Heeft eindelijk weer een bijrijdpaard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Heeft eindelijk weer een bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 19:14

En ik had eigenlijk niet verwacht dat ik dit jaar nog een topic zou openen over dat ik weer te paard zou gaan.

Een aantal zullen het misschien wel weten, maar ik ben sinds 31 augustus vorig jaar officieel paardloos. Op die dag is mijn pony namelijk teruggegaan naar haar oude verzorgster omdat ik zelf (samen met mijn ouders) ging verhuizen van een boerderij naar een huisje midden in het dorp. Het verhaal over ons afscheid: [VVDD] Time to say goodbye... Dag Maatje.. Typerende is dat via bokt haar oude verzorgster mijn oproepje zag en dat ik ook via bokt weer in de paarden beland. Van het ene naar het andere :')

Eigenlijk had ik een tijd daarna niet echt super veel trek in paarden, ik zat met mijn gedachten bij Mies, wou dat zíj er was in plaats van een één of ander paard van een ander die ik even kon vasthouden omdat ik mee was als 'hulp'. Uiteindelijk is dat ook stil gelopen en was ik thuis nog wel actief op bokt, maar de echte paardengedeeltes sloeg ik behoorlijk vaak over. Langzaam maar zeker begon het toch weer te kriebelen en begin dit jaar keek ik weer wat meer rond, hier en daar een keer een reactie plaatsen en het langzaam maar zeker minder moeilijk ermee krijgen. Tussendoor ook een paar keer wezen kijken bij Mies en gezien dat zij het daar geweldig heeft. Wat voor het voor mij een stuk gemakkelijker maakte. Het gaat goed met haar, ik had haar geen betere toekomst kunnen geven en bij Lise heeft ze het gewoon ontzettend goed en vooral ook naar haar zin.

Resultaat was zo langzamerhand dat ik weer terug ben gegaan naar de basis van 'hier en daar een keer een paardje aaien'. Krijg je als je de hond uitlaat en langs weilanden komt waar de paarden je vrolijk aan kijken vanover het hek. Dan kan ik (ach wat heerlijk penny toch :') ) het niet laten om ze toch even een aai te geven :')

Zoals ik al zei, het kriebelde wel al wat. Tot mijn verbazing ontdekte ik halverwege mei een berichtje in mijn inbox van bokker BoGi. Zij vroeg zich af of ik toevallig zin had om één van haar paarden, Tinka, te gaan rijden. (voor de oudbokkers: Tinka is vroeger gereden door Cody) Ik had al een tijd niet gereden (Mies is een shetlander en om daar nou op te kruipen... Nee) begon ik wel te twijfelen of het wel zo'n goed idee was. Maar bloed kruipt waar het kruipen kan en de nieuwsgierigheid werd ook best groot. Resultaat was dan ook dat ik wel mee ben gaan kijken. Nienke (BoGi) vroeg me vooraf al of ik gas kon geven, kon remmen en bleef zitten. Dat moest nog wel lukken.
Vandaag ben ik opgehaald door Nienke en meegenomen naar de stal in Hijken en kennis gemaakt met Tinka. (Ipsytinka; v. Casanova). Tinka is geboren in 1990 en is een donkerbruine KWPN merrie met een hoogte van 1.62m. Nadat we Tinka uit het weiland hebben gehaald hebben we haar maar eens gezadeld (ondertussen stond de dame in kwestie rustig stil) en de bak in. Met de flinke regen van gister was de bak op sommige delen iets nat, maar je kan niet alles hebben :D
Vervolgens onder het toezicht van Nienke een halfuurtje gereden. Wat toch even een eindje omhoog is, 1.62m. Weet dat er grotere paarden zijn, maar voor mij was het toch even wennen! (ben zelf 1.68m ;) )Uiteindelijk is Nienke nog even bij ons weggelopen. Hierdoor kreeg ik de indruk dat Tinka wat meer op mij lette in plaats van op haar eigenaar (Nienke zei helemaal niks, dat terzijde ;) ) en vervolgens even een galopje gewaagd. Naar wat ik van mezelf gewend ben ging het nog best goed! Toegeven, Tinka is ook een gemakkelijk dier en kijkt nergens van op. Toppaard! :D
Achteraf nog even gevraagd of Nienke het echt wel ziet zitten en dat ziet ze gelukkig ( :D ) wel. Ofterwijl, ik ga weer paardrijden!

(en nu ben ik benieuwd naar de spierpijn die ik morgen heb :o Voorlopig doe ik nog even zo : :):) haha :D)

Winxz_Bas

Re: Heeft een bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:35

wat een leuk nieuws!!
hebben de dalijk foto's van jouw op het paard :)
fijn dat je weer lekker op het paard zit.
eenmaal een penny altijd een penny ;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:44

+:)+ +:)+ Helemaal goed! Geniet ervan!

chevax

Re: Heeft een bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:11

Gefeliciteerd! Als je dan weer op een paard kruipt of er mee bezig bent, zoals borstelen enzo, dan merk je pas hoe erg je het hebt gemist hè? Fijn dat er meteen zo'n klik met paard en eigenaresse is.

BoGi

Re: Heeft eindelijk weer een bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 01:48

Ik ben blij dat je er van genoten hebt en ik wens je nog heeeeeeeeel veeeeeeel meer plezier!! ;)

Volgende keer nemen we een camera mee!! :D
Ook die was ik vergeten.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 03:14

leuk!!! ik zat ook al bijna een jaar hopeloos te zoeken..en heb sins 3 weken ook 2 leuke paardjes en een shet :) na dit weekend ga ik voor het eerst rijden (ben dit weekend weg en wou echt niet gekneust zijn of dergelijke) daar hij zo heel lief is maar toch heet en een ex-renpaard plus lang stilgestaan maar vol energie is de kans er iig wel dat ik uiteindelijk eraf lig...maar we gaan er natuurlijk uit van niet!

wat onwijs leuk voor je! succes ermee!!!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 05:24

wat leuk zeg :)
tinka van cody kan ik me nog goed herinderen..

veel plezier met elkaar..

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 06:08

Wat leuk voor je!
Ik herken mezelf in jou verhaal.
Bij mij begint het ook weer te kriebelen om weer te gaan rijden!
Haha was het niet moeilijk om weer in te komen?
Have fun met Tinka! :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:34

Hey, das leuk om te lezen!!
Je zal het vast gemist hebben. Heel veel plezier en genot van een nieuw maatje!

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:36

Wat leuk voor je! :) Heel veel plezier met haar!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:42

Super leuk! :)
Heel veel plezier! *D

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:44

Leuk leuk!
Ik heb toevallig de dag voor jou nog op Tinka gereden, t is echt een lieverd, die helpt je zo 'weer het zadel in'
Veel plezier, en ik zie je vast weleens in Hijken ;)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:42

Ik blijf het gaaf voor je vinden Alet!

Hoe zit het met de spierpijn?

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:30

Ja, Alette heb je spierpijn???
Loop je de hele dag rond alsof je het in je broek hebt gedaan? (nee, jongens, zo eng is Tinka niet)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:37

Wat leuk :j
Ik ben er,na het overlijden van mijn paard,een half jaar uitgeweest.Kon het niet meer zien en had er geen zin meer in.Totdat je even mag stappen op een paardje en dat je merkt dat je het mist.

Inmiddels alweer wat paardjes verder maar nog steeds genieten :D

Ik hoop dat jullie veel mogen genieten van elkaar en leuke dingen gaan doen...heel veel plezier!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 22:21

Iedereen bedankt voor de leuke reacties :D

Spierpijn voelt opzich nog wel mee, last van mijn bovenbenen, maar had stukken erger verwacht. (naja, mijzelf kennende betekend dat 'je kan de volgende keer meer pijn verwachten :') )

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:35

Dan moet je er maar weer gauw op... aangezien je dan spierpijn op spierpijn krijgt... dan ben je er zo doorheen :D ;)

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:32

Hi Alette,
Wat super leuk om te lezen! Vast heerlijk dat je weer met een paard aan de slag kan. Ik kon het me al niet voorstellen - een paardloos leven-. Leuk dat je een klik hebt met Tinka. Ben natuurlijk benieuwd naar foto's ;)
Mies maakt het nog steeds erg goed inderdaad, erg blije ponies zijn het samen. Ze is wel echt een schatje. :+:
Groetjes Lise

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 19:00

Fijn Lise! Met het woord foto's schiet me ook nog wat te binnen... Je krijgt ze zo snel mogelijk! :o (ben een zeef... ^) )

Weet dat Mies een schatje is, en gek en eigenwijs en .... Maar vooral een lief klein dondersteentje :D Mag ik binnenkort nog even langswaaien? Is en blijft mijn favoriete pony hoor ;)

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:35

Je mag altijd langs waaien ;) Graag zelfs, vond het wel gezellig! (En Mies ook)

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:36

Spierpijn van gisteren Alette??

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:21

Gefelicteerd :) wat leuk voor je! Heel veel plezier met Tinka :)