Onverwachte nieuwe aanwinst komt dichtbij! dinsdag keuring!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Onverwachte nieuwe aanwinst komt dichtbij! dinsdag keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 15:50

Ik ben nogal hyper op het moment :D

Ik ben afgelopen woensdag bij een gave merrie wezen kijken.
Ze (zida) word dit jaar 5. Is nu 1,75 en zal nog wat groeien.
Ze is als 3 jarige prok gekeurd, merrie van hold up premier x g ramiro z
ze is begin vorig jaar zadelmak gemaakt, vervolgens nog een paar maanden op de wei gestaan op te groeien en van het najaar weer op gepakt.

Heb haar los zien bewegen, heb haar los zien springen. Heb haar laten voor rijden en daarna zelf gereden.

Omdat ik niet door een roze bril wilde kijken ben ik kritisch gaan beoordelen ondanks ik haar onder het zadel geweldig vond! had ik afgesproken vrijdag avond te bellen met de uitslag. Dan had ik 2 dagen om er over te denken!

Mijn vader en ik hebben woensdag avond heel de avond filmpjes bekeken om echt kritisch te keuren.
Ik heb de filmpjes door gestuurt om door andere te laten keuren en dan vooral op het exterieur en fok gebied.

Hoe vaker we keken hoe leuker ik haar ging vinden. :D
Helemaal toen van de 2 andere positief bericht kwam! :D

Ik heb gister gelijk de knoop door gehad, ondanks ze wat min punten heeft die me tegen stonden (erg onopgevoed) was die klik er toch duidelijk en heb ik besloten haar te kopen! :D :D :D

Het is wel nog een projectje, het is een eenkennige, sensibele merrie met karakter en we zullen dus echt nog even aan elkaar moeten gaan wennen daarnaast kent ze ook nog niet heel veel.
Merrie is heel nerveus van zichzelf. Ze is heel gevoelig en is totaal niet opgevoed.
Ze draaft om je heen als je op wilt stappen, iemand moet haar echt vast houden en met opzadelen heeft ze nou ook niet echt manieren :+
Ze is nog wat schraal en moet nog een stuk spieren kweken :D

Maar ze kan heerlijk bewegen! lekker allround, en zo slecht als ze opgevoed is, zo fijn is ze aan de hulpen!

Aankomende dinsdag gaat ze volledig gekeurd worden, klinisch en rontgen maar ik verwacht geen problemen gezien haar keuring als 3 jarige erg goed was. Maar je weet het nooit....

dus als ze goed gekeurd word is dinsdag deze mooie grote merrie van mij :D
dametje staat niet erg makkelijk stil dus helaas net niet helemaal mooi op de foto maar geeft vast een beeld. :o

Afbeelding

Kwendeltje

Re: Onverwachte nieuwe aanwinst komt dichtbij! dinsdag keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:08

Een mooie dame __Nathalie__ ik hoop dat je veel plezier met deze mooie dame zult hebben.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:33

Ja echt een mooi beest. Ik hoop voor je dat ze goedgekeurd wordt!

Wanneer komt ze naar jou als je goed gekeurd wordt?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 17:39

als ik dinsdag al aan een trailer kan komen neem ik haar gelijk mee terug. En anders word ze of woensdag door een vriend van haar gebracht (die moet waarschijnlijk een paard naar putten brengen) en anders een week later want dan kan ik een trailer van een klant van me lenen maar die is volgende week op vakantie.

Dus hoop dat ze dinsdag gelijk mee kan als ze goed is!

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:44

spannend. ze ziet er leuk uit :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:44

*\o/* *\o/* *\o/*

jaaa naaaat,wat gaaf!!!

ik ga heel hard duimen dinsdag,dat alles goed gaat!!super gave merrie....
enne anders een trailer huren?meestal kan dat wel ergens in de buurt :j

ik ben echt heel blij voor je!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:45

Ik was al benieuwd welke merrie je op het oog had, maar deze ziet er erg goed uit! Ik hoop dat ze nu nog steeds goed is op de foto's, maar als ze geprokt is 2 jaar geleden, verwacht je dan rare dingen?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:50

mooie merrie! hoop voor je dat de keuring positief is, en veel succes met opvoeden :+

heb je ook nog een filmpje trouwens? :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 18:07

nee, zeker niet omdat ik ook de vorige eigenaar heb gesproken, de reden van verkoop weet. En weet wat er mee gedaan is.
Maar toch wil ik het zekere voor het onzekere nemen. Ik wil er straks mee de sport in en ze zal een paar keer gedekt worden. Dus dan moet ze gewoon goed zijn.
Nu had ze volgens de huidige verkoper als 3 jarige een keuringsraport van allemaal 1tjes en 1 2tje op de straal voor dus dat is ook erg netjes. En ze was ocd vrij. Maar daar heb ik vorige eigenaar even over gemaild of dat klopt.

Dus ik ga er vanuit dat alles goed is. Maarja je weet het nooit he!

stukje draf en een steilsprong (en mn paps die foto's aan het maken was :+ ), ik wilde de balk in het verlengde van het paard zetten voor aanleuning maar verkoper wilde de balk zo hebben. Ze heeft er nog niet veel ervaring mee :D
http://www.youtube.com/watch?v=dreFT2OiEiM

steiltje
http://www.youtube.com/watch?v=xmPdyMTpQHE

en ik eerste rondje :o Ben bijna 3 jaar uit de paarden geweest, en rijd sinds kort 1 keer per week een paard voor iemand dus heb een keer of 15 weer te paard gezeten. Paard wat ik nu rijd is nogal een stukje trager dus het was even aanvoelen :D En ik kan lastig doorzitten omdat ik het in me rug heb en dat is ook wel te zien :o
http://www.youtube.com/watch?v=RBs7e3VVlQo

staat ze me? :D

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:30

Leuk leuk leuk! Zei het de vorige keer al, maar echt een leuke merrie! Als ze goed is, ga je daar veel plezier aan hebben! Rijden ziet er relax uit, ondanks dat het de eerste keer is!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 18:38

voor me gevoel reed ik als een houte klaas :D Voor me gevoel liep ze ook heel erg onder me vandaan maar als ik het filmpje zie valt dat wel mee. Ondanks ze heel nerveus en gestrest was en ik even moest wennen aan zoveel pouwer onder mn kont klikte we toch gelijk! :D
Ze moet alleen echt nog een stukje meer paard worden!

Violaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:26

Leuk leuk leuk, maar dat wist je al :D.
Ben benieuwd dinsdag.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 19:42

ik ook! denk niet dat ik nog kan slapen! De kans dat het niet goed gaat is zo klein! Nu nog even een trailer zien te versieren en dan kan ik haar als ze goed is gelijk mee nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:47

OOk ik ben heel blij voor je en benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen dalijk!

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:58

__Nathalie__ schreef:
ik ook! denk niet dat ik nog kan slapen! De kans dat het niet goed gaat is zo klein! Nu nog even een trailer zien te versieren en dan kan ik haar als ze goed is gelijk mee nemen!

Mooi mooi beest! Succes met de keuring enne, gewoon lekker slapen he ;)

juffienaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:01

Hier een stille meelezer. Leuk beestje hoor. Je rijdt er mooi op! succes met haar...

Violaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:30

Jammer dat je niet dichter hier in de buurt zit... Anders had ik nog wel een trailer voor je kunnen regelen. Ga echt heel hard met je mee duimen! Kan me ook niet voorstellen dat ze niet goed is. Hihihi die Louise wat ze allemaal wel niet veroorzaakt heeft met haar zoektocht.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 21:59

haha ja grappig he! ze heeft het weer bij me los gemaakt!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:01

wat een leuk paard zeg :)
hoop dat ze goedgekeurd gaat worden :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:07

Wat een leuk paard zeg! Ik vind haar jou heel goed staan! Kan ook lekker 'elastisch' springen! Hoop dat ze goedgekeurd wordt, dan kun jij weer lekker gaan genieten van je nieuwe paard :D

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:46

Wat een leuk paard, heel veel succes dinsdag! :D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:50

nou, ziet er goed uit hoor, die filmpjes! ziet er ook uit als een heerlijk paard om op te rijden, als ik dat zo zie zou ik er zo op klimmen :))

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 10:14

Het is inderdaad een super leuk paard! Kwa beweging had ik wel gelijk zoiets van jaaaaaaa maar verder had ik eerst even een domper wat me aan het twijfelen maakte!
Toen ik zag hoe dramatisch slecht ze op kon stappen was dat wel even een dikke domper. Ze kreeg amper haar voet in de beugel, hij draafde eerst een paar keer weg. En als ik ergens een hekel aan heb is dat het wel :P
En toen ging ze voor rijden en dacht ik ja het is toch wel een erg leuk paard! en toen moest ik er zelf op, ik dacht dat word niks! Ik heb het in mijn rug dus kan al moeilijk opstappen op 1,75! Dus ze hielden haar met zn 2e vast en toen ben ik er op geklommen.

En toen ik weg stapte was er gelijk dat vertrouwde gevoel ondanks ze zo nerveus was! Ik maakte mn eerste drafje (zie filmpje) en toen was daar die beruchte klik! Ze loopt ontzettend fijn en makkelijk aan de hulpen. En dat doet mij dat opstap probleem weer een beetje vergeten :D Dat is er wel uit te krijgen met trainen }>

Galoperen vind ze nog wat moeilijk omdat ze achter niet zo sterk is dus ze gaf een lekker bokje met aangeloperen maar ach daar is ze jong voor :D Moet ook geen dooie donder zijn :D

Het was dus niet liefde op het eerste gezicht maar met rijden werd ik wel verliefd :D

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:12

Hee die Nathalie.

Echt een paardje wat bij jou past. Ook ik ga heel hard voor je duimen dat ze goedgekeurd gaat worden! Kan je Tjumme niet vragen of je trailer mag lenen? Hebben wij ook al paar keer gedaan en was nooit een probleem. Vind het aan de ene kant erg jammer, want dat betekent dat ik mijn bijrijder kwijt ben, maar ik gun het je van harte en ik weet cker dat je met Zida zult gaan vlammen!!!

Annemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:15

Wat een knapperd!
Hopelijk wordt ze goedgekeurd, succes. En alvast veel plezier ermee (hoop ik)!