan laat je hem niet alleen..toch?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 16:01

Liezel1 schreef:
Zoezi, die mensen zijn niet dieronvriendelijk, het is gewoon niet de bedoeling dat je je paard daar mee naartoe neemt!
Ik neem mijn honden toch ook niet mee naar de supermarkt?

Er zijn zoveel mensen die hun hond meenemen naar de supermarkt.
Ik had ook de hond mee willen nemen.
Die mocht er ook niet in. Maar die breekt niet zo makkelijk los aan een boom :D
Hoe dan ook, het is een eet/drink gebeuren op de ruiterroute. Vergeet die speeltuin nu even voor het gemak.
Als ik er alleen naartoe was gegaan om iets te drinken of een ijsje te eten met mijn dochter, bekijk het dan even op die manier.
Of als ik had moeten plassen.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:01

Zoezi schreef:
Paintlinger schreef:

Wat had ik dan tegen mijn dochter moeten zeggen? Het mag niet want de mensen hier zijn dieronvriendelijk?
Ik had bij de andere restaurants daar paardenbalken gezien. Ik wist echt van te voren niet dat ik hem hier aan een boom moest knopen.

Wat dacht je van met de fiets gaan? :)
Overigens noem ik het niet dieronvriendelijk,
maar gewoon niet verwachten dat iemand met een paard aan komt zetten.
Zou ik ook niet doen eerlijk gezegd :=

Volgende keer zou ik even van te voren controleren of je 'm wel ergens aan kan vastzetten,
dat kan je gewoon echt niet verwachten van iemand.
Helaas is het paard niet meer de meest voorkomende vorm van vervoer.. :n

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:02

Ik snap niet dat je niet bij de risico's stil staat TS..... :n

Je paard had ook voor een auto kunnen rennen en dus ook mensenlevens in gevaar kunnen brengen.......

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:02

randie schreef:
En dat bedoel ik ook met leeftijd, had die van een 16jarige wel verwacht.
Maar een volwasse vrouw kan naar mijn inzien wel bedenken dat een paard niet in een speeltuin hoort.
En mocht dit dan toevallig toch zo uitkomen, dan laat je hem niet alleen..toch?

Dan wordt het een kwestie van aan de hand grazen terwijl manlief met de kids in de speeltuin is.
En anders paard naar huis brengen en zonder paard weer terugkomen.

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:04

Klinkt als een vervelende dag, maar ik snap het ook niet helemaal. Je weet inderdaad dat je paard moeilijk kan doen, maar neemt hem toch mee naar een speeltuin (waar natuurlijk veel te zien en om van te schrikken is). En dat je hem aan een boom vastmaakt terwijl je het niet vertrouwd begrijp ik ook niet helemaal.. Sowieso is dat natuurlijk altijd gevaarlijk, maar al helemaal als je zelf van te voren al nattigheid voelt.
Maargoed, hoop natuurlijk wel voor je dat het op den duur beter gaat met jou en je paard! Maar misschien kan je hem voortaan gewoon beter even niet meenemen met dit soort uitstapjes, maar eerst zorgen dat jullie wat meer een elkaar wennen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:05

Zoezi schreef:
Paintlinger schreef:

zo ik zit met verbazing dit te lezen :j
je moet zeker tegen je dochter zeggen dat ze nu daar niet kan spelen want mama heeft het paard bij zich
en paarden horen niet in speeltuinen waar kinderen spelen.
leer je kind gelijk normen en waarden

ik lees dit echt met grote ogen, ik dacht ook eerst dat een jong meisje dit schreef die geven ook een ander altijd de schuld van hun daden
vind jij echt dat alles en iedereen moet wijken voor jou en je paard, die dus ook niet al te makkelijk is? 8)7