We kwamen daar aan, en toen moest ik eerst even een stukje met Misty stappen, daarna een stukje draven en toen even op beide kanten op de volte lopen. Daaruit bleek dat Misty haar bekken aan de ene kant optrekt en aan de andere kant juist niet. Op de linkerhand heeft ze moeite met haar rechterachterbeen mee te krijgen. (beide dingen waren al bekend, maar moest ze nog even zien).
Toen gingen we naar binnen en ging ze haar organen bij langs met een soort metertje die energie meet.

Ze ging kijken hoeveel positieve en hoeveel negatieve energie er in de organen zat en of ze dan goed in balans waren of niet. Daar kwam uit dat haar mild en haar alvleesklier uit balans waren. En als gevolg van dat haar alvleesklier uit balans was, had ze weer meer last van haar zomereczeem. Ze was hierdoor ook licht hoefbevangen en zette haar hoeven ook op een aparte manier neer. Haar alvleesklier was uit balans omdat ze te veel suikers binnen kreeg (dus krachtvoer, fruit, snoepjes ed.). Dat ze teveel suikers binnenkreeg kwam eruit toen ze haar eten ging onderzoeken (& de snoepjes). Ze mag nu alleen nog maar gras, hooi, wortels (heel weinig) en stukjes brood.
Het was erg grappig om te horen, dat toen ze bezig was met haar organen, dat haar darmen opeens allemaal lawaai begonnen te maken, die reageerden er echt op. Ze stond ook de hele tijd te gapen.

Toen kwam het meest schokkende nieuws, het bleek dat Misty een tijdje geleden een breuk in haar heup gehad heeft. De heup zelf was niet gebroken, maar in het bot waren zegmaar allemaal scheurtjes gekomen. Dit komt omdat ze een tijdje geleden toen ze opeens erg enthousiast werd van een ruin die net wegliep, omviel. Sindsdien heb ik niet meer op haar gereden omdat ze me er 1x af heeft gegooid en ik daardoor dus merkte dat ze pijn had. Dit heeft dus een groot deel van haar heup/rugproblemen veroorzaakt.
Omdat er nog allemaal littekenweefsel op die plek van de breuk zit, kon volgens Mariëtte de energie daar niet goed heenstromen. Daarom heeft ze acupunctuur toegepast. Niet met naalden, maar met een soort 'plakkers'. Een van de plakkers deed ze op de plek van de breuk, en de andere zette ze op de plek waar haar kleine hersenen zitten, omdat dat een belangrijke energieke plek is. Tussen deze 2 plakkers zat een snoer, en daardoor ging de energie stromen. Misty reageerde meteen heel heftig toen ze die dingen op haar kreeg. Ze begon opeens met haar hoofd te gooien (een seconde daarvoor stond ze nog rustig met mij te knuffelen). Ze werd helemaal onrustig. Ze voelde dus sinds een redelijk lange tijd opeens weer energie door haar héle lichaam stromen. De heftigheid duurde niet lang, na 2 minuten stond ze er weer heerlijk rustig bij. Gewoon weer lekker gapen. Dat was wel erg grappig om te zien.
http://img4.imageshack.us/img4/8771/090409031.jpg
Ook vroeg Mariëtte of Misty vaak last had van een snotneus. Ik antwoordde daar op dat ze toch wel regelmatig een snotneus heeft. Toen ging ze bij haar hoofd kijken een bleek ze een kaakholteontsteking te hebben.
Ook ging ze nog even wat osteopathie toepassen, daaruit bleek dat de linkerkant van haar ruggengraat zwakker is dan de rechterkant. (links is dus ook haar slechte kant).
En nou komt het belangrijkste deel wat de meeste problemen heeft veroorzaakt, haar emotionele pijn. Mariëtte zag dat Misty zich ontzettend eenzaam en bang heeft gevoeld voordat ze bij ons kwam. Hier zit ook weer een heel verhaal achter, maar om een lang verhaal kort te maken, ze heeft vrijwel 3 jaar in haar eentje in een donkere stal gestaan zonder liefde, aandacht en soortgenoten. Sinds ze bij ons is, is het een ander dier. Maar ze heeft eigenlijk nogsteeds nooit 'tijd' gehad om haar emotionele verleden er uit te gooien. Dat zat dus toch nog ergens diep in haar, en dat moet er allemaal nog uit komen.
Ik moest tijdens de behandeling ook vanalles over Misty's karakter vertellen, en gewoon over haar zelf. Ik vertelde dat ze altijd erg enthousiast is en knuffelig. Een lief, sociaal dier wat het liefste de hele dag bij je is. Ze wil altijd spelen en is heel nieuwschierig. Ze is werkwillig en leergierig, maar ook een tikkeltje eigenwijs. Daar kon ze wel wat mee.
Met al deze informatie is ze medicijnen gaan maken voor Misty. Na een half uur kwam ze terug met 3 verschillende flesjes met medicijnen. Deze medicijnen waren dus voor alle problemen die Misty heeft. Dus haar heupen, haar kaakholteontsteking, zomereczeem en ook haar emotionele problemen. Dit moet er voor zorgen dat het littekenweefsel wegtrekt, de ontstekingen in haar lichaam verdwijnen en dat ze haar emotionele problemen los kan laten.
Ik mag voorlopig nog niet rijden (had ik ook wel op gerekend). Ik mag wel gewoon alle onbelaste oefeningen met haar doen, dus loswerken, grondwerken en andere dingen. Ook moet ik elke dag 'Belly Lift' met haar doen. Dus over de buik strijken zodat ze haar rug gaat bollen. Dit omdat ze een zwakke rug heeft en haar rugspieren op een goede manier moet leren ontwikkelen.
Over 8 weken (1 juli) moeten we weer terug komen. Dat gaat Mariëtte kijken of de medicijnen (3 verschillende soorten, eentje moet ik morgen mee beginnen, de andere over 2 weken en de laatste over 4 weken -2xdaags-) zijn aangeslagen. Dan moet ik ook even op haar gaan zitten en gaat ze het zadel en het hoofdstel controleren.
Toen we thuis kwamen en Misty stond weer in de wei, begon ze meteen te rennen en te bokken. Je zag gewoon dat ze alle spanning er even uit moest rennen.
Ik ben aan de ene kant erg geschrokken van al het nieuws, vooral het nieuws van de breuk in haar heup. Maar aan de andere kant ben ik opgelucht omdat we nu weten dat alles weer goed komt!
Ik ben zo ongelooflijk trots op mijn lieve meid, ze heeft zich vandaag voorbeeldig gedragen en alles komt weer goed met haar! Ze kon tijdens de behandeling wel 'in me' kruipen, de hele tijd knuffelen enzo. Ze zocht echt veiligheid en vertrouwen, heerlijk was dat.
Alles komt weer goed!