Eind 2007 hebben we moeten besluiten om Jet, onze liefste pony te moeten verkopen. Op verzoek van de DA, ze had zoveel last van haar eczeem.
We hebben haar op internet gezet, met er duidelijk bij ; "Geen handelaren, slagers of manege's!".
Op een gegeven moment belde de vorige eigenaar van Pally op, dat hij intresse had in Jet, dat ze een goed plekje zou krijgen. Dit was wel een manege, maar een manege met vaste ruiter voor een pony, en Jet was niet zo geliefd omdat ze een Haflinger was. Toch waren er 2 meisjes, waar ik contact mee heb, die Jet echt leuk vonden.
Toen zag ik op de site van de manege dat er een springwedstrijd was, ik wou graag mee doen op Jet. Mijn ouders hebben gebeld, en het was goed.
's Zaterdags kwamen we daar, geen spoor van Jet. Toen zei hij; 'Jet is net met *naampaard* naar Engeland gegaan..'
Het liefst zakte ik door de grond; 'Nu al?'... Maargoed, er was niks aan te doen.
Een dag later, toen ik op de site van die manege keek, stond er; 'Onze lieve *naampaard* is verkocht naar Engeland.'
Jet stond NERGENS.. Dit was allemaal al vreemd, dus wij hebben enkele keren gebeld, want de afspraak was; 'Jullie overleggen het eerst met ons, ze was tenslotte nog van ons.'
Weken en weken later hoor ik van de dochter dat wij nog de helft van het geld kregen, 300 euro. Dat was al vreemd, ze had goede papieren, kon goed in de spring en dressuursport lopen met iemand met veel geduld.
Natuurlijk dacht ik er niet bij na dat het de slachtprijs zou kunnen zijn.
Maandenlang heb ik advertentie's op Engelse paardenverkoopsite's gezet, maar ik hoorde er niks van.
Gister, 17 april, kreeg ik eindelijk antwoord, onze Jet is geslacht.
We zijn het hier helemaaal niet mee eens, het was nérgens voor nodig. Hij zou overleggen waar ze heen ging!! Dit heeft hij niet gedaan.

Lang verhaal, sorry.