Mijn eerste korte ritje op mijn eigen paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Mijn eerste korte ritje op mijn eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 16:21

Omdat het longeren van de week lekker ging en Jippe al rustiger is en goed meeloopt ging ik vandaag voor het eerst rijden. Borstelen in de stal ging goed, opzadelen minder. Hij bleef maar rondlopen en zijn buik uizetten waardoor ik veel moeite had met singelen. Buiten stond ie ook niet stil (was alleen in de bak) dus iemand van stal hield hem vast. Even nagesingeld. En toen erop. Ik dacht zelf 1 rondje stappen en nasingelen. Dat ben ik gewend zeg maar. Helaas ging Jippe draven omdat ie het zo spannend vond en toen... begon mijn zadel naar rechts te schuiven. Ik kreeg hem dus niet terug in stap en ik kreeg het zadel niet op zijn plek. En toen schoof ik dus mee. Omdat ik mijn teugels te lang heb vast gehouden is mijn linkerschouder uit de kom getrokken. Verder heb ik niks gelukkig (en droeg mijn cap). Gewoon stom dus. Stomme beslissing, stomme fout, dit doen we zo dus nooooooit meer!

Toen ik opstond zag ik al aan mijn schouder dat het niet goed was, maar ik vond het belangrijk om Jippe te kalmeren die heftig schoppend naar het zadel door de bak stoof. Vrij snel stond ie stil en kon ik hem pakken. Samen met iemand het zadel eraf gehaald en toen ontfermde de stalhouder zich over mij onder de aankondiging: zij zorgen wel voor Jippe, jij moet naar de EHBO.

Dat was geen leuk ritje al reed hij echt heel voorzichtig. Rontgen wees uit geen breuken, wel volledig uit de kom ;( Ik moest op mijn buik liggen en ontspannen en toen hebben ze hem terug geduwd. Dat viel best mee. Mijn man was inmiddels aangekomen en samen naar huis. Mijn moeder had de kinderen opgehaald.

Loop nu dus voor zeker een week met een mitella... Dus ik kan niks, ook niet met Jippe. Maar hij wordt verzorgd. Dus even rust voor ons beiden en dan pakken we het wel weer op. Maar ik vergeet dus nooit meer goed aan te singelen! Vind het echt zo stom van mezelf!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:47

Jammer dat je eerste ritje zo moest verlopen :(:) Vervelend je schouder uit de kom, heb het helaas zelf ook mogen ervaren. Ik moest een aantal weken in de mitella en mocht 8 tot 10 weken niet rijden. Moest de eerste week de mitella 24 uur per dag aan, zelfs onder de douche. Bij mij hebben ze hem er terug in getrokken dus dat was misschien anders, ook is hij bijna 3 uur uit de kom geweest dus alles wat goed opgerekt.Wanneer moet je op controle? Doe rustig en beterschap. Zie je het zitten om straks weer te gaan rijden? Ik was wel erg angstig maar jij weet wel wat er fout ging.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 19:41

Ik moet over een week op controle en dan zien we verder. Ik denk dat ie er 30 minuten uitgelegen heeft en is door 1 man vrij eenvoudig terug geduwd. Voor zover ik weet mag ik 's nachts de mitella af. Daar is niks over gezegd. Moest hem overdag aan. Zie nu niet op tegen weer rijden, maar zal tegen die tijd wel wat gespannen zijn. Ga het wel zien... Pijn valt mee, alleen als ik hem toch ineens beweeg doet het pijn.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:03

Ik heb toen een foldertje meegekregen met informatie. Ze hebben hem bij mij met 2 personen terug gezet en vooraf kon ik al niet meer lopen van de pijn. Wilde niet naar het ziekenhuis want ik dacht dat het wel meeviel 8)7 Doe rustig aan want ik heb toen gehoord dat het eerst goed moet herstellen want anders kun je het zo weer hebben.