Pfff heb vandaag weer wat meegemaakt.... We gingen vancohtend om half 11 met zowel Guus (tinker waar ik op rijd) als Girocco (mijn oude paardje van 21) richting manege. Mijn nichtje zou de wedstrijd op Girocco rijden, en zij moest al om 12 uur en ik pas om half 2, dus Guus moest even wachten. Daar aangekomen haalden wij Girocco uit de trailer, wat Guus niet leuk vond maar wel bleef staan, en opgezadeld en mijn nichtje heeft een erg nette proef gereden

Wij met Girocco weer terug naar de trailer, waar ze allebei even op moesten staan tot Guus eruit moest. Net als ik naast de trailer Girocco aan het afzadelen ben begint Guus te hinniken en gek te doen, en steigerd in de trailer en beland met beide voorbenen over de voorstang, 1 been krijgt hij vervolgens terug maar de andere niet. Wij gauw zijn touw losgemaakt en mijn vriend heeft zijn been er weer overgedaan maar toen moest hij nog even gek doen en glijd uit, aan de achterkant met zijn kont zo'n beetje onder de stang, die hij in het weer overeind komen half optilt en vervolgens ligt het halve tussenschot op zijn rug

Wij voorzichtig dat schot eraf en wouden Guus eruit halen maar omdat alles zo verbogen was kregen we de achterstang niet meer open, dus eerst even Guus rustig gekregen en vervolgens met wat geweld toch de stang los en Guus eruit.
Het hele tussenschot is verbogen, de kap was aan de voorkant gewoon los van de rest van de trailer, het deurtje voor deed een beetje vreemd dus de boel zal wel wat vervormd zijn...
Leuk een nieuwe trailer van 8000 euro met een tinker erin... :% En wat ben ik blij dat wij voor een alluminium zijn gegaan zeg, denk dat hij anders het hele ding aan gort had gesloopt (polyester is helemaal in tegenwoordig, moet je nagaan wat er was gebeurd als het zo'n trailer was... :s)
Wij een trailer van de club geleend en Guus naar huis gebracht want die liep niet helemaal lekker, na even stappen wel weer wat beter maar nog niet helemaal 100% dus zal wel de boel wat verrekt hebben.
Vervolgens heb ik mijn proefje nog wel gereden, en nog optijd ook alleen dan dus op Girocco ipv Guus.
Daarna met de leentrailer Girocco naar huis gebracht, ondertussen werd ik gebeld door mijn nichtje dat ze gewoon 2e!! was geworden, met mijn ouwe ventje!

En wat denk je, die ouwe zak flikt et gewoon nog op z'n ouwe dagje, want wij waren 3e!

Ben zo blij, heb een mooie beker met datum wat dus wel leuk is aangezien het mijn verjaardag is. Al met al is het voor de paarden goed afgelopen als je nagaat wat er had kúnnen gebeuren.
Morgen de verzekering bellen voor de trailer, moet een nieuw schot en en even helemaal nagekeken, ook de bodem e.d.
Pfhew wat een verhaal