Bezoek aan holistisch dierenarts Mariëtte Kelfkens.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Bezoek aan holistisch dierenarts Mariëtte Kelfkens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 18:19

Verslag van ons bezoek bij Mariëtte Kelfkens, holistisch dierenarts.

We kwamen daar aan, en toen moest ik eerst even een stukje met Misty stappen, daarna een stukje draven en toen even op beide kanten op de volte lopen. Daaruit bleek dat Misty haar bekken aan de ene kant optrekt en aan de andere kant juist niet. Op de linkerhand heeft ze moeite met haar rechterachterbeen mee te krijgen. (beide dingen waren al bekend, maar moest ze nog even zien).
Toen gingen we naar binnen en ging ze haar organen bij langs met een soort metertje die energie meet.

Afbeelding

Ze ging kijken hoeveel positieve en hoeveel negatieve energie er in de organen zat en of ze dan goed in balans waren of niet. Daar kwam uit dat haar mild en haar alvleesklier uit balans waren. En als gevolg van dat haar alvleesklier uit balans was, had ze weer meer last van haar zomereczeem. Ze was hierdoor ook licht hoefbevangen en zette haar hoeven ook op een aparte manier neer. Haar alvleesklier was uit balans omdat ze te veel suikers binnen kreeg (dus krachtvoer, fruit, snoepjes ed.). Dat ze teveel suikers binnenkreeg kwam eruit toen ze haar eten ging onderzoeken (& de snoepjes). Ze mag nu alleen nog maar gras, hooi, wortels (heel weinig) en stukjes brood.
Het was erg grappig om te horen, dat toen ze bezig was met haar organen, dat haar darmen opeens allemaal lawaai begonnen te maken, die reageerden er echt op. Ze stond ook de hele tijd te gapen.

Afbeelding

Toen kwam het meest schokkende nieuws, het bleek dat Misty een tijdje geleden een breuk in haar heup gehad heeft. De heup zelf was niet gebroken, maar in het bot waren zegmaar allemaal scheurtjes gekomen. Dit komt omdat ze een tijdje geleden toen ze opeens erg enthousiast werd van een ruin die net wegliep, omviel. Sindsdien heb ik niet meer op haar gereden omdat ze me er 1x af heeft gegooid en ik daardoor dus merkte dat ze pijn had. Dit heeft dus een groot deel van haar heup/rugproblemen veroorzaakt.
Omdat er nog allemaal littekenweefsel op die plek van de breuk zit, kon volgens Mariëtte de energie daar niet goed heenstromen. Daarom heeft ze acupunctuur toegepast. Niet met naalden, maar met een soort 'plakkers'. Een van de plakkers deed ze op de plek van de breuk, en de andere zette ze op de plek waar haar kleine hersenen zitten, omdat dat een belangrijke energieke plek is. Tussen deze 2 plakkers zat een snoer, en daardoor ging de energie stromen. Misty reageerde meteen heel heftig toen ze die dingen op haar kreeg. Ze begon opeens met haar hoofd te gooien (een seconde daarvoor stond ze nog rustig met mij te knuffelen). Ze werd helemaal onrustig. Ze voelde dus sinds een redelijk lange tijd opeens weer energie door haar héle lichaam stromen. De heftigheid duurde niet lang, na 2 minuten stond ze er weer heerlijk rustig bij. Gewoon weer lekker gapen. Dat was wel erg grappig om te zien.

http://img4.imageshack.us/img4/8771/090409031.jpg

Ook vroeg Mariëtte of Misty vaak last had van een snotneus. Ik antwoordde daar op dat ze toch wel regelmatig een snotneus heeft. Toen ging ze bij haar hoofd kijken een bleek ze een kaakholteontsteking te hebben.

Ook ging ze nog even wat osteopathie toepassen, daaruit bleek dat de linkerkant van haar ruggengraat zwakker is dan de rechterkant. (links is dus ook haar slechte kant).

En nou komt het belangrijkste deel wat de meeste problemen heeft veroorzaakt, haar emotionele pijn. Mariëtte zag dat Misty zich ontzettend eenzaam en bang heeft gevoeld voordat ze bij ons kwam. Hier zit ook weer een heel verhaal achter, maar om een lang verhaal kort te maken, ze heeft vrijwel 3 jaar in haar eentje in een donkere stal gestaan zonder liefde, aandacht en soortgenoten. Sinds ze bij ons is, is het een ander dier. Maar ze heeft eigenlijk nogsteeds nooit 'tijd' gehad om haar emotionele verleden er uit te gooien. Dat zat dus toch nog ergens diep in haar, en dat moet er allemaal nog uit komen.

Ik moest tijdens de behandeling ook vanalles over Misty's karakter vertellen, en gewoon over haar zelf. Ik vertelde dat ze altijd erg enthousiast is en knuffelig. Een lief, sociaal dier wat het liefste de hele dag bij je is. Ze wil altijd spelen en is heel nieuwschierig. Ze is werkwillig en leergierig, maar ook een tikkeltje eigenwijs. Daar kon ze wel wat mee.

Met al deze informatie is ze medicijnen gaan maken voor Misty. Na een half uur kwam ze terug met 3 verschillende flesjes met medicijnen. Deze medicijnen waren dus voor alle problemen die Misty heeft. Dus haar heupen, haar kaakholteontsteking, zomereczeem en ook haar emotionele problemen. Dit moet er voor zorgen dat het littekenweefsel wegtrekt, de ontstekingen in haar lichaam verdwijnen en dat ze haar emotionele problemen los kan laten.

Ik mag voorlopig nog niet rijden (had ik ook wel op gerekend). Ik mag wel gewoon alle onbelaste oefeningen met haar doen, dus loswerken, grondwerken en andere dingen. Ook moet ik elke dag 'Belly Lift' met haar doen. Dus over de buik strijken zodat ze haar rug gaat bollen. Dit omdat ze een zwakke rug heeft en haar rugspieren op een goede manier moet leren ontwikkelen.

Over 8 weken (1 juli) moeten we weer terug komen. Dat gaat Mariëtte kijken of de medicijnen (3 verschillende soorten, eentje moet ik morgen mee beginnen, de andere over 2 weken en de laatste over 4 weken -2xdaags-) zijn aangeslagen. Dan moet ik ook even op haar gaan zitten en gaat ze het zadel en het hoofdstel controleren.

Toen we thuis kwamen en Misty stond weer in de wei, begon ze meteen te rennen en te bokken. Je zag gewoon dat ze alle spanning er even uit moest rennen.

Ik ben aan de ene kant erg geschrokken van al het nieuws, vooral het nieuws van de breuk in haar heup. Maar aan de andere kant ben ik opgelucht omdat we nu weten dat alles weer goed komt!
Ik ben zo ongelooflijk trots op mijn lieve meid, ze heeft zich vandaag voorbeeldig gedragen en alles komt weer goed met haar! Ze kon tijdens de behandeling wel 'in me' kruipen, de hele tijd knuffelen enzo. Ze zocht echt veiligheid en vertrouwen, heerlijk was dat.

Alles komt weer goed! :D
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 09-04-09 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's illustratie, overige in link geplaatst.

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:52

Ik hoop voor je dat het allemaal weer goed komt, maar je klinkt als een doorzetter en je paardje ziet er ook zo uit dus volgensmij komt dat helemaal goed! Veel succes!

Sodeletuut

Re: Bezoek aan holistisch dierenarts Mariëtte Kelfkens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 18:54

Wat een lieve reactie floorDaan! Ik ben er ook van overtuigd dat alles weer goed komt, en ik geef ook niet op voordat het weer helemaal goed is met mijn meid! Dankjewel!! :D

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:03

Zo wat mooi om te lezen allemaal. En hoe die reactie's zijn als dr energie zeg maar weer gaat stromen :)
Volgens mij zijn jullie 2e allebei doorzetters en gaat het helemaal goed komen..

Ik ga ook naar een mevrouw bellen die dit ook doet weet alleen niet of het ook een Holistisch dierenarts is :)
T schijnt dat mn paard last heeft van dr lichaam.. Werd vertelt door tandarts/dierenarts.

Miss dat ik je even een PB stuur :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 19:07

fionaa, dat was inderdaad mooi om te zien. Erg bijzonder. Ik vond alles eerst een beetje 'zweverig' lijken, maar dat was al snel over! En ik geloof ook zeker dat alles goed komt!

Prima hoor, als je me even PB't! :)

Dankjewel voor je reactie! :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:17

Klinkt goed zeg !

Doet ze geen huisbezoek...?

Trouwens , over 8 weken is dan eerder 1 juni denk ik ?
Of als het echt 1 juli is , is het pas over 12 weken ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 19:29

Ja inderdaad! :D

Nee, ze doet helaas niet aan huisbezoeken, was een stuk makkelijker geweest..

Oh, stom! Het is inderdaad 1 juni. Stom van me, ik zei het zostraks ook al verkeerd. Ik kan mn bericht nu niet meer editten. :+

Dankjewel voor je reactie! :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:30

zo he nou wat een verhaal zeg!
is toch niet mis,maar gelukkig gaat het wel goedkomen. :j

dat haar milt en alvleesklier niet helemaal goed werken past inderdaad precies bij de zomereczeemklachten..
sta daar niet eens vreemd van te kijken dat ze dat vond.

apart dat ze wel wortels en brood mag en geen krachtvoer?
mist ze dan niet belangrijke voedingsstoffen?

ben benieuwd hoe het nu verder gaat met misty,ze heeft het echt heel erg getroffen met een baasje zoals jij!! :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 19:33

Inderdaad best heftig..

Dat klopt inderdaad van het zomereczeem, dat zei ze zelf ook. Ze vond het alleen apart dat Misty niet snel dik wordt. Dat past namelijk wel bij alle andere symptomen die ze heeft.

Nee, geen krachtvoer meer. Ze zei dat ze al die dingen voorlopig niet meer mag omdat haar organen gewoon te veel moeite hebben en te hard moeten werken om alles te verwerken. Ze mag ook maar maximaal 1 wortel per dag, maar dat zou dan gewoon zijn 'om haar maar wat te geven' zegmaar.
Ik denk dat ze wel genoeg heeft aan de voeding in het hooi en het gras, er staat alweer behoorlijk wat gras hier gelukkig. :)

Ah wat lief zeg, Ellen! Superlief!! :+:

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:37

Sodeletuut, dat groene ding waar ze mee doormeet is een Lecherantenne. Zo doet mijn therapeute het ook! En die twee dingen met dat gele draadje er tussen is om de energiebanen door te laten stromen. Daar gaat ze ook zo van gapen :D

Het is idd even schrikken als je hoort wat ze allemaal mankeert maar het komt vast weer allemaal goed. Ze is bij haar in goede handen!

Succes en beterschap!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:38

ja nou is toch zo..wat je allemaal al voor haar gedaan hebt.
top hoor _/-\o_

oke 1 wortel per dag dat kan ik me voorstellen,dat kan dan nog net.

klinkt wel allemaal heel goed hoor, lijkt me ook wel es interresant om zoiets met ap te gaan doen,die heeft ook best wel wat klachten.
maar die is al duur genoeg dus eerst maar weer even sparen ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:40

Jeetje wat een verhaal zit er dan achter!
Maar gelukkig is het allemaal op te lossen en dat gaat lukken Carm! :)

Zo zie je toch maar hoe weinig mensen er eigenlijk naar hun paard luisteren.. en pijnsignalen vinden overkomen als er onderuitkomen ed...
en dus gewoon doorrijden met zulke dingen.

Wat ben jij al dan een topbaasje en dat kan je alleen nog maar beter ontwikkelen, en daar heb jij ruim de tijd voor :D

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:42

Sodeletuut schreef:
Toen gingen we naar binnen en ging ze haar organen bij langs met een soort metertje die energie meet.

Ze ging kijken hoeveel positieve en hoeveel negatieve energie er in de organen zat en of ze dan goed in balans waren of niet. Daar kwam uit dat haar mild en haar alvleesklier uit balans waren. En als gevolg van dat haar alvleesklier uit balans was, had ze weer meer last van haar zomereczeem. Ze was hierdoor ook licht hoefbevangen en zette haar hoeven ook op een aparte manier neer. Haar alvleesklier was uit balans omdat ze te veel suikers binnen kreeg (dus krachtvoer, fruit, snoepjes ed.). Dat ze teveel suikers binnenkreeg kwam eruit toen ze haar eten ging onderzoeken (& de snoepjes). Ze mag nu alleen nog maar gras, hooi, wortels (heel weinig) en stukjes brood.
Het was erg grappig om te horen, dat toen ze bezig was met haar organen, dat haar darmen opeens allemaal lawaai begonnen te maken, die reageerden er echt op. Ze stond ook de hele tijd te gapen.

Je hebt je iets laten wijsmaken. energie meten in organen??? Kan niet en bestaat niet.
Sodeletuut schreef:
Toen kwam het meest schokkende nieuws, het bleek dat Misty een tijdje geleden een breuk in haar heup gehad heeft. De heup zelf was niet gebroken, maar in het bot waren zegmaar allemaal scheurtjes gekomen. Dit komt omdat ze een tijdje geleden toen ze opeens erg enthousiast werd van een ruin die net wegliep, omviel. Sindsdien heb ik niet meer op haar gereden omdat ze me er 1x af heeft gegooid en ik daardoor dus merkte dat ze pijn had. Dit heeft dus een groot deel van haar heup/rugproblemen veroorzaakt.
Omdat er nog allemaal littekenweefsel op die plek van de breuk zit, kon volgens Mariëtte de energie daar niet goed heenstromen. Daarom heeft ze acupunctuur toegepast. Niet met naalden, maar met een soort 'plakkers'. Een van de plakkers deed ze op de plek van de breuk, en de andere zette ze op de plek waar haar kleine hersenen zitten, omdat dat een belangrijke energieke plek is. Tussen deze 2 plakkers zat een snoer, en daardoor ging de energie stromen. Misty reageerde meteen heel heftig toen ze die dingen op haar kreeg. Ze begon opeens met haar hoofd te gooien (een seconde daarvoor stond ze nog rustig met mij te knuffelen). Ze werd helemaal onrustig. Ze voelde dus sinds een redelijk lange tijd opeens weer energie door haar héle lichaam stromen. De heftigheid duurde niet lang, na 2 minuten stond ze er weer heerlijk rustig bij. Gewoon weer lekker gapen. Dat was wel erg grappig om te zien.

Dan heeft ze dus foto's moeten maken want anders is het niet te zien.
Is dat gedaan of heeft ze dat ook gemeten met een niet bestaand metertje? :+

Sodeletuut schreef:
Ook ging ze nog even wat osteopathie toepassen, daaruit bleek dat de linkerkant van haar ruggengraat zwakker is dan de rechterkant. (links is dus ook haar slechte kant).

En nou komt het belangrijkste deel wat de meeste problemen heeft veroorzaakt, haar emotionele pijn. Mariëtte zag dat Misty zich ontzettend eenzaam en bang heeft gevoeld voordat ze bij ons kwam. Hier zit ook weer een heel verhaal achter, maar om een lang verhaal kort te maken, ze heeft vrijwel 3 jaar in haar eentje in een donkere stal gestaan zonder liefde, aandacht en soortgenoten. Sinds ze bij ons is, is het een ander dier. Maar ze heeft eigenlijk nogsteeds nooit 'tijd' gehad om haar emotionele verleden er uit te gooien. Dat zat dus toch nog ergens diep in haar, en dat moet er allemaal nog uit komen.

Emotionele pijn???? Sorry meisje maar je bent bij een kwakzalver terechtgekomen.
Deze mensen spelen op je gevoel maar het is allemaal onzin wat er wordt vertelt.
Je kunt beter naar een echte dierenarts gaan. DIe heeft er tenminste een echte studie opzitten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:44

ohw hopla wat ben jij negatief!!!!!!

kan een paard geen emotionele pijn hebben soms

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:49

Hopla, wat ik weet van de Lecherantenne is dat hij met 'frequenties' werkt. Je zet die meter dus op de frequentie van een bepaald orgaan en meet dan hoe de energie is.

Jammer dat je er zo negatief over bent. Het werkt gewoon echt, heb het bij mezelf en bij mijn dieren al meerdere keren meegemaakt.

En als ik me niet vergis is Mariëtte ook gewoon regulier DA. Mss kan Sodeletuut dat bevestigen?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:50

Natuurlijk kan een paard ongelukkig zijn maar een paard is niet ongelukkig omdat het jaren geleden in een donker stalletje heeft gestaan.
Een paard leeft bij de dag van vandaag en denkt niet aan vroeger of aan volgende week.
Denk gewoon helder na en laat je niets wijsmaken door mensen die (veel) geld verdienen aan mensen die daar met open ogen in trappen.
En nee, ik ben niet negatief, alleen maar een paardemens die nadenkt. :)

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:51

singasong schreef:
Hopla, wat ik weet van de Lecherantenne is dat hij met 'frequenties' werkt. Je zet die meter dus op de frequentie van een bepaald orgaan en meet dan hoe de energie is.

Jammer dat je er zo negatief over bent. Het werkt gewoon echt, heb het bij mezelf en bij mijn dieren al meerdere keren meegemaakt.

En als ik me niet vergis is Mariëtte ook gewoon regulier DA. Mss kan Sodeletuut dat bevestigen?

Vraag eens aan je eigen echte dierenarts wat hij er van zegt!!!!
TIP :)*

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:54

hopla schreef:
singasong schreef:

Vraag eens aan je eigen echte dierenarts wat hij er van zegt!!!!
TIP :)*

Waarom zou ik dat moeten vragen? Ik weet dat hij er voor open staat.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:56

Ik vind, als je je er goed bij voelt, zeker doen!
Ik ken de dierenarts in kwestie niet, dus wil ik je gewoon wat algemene tips geven:
-Zorg dat je precies weet wat er in de middeltjes zit die ze je geeft en verzeker je ervan dat het geen kwaad kan.
-Let erop dat je er geen fortuinen aan geeft.
Gewoon je gezond verstand gebruiken dus ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:57

hopla schreef:

paardemens ....mooie uitspraak ;)

het is maar net hoe je het bekijkt, misschien leeft een paard wel van dag tot dag.
maar bepaalde gebeurtenissen kunnen naar mijn weten echt wel een link leggen met dingen uit het verleden dus zal een paard dan ook absoluut wel emotioneel reageren.

maar dat is toch iets waar de een wel in gelooft en de ander niet.
is prima,ieder zijn eigen mening toch?

ik heb wel goede ervaringen met holistisch artsen en even zo goede met reguliere artsen en toevallig weet ik dat mijn eigen arts er ook absoluut wel achter staat dat veel van hun behandel methoden uitstekend werken...

vraagtekens bij bepaalde dingen houd je toch wel,maar die heb ik soms ook bij de reguliere artsen :P

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:59

Ik ken deze holistisch dierenarts niet maar ben zelf jaren terug zelf bij dr Abma geweest met mijn hond.
Ook een holistisch dierenarts, en een gewone en hij is ook homeopaat.
Die man heeft er dus wel een opleiding opzitten.

Dr Abma kon wat alle andere dierenartsen niet konden, en dat was mijn hond genezen.
Na duizenden euro's in onderzoeken, medicatie en consulten gestoken te hebben zijn we bij dr Abma terecht gekomen.

Inderdaad, met een soort zweverige wichelroede, allerlei potjes enz enz. Maar het hielp wel.
Hij wist te vertellen dat de linkernier van mijn hond niet in balans was. De hond in kwestie had continu zweren, acute pyodermie in da termen en kwam er niet van af.

De reguliere geneeskunst kon er niet achterkomen waardoor dit veroorzaakt werd en Abma met zijn wichelroede wel. De normale dierenartsen schreven alleen prednison voor en daar wilde ik mijn toen twee jarige hond niet zijn leven lang op laten staan.

Anyway, een holistisch dierenarts is niet per definitie een kwakzalver. Want na twee behandelingen bij Abma heeft mijn hond zijn leven lang geen acute pyodermie meer gehad. Iets waarmee we in de reguliere geneeskunst al een meer dan een jaar aan het klooien waren.

Het komt vast goed met je paardje. Laat je niet ontmoedigen maar en als het op deze manier niet beter wordt kan je altijd nog een normale DA in de arm nemen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:01

hopla schreef:
Natuurlijk kan een paard ongelukkig zijn maar een paard is niet ongelukkig omdat het jaren geleden in een donker stalletje heeft gestaan.
Een paard leeft bij de dag van vandaag en denkt niet aan vroeger of aan volgende week.
Denk gewoon helder na en laat je niets wijsmaken door mensen die (veel) geld verdienen aan mensen die daar met open ogen in trappen.

Als je hier niet in gelooft en er verder niet veel over weet reageer dan niet ;)

Mwah een paardenmens die nadenkt?
Als je nadenkt zou je weten dat we nooit voor 100% zeker weten hoe een paard denkt en wat hij onthoud en wat niet ;)

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:07

x_Marr schreef:
Als je hier niet in gelooft en er verder niet veel over weet reageer dan niet ;)

Waar staat dat ik er geen verstand van heb?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:09

Aangezien jij beweert dat al die metertjes ed. niet bestaan. ;)
Als je al niet gelooft dat ze bestaan hoe zou je de werkingen dan moeten weten? ;)

Ga even iemand anders topic verpesten ofzo :=

Denk dat als er bij zoveel mensen resultaat is dat het niet nep is, tenminste, als ik LOGISCH nadenk.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:12

Maar geloof er gerust in.
Het zijn mijn centen niet, gelukkig :D