en toen dacht je paard dat hij kon zwemmen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

en toen dacht je paard dat hij kon zwemmen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 21:43

Gister werd ik rond een uur of 7 gebeld door 2 stalgenootjes. Je paard ligt in de sloot!
Ik als een idioot naar stal toe, ondertussen mensen bellend. Nog grappend van wil je nog paardenbiefstuk, mijn paard ligt in de sloot. Het zal weer eens Daimy niet zijn...
Op de plek aangekomen zie ik nog een klein modderhoofdje boven water steken, met allemaal opgedroogde modder in zijn neusgaten, op zijn neus enz.
Gelijk 112 gebeld, deze konden we er niet zo uit krijgen. Hij had er al uren ingelegen, niemand had hem gezien (hij staat niet aan een weg).
Toen ik het halster omdeed legde hij zijn kopje op de graskant, hij was te moe om nog iets te doen. Ik dacht echt dat hij ter plekke dood zou gaan.
Gelukkig kwam na 10 minuten de brandweer al aan. Een stuk of 12 sterke mannen zouden het klusje wel klaren.
Opjagen hielp niet meer, hij was helemaal kapot.
Uiteindelijk hebben ze hem met een mannetje of 12/14 aan zijn voorbenen de baggersloot uit kunnen trekken. Mijn arme mannetje helemaal onderkoeld, trillend, kon bijna niet meer staan, en helemaal zwart. Hij ademde zwaar, echt zo'n rochelend geluid.
We hebben hem drooggevreven en op stal gezet. Als een speer de DA gebeld.
Toen deze na een uur aankwam schrok hij zich rot. Hij hoorde geen longgeluiden, hij stond zwaar te ademen, had koorts, was heel erg aan het rillen en kon bijna niet meer op zijn benen staan. De DA zei al, zo zie ik ze meestal niet, als ze zo ver onder zijn geweest overlijden ze meestal al in de sloot... Hij kon me ook geen hoop geven. Hij heeft hem toen 5 spuiten gegeven met pijnstillers, anti-biotica e.d. , en 1.5 liter vocht.
De kans op longontsteking is erg groot, evenals spierbevangenheid. Niet heel positief als een paardje al zo uitgeput is...
Na een half uur leek hij was op te knappen, en ben ik snel naar huis gegaan om dekens ed te gaan halen.
Heb tot half 3 bij hem gelegen, toen stond hij rustig te knabbelen, en ik wilde toch nog wat slaap pakken.
Om half 7 was ik weer bij hem. Meneer leek al wat alerter, maar hij was nog helemaal stuk.

Vandaag is de DA ook weer geweest. Hij had niet verwacht dat hij de ochtend nog zou halen zij hij toen. Daar ben ik toch wel erg van geschrokken. Gelukkig hoorde hij nu wel wat longgeruis, dus dat is positief. Ben nog even met hem gaan stappen, hij moet in beweging blijven. Koorts had hij nog wel, en was steeds aan het hoesten. Alle blubber komt uit zijn neus. Hier heeft hij nu ventipulmin voor gehad, in de hoop dat het sneller naar buiten komt.
Vanmiddag weer met hem gelopen, en dit maar had hij al wat meer praatjes :) Hij wilde ook erg graag gras eten, dus maar een klein beetje aan de hand gegraasd.
Vanavond met het lopen was hij nog weer wat alerter, wilde weer grazen. Het lopen is nog wel heel vermoeiend voor hem, hij krijgt het ook snel benauwd dus het blijven baby stukjes.
De grootste angst de komende dagen is toch longontsteking en/of spierbevangenheid. Hij is helemaal kapot, en voor een gezond paard is dit al zwaar.
Komende dagen wordt dus nog flink duimen voor mijn arme mannetje! De DA komt elke dag om hem te checken gelukkig.

Mn mams heeft gister foto's gemaakt:
Afbeelding
http://i224.photobucket.com/albums/dd27 ... s-0022.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd27 ... s-0024.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd27 ... s-0025.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd27 ... s-0026.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd27 ... s-0027.jpg
Afbeelding

Laatste foto hadden we zn hoofd al schoon. Je kon niet eens zn bles meer zien...

Willen jullie allemaal hard meeduimen voor hem? Hij is bijna 4 en dus nog veel te jong om ons te verlaten!
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 28-05-09 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: max. 2 foto's ter illustratie. Overige in link geplaatst.

Janiniie

Re: en toen dacht je paard dat hij kon zwemmen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:44

Goos tuurlijk duim ik keihard mee!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:45

Tuurlijk duimen we met je mee.
Ik had al gereageerd, maar ik schrok toch even van de foto's. Heb meedere paarden mee geholpen om uit de sloot te komen, het blijft een rot gezicht. Sterkte en geef hem maar een dikke knuffel van ons allemaal.

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:47

Jeetje wat een verhaal zeg. Ik zou me inderdaad helemaal dood schrikken als ik mijn paard zo in de sloot aan zou treffen.
Gelukkig hebben jullie hem eruit gekregen en lijkt het nu weer de goede kant op te gaan met hem.
Ik hoop dat dat ook echt zo is en dat hij weer helemaal hersteld, ik duim in ieder geval voor jullie!

Anouk_17

Wow
Dan schrik je even zeg!
Heel veel sterkte ! Ik zal mee duimen !

AdnerB

ohh jeetje..dat is even schrikken zeg! fijn dat de brandweer zo snel ter plekke was en dat hij het tot nu toe nog overleefd heeft..ik duim voor jou en je paardje!

Nessah

Ach gos.. dat arme dier!

Ik zal voor je duimen dat hij helemaal opknapt!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:48

Jeetje dat is schrikken!!
Ik hoop dat alles goed komt! Hij is wel onwijs sterk, als ik het zo lees!

Laulau1986

Wat eng zeg! *duimt ook mee*

garny95

Jee dat is schrikken zeg, maar zo te horen valt het tot nu toe mee en herstelt hij positief, ik duim ook voor je dat narigheid weg blijft. Sterkte met zijn herstel.

_miepie_

Vreselijk zeg!!!! Echt heel sneu die foto's. Ik hoop dat hij weer helemaal opknapt!!!
ik duim mee :(:)

ansje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:49

Aaah arm paard :(
Hoop dat alles goed komt en ga heel hard duimen!!!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:50

ik vind het echt zo sneu..
echt sterkte meid
ik duim heel hard mee

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:50

wat erg, ik hoop dat hij snel opknapt en dat het snel weer mooi weer wordt voor hem! sterkte!

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:52

ow verschrikkelijk dit! man krijg er zowat tranen van heb zelf ook z'n haffie.... ik ga zeker voor je duimen..... hopen dat alles goed komt,

heel veel succes de komende dagen.....

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:52

Ik duim ook voor je paardje wat een avontuur vreselijk maar hij is jong en ik hoop dat dat hem er doorheen trekt succes en sterkte :(:)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 21:53

Bedankt voor alle lieve reacties :)
Ik zal de updates van hem hier plaatsen zodra ik meer weet. Met al jullie duimen moet het vast wel goed komen met hem!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:53

jeeetje ik zou me dood schrikken. hopelijk komt hij er weer helemaal boven op zal voor je duimen :)

xxelviraxx

Re: en toen dacht je paard dat hij kon zwemmen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:56

Ach gossie zeg, je ziet ook op de laatste foto dat ie helemaal kapot moe en versleten is. En tuurlijk gaat ie het redden. Ik zal iniedegeval mee duimen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:00

gaat helemaal goedkomen, volgens mij is hij weer eerder helemaal op de been dan ik de bagger van mijn handen afheb...... :) :) :D

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:01

MM ik duim hier ook weer mee!!!!!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:01

jeetje, wat moet jij geschrokken zijn.
ik zal heel erg voor jou en je paard duimen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 22:01

Hahaha dat hoop ik Kiwiko!
Ik stink ook nog helemaal naar sloot :+
Is het nog een beetje uit je kleren gegaan?

Even hier de super complimenten voor Kiwiko, zij is terwijl ze met zware griep op bed lag mij komen helpen met daims :) Echt top! Die veer kan niet groot genoeg zijn!

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:02

Wow dat is inderdaad schrikken! Maar ik vertrouw erop dat ie het gaat halen, ik duim voor je :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:02

Ik duim mee voor Daimy!!!

Hoop dat hij snel terug de oude is!!