Ik ben afgelopen woensdag bij een gave merrie wezen kijken.
Ze (zida) word dit jaar 5. Is nu 1,75 en zal nog wat groeien.
Ze is als 3 jarige prok gekeurd, merrie van hold up premier x g ramiro z
ze is begin vorig jaar zadelmak gemaakt, vervolgens nog een paar maanden op de wei gestaan op te groeien en van het najaar weer op gepakt.
Heb haar los zien bewegen, heb haar los zien springen. Heb haar laten voor rijden en daarna zelf gereden.
Omdat ik niet door een roze bril wilde kijken ben ik kritisch gaan beoordelen ondanks ik haar onder het zadel geweldig vond! had ik afgesproken vrijdag avond te bellen met de uitslag. Dan had ik 2 dagen om er over te denken!
Mijn vader en ik hebben woensdag avond heel de avond filmpjes bekeken om echt kritisch te keuren.
Ik heb de filmpjes door gestuurt om door andere te laten keuren en dan vooral op het exterieur en fok gebied.
Hoe vaker we keken hoe leuker ik haar ging vinden.

Helemaal toen van de 2 andere positief bericht kwam!

Ik heb gister gelijk de knoop door gehad, ondanks ze wat min punten heeft die me tegen stonden (erg onopgevoed) was die klik er toch duidelijk en heb ik besloten haar te kopen!

Het is wel nog een projectje, het is een eenkennige, sensibele merrie met karakter en we zullen dus echt nog even aan elkaar moeten gaan wennen daarnaast kent ze ook nog niet heel veel.
Merrie is heel nerveus van zichzelf. Ze is heel gevoelig en is totaal niet opgevoed.
Ze draaft om je heen als je op wilt stappen, iemand moet haar echt vast houden en met opzadelen heeft ze nou ook niet echt manieren

Ze is nog wat schraal en moet nog een stuk spieren kweken

Maar ze kan heerlijk bewegen! lekker allround, en zo slecht als ze opgevoed is, zo fijn is ze aan de hulpen!
Aankomende dinsdag gaat ze volledig gekeurd worden, klinisch en rontgen maar ik verwacht geen problemen gezien haar keuring als 3 jarige erg goed was. Maar je weet het nooit....
dus als ze goed gekeurd word is dinsdag deze mooie grote merrie van mij

dametje staat niet erg makkelijk stil dus helaas net niet helemaal mooi op de foto maar geeft vast een beeld.