Boete, na leuk bosritjes...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:46

Ik draai me altijd heel snel om als ik een boswachter spot. :+

De ruiterroutes hier zijn echt onbegaanbaar met een paard zonder ijzers (allemaal steentjes), dus ik wijk ook regelmatig van de legale paden af. Als ik wel een keer aangehouden word heb ik in elk geval al heel vaak lekker gereden voor die 60 euro. ;)

Ik denk dat je gewoon moet betalen TS, helaas!


stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-09 16:48

RedPassion schreef:
Ik draai me altijd heel snel om als ik een boswachter spot. :+

De ruiterroutes hier zijn echt onbegaanbaar met een paard zonder ijzers (allemaal steentjes), dus ik wijk ook regelmatig van de legale paden af. Als ik wel een keer aangehouden word heb ik in elk geval al heel vaak lekker gereden voor die 60 euro. ;)

Ik denk dat je gewoon moet betalen TS, helaas!


haha nou, we zagen eerst in de verte een auto staan, aan het einde van dat pad, en zeiden,, als dat de boswachter is gaan we eerder af, maar dat was niet een auto van de boswachter, maar toen we aan het einde van het pad waren kwam die als nog, dus vluchten kon niet meer;) Ja, opzich waren al die bosritjes wel 60 euro waar, helemaal voor het oude paardje, want die geniet er echt van, maarja,, tis wel weer 3 zaterdagochtenden werken voor niets:P

EvaLuna

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:56

Phoe vervelend hoor, in Meijendel is ook al zo'n strikte scheiding van ruiter-, wandel- en fietspaden. Niet leuk als je met paard plus wandelaars op stap bent en als groep bij elkaar wilt lopen.

Wij kwamen gelukkig een aardige boswachter tegen die ons naar het ruiterpad hielp. Ik heb het niet zo op al die regeltjes en wij zijn op de weg terug lekker weer op het voetpad gaan lopen, veel overzichtelijker qua route en wel zo gezellig voor de wandelaars die mee waren.

Aquilia
Berichten: 698
Geregistreerd: 22-03-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:37

Hmm wel een beetje stom dat je meteen eenboete krijgt...
Zeker als je verdwaald ben...

Misty12

Berichten: 7031
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:03

laatst waren dochter en ik aan het buitenrijden (zij op paard, ik op mijn fiets), kwamen we binnen een half uur 3 x de boswachter tegen! Normaal zie je hem nooit en nu dus 3 x achterelkaar. Gelukkig reden we op paadjes waar we gewoon mochten komen, dus hij zwaaide vriendelijk naar ons en verder niets.
Maar bij ons in het bos heb je ook een ruiterpad met een fietspad ernaast. het ruiterpad is na een paar regenbuien heel drassig, dus dan gaan we maar over het fietspad. Het ruiterpad is dan zo zwaar dat je dat hoefijzers kost of je paard zijn benen. Dan maar op het fietspad. dat heeft al heel wat boze mensen opgeleverd. Wij zeggen dan ; ga maar klagen bij natuurmonumenten, want die moeten zorgen voor onderhoud van het pad.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:26

Oh vervelend he die boswachters O:)
Heb het ook een keer gehad, gelukkig heeft een vriend van me ons er toen uitgepraat eigenlijk en kregen we alleen een waarschuwing :=

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:35

wat een gedoe zeg! ben nog nooit een boswachter tegengekomen en reed toch wel een jaar lang opelpad dat ik kon vinden. Ruiterpaden zijn vaak waardeloos.

Een vriendin van mij liet haar pony op commando steigeren toen de boswachter aan kwam lopen toen zei hij dat ze maar door moest rijden dat was gevaarlijk ofzo :P

aurae_

Berichten: 228
Geregistreerd: 31-10-07
Woonplaats: ergens op deze aardbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:43

Tja, je bent niet de enige. Heb het zelf ook ooit gehad. Ik met vriendin het bos in en mijn broer op de fiets mee. In het bos waar ik rijd zijn er 9 van de 10 keer 2 paden naast elkaar, 1 voor mens en 1 voor paard. Nou ja toen kwam er een auto aan, twee mannen stappen uit en de man in het groen spreekt ons aan.
Hij: "ja dames dit is geen ruiterpad"
Wij: "sinds wanneer dan?"
Hij: "sinds kort"
Wij: "waarom dan?"
Hij: "twee redenen: 1 het pad werd te weinig gereden(als argument: kijk maar naar de hoeveelheid bladeren op het pad, het was herfst 8)7 ) en 2 mensen werden omver gereden door paarden, mag ik jullie ID's zien?"
Wij: "meneer wij gaan gezellig een eindje rijden heb je je ID dan nodig om jezelf te legitimeren in een vreselijk crimineel BOS -:(- ?"
Ondertussen waren onze paardjes ook niet geheel stil tijdens dit totaal onzinnige gesprek. De fjord van mijn vriendin vrat z'n aantekeningen boekje bijna }:) op toen hij onze namen wilde opschrijven en mijn paard draaide zich om en liet zonder eromheen te draaien een ruft in zijn gezicht := . Daarna heeft hij onze namen opgeschreven is in de auto gestapt en wij zijn vrolijk op hetzelfde pad verder blijven rijden. Ik kan er nu om lachen maar toen was ik heel pissig _-:( , onzin dat paarden mensen omver zouden lopen als er een ruiter opzit, hij was zelf notabene met een auto in het bos en is het volstrekt onnodig om naar een ID te vragen als de veiligheid niet in het geding is(vertelde men moeder later en sinds zij bij de politie werkt...).
Ik wordt zelf tegenwoordig overhoop gereden door mountainbikers als ik met mijn paard in dat zelfde bos ga rijden.
Ik heb nog een appeltje met die vent te schillen als ik hem weer tegenkom

I'm confused......WAIT maybe I'm not... :D

cile205
Berichten: 1026
Geregistreerd: 29-12-06

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:59

voortaan of weg galoperen of een andere naam opgeven..dan betaal je niks :P

Spike mijn allerliefste ventje...R.I.P. 01-02-2003 - 10-05-2006
Cleo mijn allerliefste meisje... R.I.P. 18-02-1995 - 11-05-2009

Cassia

Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:13

Wow, wel veel last van boswachters precies. Heb ik persoonlijk nooit last van, en ik zit zeer vaak op 'Verboden Paarden' wegen. Maar tegenwoordig worden er steeds meer en meer paadjes in het bos ontoegankelijk voor ons, de ruiters. Spijtig maar begrijpelijk;)

Maikee

Berichten: 2822
Geregistreerd: 26-04-07

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:18

Heb je al iets thuis gehad :) ?

Laugh, love, hope, try, hurt, need, fear, cry, live

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:33

totaly_H schreef:
hij was zelf notabene met een auto in het bos en is het volstrekt onnodig om naar een ID te vragen als de veiligheid niet in het geding is(vertelde men moeder later en sinds zij bij de politie werkt...).

Hij mag met een auto in het bos, het is zijn werk zelfs. En aangezien jullie in overtreding waren is het heel normaal dat hij om ID vraagt. En dan kan je moeder wel bij de politie werken, deze man had gewoon gelijk. Misschien wat overdreven, maar hij staat wel in z'n recht. En waarom zou jij dan een appeltje met hem te schillen hebben? Jullie waren fout.

Net zoals die mensen van de politie, zijn ook allemaal kloothommels. Delen boetes uit wegens kleine overtredingen, terwijl er bij écht belangrijke dingen geen agenten in de buurt zijn of beschikbaar. Hoor je altijd van alle kanten. Gelul. Die mensen doen hun werk, en ook kleine overtreders doen iets tegen de wet.

Ik vind het wel goed dat er strenger gecontroleerd wordt.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-09 19:56

mii_jessy schreef:
Heb je al iets thuis gehad :) ?


nee nog niet :+ maar tis ook pas sinds zondag ofzo.. dus kan nog wel even duren denk ik...

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-09 19:58

GamblersCup schreef:
totaly_H schreef:
hij was zelf notabene met een auto in het bos en is het volstrekt onnodig om naar een ID te vragen als de veiligheid niet in het geding is(vertelde men moeder later en sinds zij bij de politie werkt...).

Hij mag met een auto in het bos, het is zijn werk zelfs. En aangezien jullie in overtreding waren is het heel normaal dat hij om ID vraagt. En dan kan je moeder wel bij de politie werken, deze man had gewoon gelijk. Misschien wat overdreven, maar hij staat wel in z'n recht. En waarom zou jij dan een appeltje met hem te schillen hebben? Jullie waren fout.

Net zoals die mensen van de politie, zijn ook allemaal kloothommels. Delen boetes uit wegens kleine overtredingen, terwijl er bij écht belangrijke dingen geen agenten in de buurt zijn of beschikbaar. Hoor je altijd van alle kanten. Gelul. Die mensen doen hun werk, en ook kleine overtreders doen iets tegen de wet.

Ik vind het wel goed dat er strenger gecontroleerd wordt.


Ik vind het ook goed dat er gecontroleerd word hoor.. beter zo dan dat het hele bos wordt vernield.. Maar van de zomer waren we met een groep van 6? paarden verdwaald..nog op een ruiterpad, er kwam een boswachter aan, en die wilde we laten stoppen om de weg te vragen.. maar hij stopte niet.. toen hij ons later tegen kwam.. wilde die ook niet helpen. dus vind dat ze dat dan best mogen doen;) verder baal ik gewoon omdat ik 60 euro wel absurt veel vind..

Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:01

stijntilla schreef:
Silvaantje schreef:
Tip voor de volgende keer... HEEL HARD WEGGALOPPEREN als de boswachter komt :D

haha ja ;) doe ik zeker;) njh hoop dat het niet meer voorkomt.. Die man had trouwens wel pepperspray bij zich;) niet dat wat uitmaakt als we weggalopeeren:P
Tja dat is het voordeel van een paard... geen kentekenplaat :+

_BLOEMPOTJE

Berichten: 1402
Geregistreerd: 26-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:45

Ik rijd bijna nooit op de ruiterpaden, want die zijn baggerslecht, je zakt er minstens 30/40 cm in weg :\
en ik heb nog nooit een boete gehad :D er wordt ook nooit gecontroleerd hier :)

      hoi ik ben bloempot.

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-09 20:49

_BLOEMPOTJE schreef:
Ik rijd bijna nooit op de ruiterpaden, want die zijn baggerslecht, je zakt er minstens 30/40 cm in weg :\
en ik heb nog nooit een boete gehad :D er wordt ook nooit gecontroleerd hier :)

de ruiterpaden op de veluwe zijn zeer goed te doen:) er mooi, maar lopen soms op niets uit.. je moet dan dezelfde weg terug.. dus dat is soms nogal raar...

peppalover10
Berichten: 73
Geregistreerd: 31-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:39

ik denk idd dat het een waarschuwing was hoor

Apacheshadow
Berichten: 886
Geregistreerd: 25-10-08

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:44

bij ons is hetzelfe. Bijna alle goede paden zijn afgesloten. en de ruiterpaden slecht onderhouden. We wijken maar heel soms
af van het ruiterpad. Maar dan zit je opeens met het probleem
van een kreupel paard. Of via ruiterpad en dan half uur onderweg of binnen 10 min weer bij stal via voetpaden. Kies ik toch voor het tweede. En ik dan maar blijve hopen dat ik geen boswachter tegenkom

Puc kleine hengst met een groot ego

Arabische
Berichten: 338
Geregistreerd: 13-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:44

Heb ik ook een keer gehad. Ik moest toen ook met een vriendin onze namen opgeven, nooit iets meer van gehoord. Ook geen boete dus :)

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 00:05

stijntilla schreef:
verder baal ik gewoon omdat ik 60 euro wel absurt veel vind..


Begrijp ik, 60 euro is een smak geld. Maar jij past de volgende keer wel op, dat je niet wéér ergens komt waar je niet mág komen met je paard neem ik aan. En dan werkt het. Als je 10 euro moet betalen, ach, dan neem je het risico de volgende keer een stuk sneller.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

mick75

Berichten: 4543
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 01:59

Nou is mijn schoonvader op de fiets toevallig 2 jaar geleden aangereden door een meisje dat met haar paard op het fietspad reed en haar paard niet onder controle had (haar paard bokte in het voorbijgaan, in draf, naar mijn schoonvader die nogal vervelend viel en nog een grote bek kreeg als toetje en een week ziekenhuis). Zijn al die mensen die bewust kiezen voor het fietspad in plaats van het ruiterpad zich ook bewust van dat er op fietspaden ook de veel gehate wielrenners rondrijden? En dat veel paarden niet van wielrenners houden (net als hun baasjes)?

Ruiterpaden zijn er niet voor niets, en veel te weinig. En ongelukken door mensen die hun paard niet volledig onder controle hebben gebeuren dagelijks en daarbij vallen ook vaak slachtoffers, en niet alleen onder de paarden/ ruiters!

Als de ruiterpaden zo verrot zijn in je omgeving kan je twee dingen doen. Klagen bij de beheerder van die ruiterpaden, of meerdere ruiters in de omgeving benaderen en eens met een hark of zo in een groep het ruiterpad in orde maken.

Op plaatsen waar ruiterpaden zijn verwachten o.a. fietsers, maar ook gezinnetjes die lekker met de kleine kids door het bos aan het wandelen zijn geen ruiters die regelmatig ook nog eens ronduit asociaal reageren. Sta ook eens stil bij mede- bosbezoekers als je met je paard over een fiets- of voetpad draaft. Die verwachten jou niet te paard, net zoals jij geen mountainbikers of wandelaars verwacht op het ruiterpad.

Ik vind die boete dan ook terecht, hoe rot het ook is als het je per ongeluk overkomt omdat je verdwaald bent. De paden zijn niet voor niets gescheiden.

Ik beantwoord geen PB's. Ik hou dingen graag openbaar dus bespaar je de moeite als je me niets persoonlijks te vertellen hebt!

Voor eigenzinnig geknutsel en geklieder: http://www.facebook.com/mirjamsart.art

Apacheshadow
Berichten: 886
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 09:29

mick75 schreef:
Nou is mijn schoonvader op de fiets toevallig 2 jaar geleden aangereden door een meisje dat met haar paard op het fietspad reed en haar paard niet onder controle had (haar paard bokte in het voorbijgaan, in draf, naar mijn schoonvader die nogal vervelend viel en nog een grote bek kreeg als toetje en een week ziekenhuis). Zijn al die mensen die bewust kiezen voor het fietspad in plaats van het ruiterpad zich ook bewust van dat er op fietspaden ook de veel gehate wielrenners rondrijden? En dat veel paarden niet van wielrenners houden (net als hun baasjes)?

Ruiterpaden zijn er niet voor niets, en veel te weinig. En ongelukken door mensen die hun paard niet volledig onder controle hebben gebeuren dagelijks en daarbij vallen ook vaak slachtoffers, en niet alleen onder de paarden/ ruiters!

Als de ruiterpaden zo verrot zijn in je omgeving kan je twee dingen doen. Klagen bij de beheerder van die ruiterpaden, of meerdere ruiters in de omgeving benaderen en eens met een hark of zo in een groep het ruiterpad in orde maken.

Op plaatsen waar ruiterpaden zijn verwachten o.a. fietsers, maar ook gezinnetjes die lekker met de kleine kids door het bos aan het wandelen zijn geen ruiters die regelmatig ook nog eens ronduit asociaal reageren. Sta ook eens stil bij mede- bosbezoekers als je met je paard over een fiets- of voetpad draaft. Die verwachten jou niet te paard, net zoals jij geen mountainbikers of wandelaars verwacht op het ruiterpad.

Ik vind die boete dan ook terecht, hoe rot het ook is als het je per ongeluk overkomt omdat je verdwaald bent. De paden zijn niet voor niets gescheiden.


Dit klopt alleen dan moeten de andere dan wel van het ruiterpad afblijven of niet soms. Wij komen ook fietsers, wandelaren(meestal met hond), crossmotoren(die komen ook op voetpaden) en terreinwagens(gaan meestal geen meter aan de kant zodat wij de struiken in moeten willen we het veilig houden) tegen op ons ruiterpad. En dan maar zeuren dat wij hun in de weg lopen :(

Puc kleine hengst met een groot ego

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 09:38

Heb je gelijk in vind ik hoor, maar verbeter de wereld, begin bij jezelf he :)

Apacheshadow
Berichten: 886
Geregistreerd: 25-10-08

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 09:39

heb je gelijk in, en daar zijn we ook mee bezig altijd op het ruiterpad en vriendelijk blijven tegen iedereen onderweg

Puc kleine hengst met een groot ego


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers