Boete, na leuk bosritjes...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 17:15

GamblersCup schreef:
stijntilla schreef:
verder baal ik gewoon omdat ik 60 euro wel absurt veel vind..


Begrijp ik, 60 euro is een smak geld. Maar jij past de volgende keer wel op, dat je niet wéér ergens komt waar je niet mág komen met je paard neem ik aan. En dan werkt het. Als je 10 euro moet betalen, ach, dan neem je het risico de volgende keer een stuk sneller.


dat is waar;) maar van 40 euro had ik het risico ook niet meer genomen;)

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 17:18

mick75 schreef:
Nou is mijn schoonvader op de fiets toevallig 2 jaar geleden aangereden door een meisje dat met haar paard op het fietspad reed en haar paard niet onder controle had (haar paard bokte in het voorbijgaan, in draf, naar mijn schoonvader die nogal vervelend viel en nog een grote bek kreeg als toetje en een week ziekenhuis). Zijn al die mensen die bewust kiezen voor het fietspad in plaats van het ruiterpad zich ook bewust van dat er op fietspaden ook de veel gehate wielrenners rondrijden? En dat veel paarden niet van wielrenners houden (net als hun baasjes)?

Ruiterpaden zijn er niet voor niets, en veel te weinig. En ongelukken door mensen die hun paard niet volledig onder controle hebben gebeuren dagelijks en daarbij vallen ook vaak slachtoffers, en niet alleen onder de paarden/ ruiters!

Als de ruiterpaden zo verrot zijn in je omgeving kan je twee dingen doen. Klagen bij de beheerder van die ruiterpaden, of meerdere ruiters in de omgeving benaderen en eens met een hark of zo in een groep het ruiterpad in orde maken.

Op plaatsen waar ruiterpaden zijn verwachten o.a. fietsers, maar ook gezinnetjes die lekker met de kleine kids door het bos aan het wandelen zijn geen ruiters die regelmatig ook nog eens ronduit asociaal reageren. Sta ook eens stil bij mede- bosbezoekers als je met je paard over een fiets- of voetpad draaft. Die verwachten jou niet te paard, net zoals jij geen mountainbikers of wandelaars verwacht op het ruiterpad.

Ik vind die boete dan ook terecht, hoe rot het ook is als het je per ongeluk overkomt omdat je verdwaald bent. De paden zijn niet voor niets gescheiden.


Je hebt wel gelijk, maar zoals iemand al zei.. dan mogen ze ook wat meer controleren of mensen hun honden niet losgooien op ruiterpaden.. onze paarden trappen (hiervoor waarschuwen wij de mensen ook) naar de honden.. en die horen daar dan ook niet los.. mountainebikers en wanderlaars lopen helaas ook alleen over ruiterpaden lijkt het wel..

ccathalijne
Berichten: 654
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:25

superwoman schreef:
Je had er ook gewoon vandoor kunnen gaan. }:)
Nr-bord heb je niet


Dat heb ik een keer gedaan :o

Manonx

Berichten: 2048
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Spanbroek

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:15

haha achterna komen redden ze toch niet, als ie op ze fietsie is :=

ouwerakker
Berichten: 89
Geregistreerd: 29-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:59

Silvaantje schreef:
Tip voor de volgende keer... HEEL HARD WEGGALOPPEREN als de boswachter komt :D


:o *er fluit iemand hier heel hard, en schreeuwd heel hard dat diegene dat nooit gedaan heeft* :o
vooruit, ik beken, ik werd laatst ook aangehouden door de boswachter, hadden het eerst niet eens door, hij begon met: jullie weten dat jullie hier niet mogen rijden he? wij: ja, tot de volgende x, en gingen dus weg :o

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:30

Haha, ouwerakker, das wel lef hebben! Ik zie soms in de verte een boswachtersbusje, nou, dan zijn wij ook heeeeel snel weg! Net of Cin t dan doorheeft, eerst loopt ze half te suffen in stap, zien we zo'n busje, dan is ze wakker en suuuuupersnel :D Overigens heb ik wel mijn mening klaar, mocht ik echt worden aangehouden. Ik rij in de Holterberg, en daar zijn écht niet veel ruiterpaden. De ene die nog een beetje mooi over de hei gaat, is echt slecht onderhouden, daar durf ik niet overheen met mn pony. Dus, sja, je moet wat he :P

aurae_

Berichten: 228
Geregistreerd: 31-10-07
Woonplaats: ergens op deze aardbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:50

GamblersCup schreef:
totaly_H schreef:
hij was zelf notabene met een auto in het bos en is het volstrekt onnodig om naar een ID te vragen als de veiligheid niet in het geding is(vertelde men moeder later en sinds zij bij de politie werkt...).

Hij mag met een auto in het bos, het is zijn werk zelfs. En aangezien jullie in overtreding waren is het heel normaal dat hij om ID vraagt. En dan kan je moeder wel bij de politie werken, deze man had gewoon gelijk. Misschien wat overdreven, maar hij staat wel in z'n recht. En waarom zou jij dan een appeltje met hem te schillen hebben? Jullie waren fout.

Net zoals die mensen van de politie, zijn ook allemaal kloothommels. Delen boetes uit wegens kleine overtredingen, terwijl er bij écht belangrijke dingen geen agenten in de buurt zijn of beschikbaar. Hoor je altijd van alle kanten. Gelul. Die mensen doen hun werk, en ook kleine overtreders doen iets tegen de wet.

Ik vind het wel goed dat er strenger gecontroleerd wordt.


:o ik was gewoon zo pissig op dat moment

_Question

Berichten: 2392
Geregistreerd: 13-04-06

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:36

Om de meeste verhalen moet ik wel een beetje lachen zeg, haha. Wegrennen is wel een goede, die ga ik onthouden.
Ik ben zelf 1 keer een boswachter tegen gekomen heel lang geleden, maar wij reden denk ik goed want we kwamen hem toen die rit wel 3 of 4 keer tegen maar hij zei niets.
Verder let ik er echt nooit op of ik wel op het goede pad aan het rijden ben, ik weet niet eens waar je wel en niet mag komen.
Mag je over de onverharde wegen waar de auto's ook overheen rijden?

Apacheshadow
Berichten: 887
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:25

_Question schreef:
Om de meeste verhalen moet ik wel een beetje lachen zeg, haha. Wegrennen is wel een goede, die ga ik onthouden.
Ik ben zelf 1 keer een boswachter tegen gekomen heel lang geleden, maar wij reden denk ik goed want we kwamen hem toen die rit wel 3 of 4 keer tegen maar hij zei niets.
Verder let ik er echt nooit op of ik wel op het goede pad aan het rijden ben, ik weet niet eens waar je wel en niet mag komen.
Mag je over de onverharde wegen waar de auto's ook overheen rijden?


over de overharde weg mag je gewoon rijden. En voetpaden zijn meestal afgesloten door zo'n balk ervoor. Alleen routes met gele paaltjes waar een paard of hoef op staat of gewone paaltjes met ruiter erop mag je rijden op de andere niet

_Question

Berichten: 2392
Geregistreerd: 13-04-06

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 10:40

Oh oke, volgens mij staan die wel bij ons in de bossen. Ik zal eens opletten!
Bedankt!

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 10:46

Apacheshadow schreef:
_Question schreef:
Om de meeste verhalen moet ik wel een beetje lachen zeg, haha. Wegrennen is wel een goede, die ga ik onthouden.
Ik ben zelf 1 keer een boswachter tegen gekomen heel lang geleden, maar wij reden denk ik goed want we kwamen hem toen die rit wel 3 of 4 keer tegen maar hij zei niets.
Verder let ik er echt nooit op of ik wel op het goede pad aan het rijden ben, ik weet niet eens waar je wel en niet mag komen.
Mag je over de onverharde wegen waar de auto's ook overheen rijden?


over de overharde weg mag je gewoon rijden. En voetpaden zijn meestal afgesloten door zo'n balk ervoor. Alleen routes met gele paaltjes waar een paard of hoef op staat of gewone paaltjes met ruiter erop mag je rijden op de andere niet


In het buitengebied wel, maar in het bos zijn veel wegen verboden voor paarden (staat een bord aan het begin) en moet je gebruik maken van het ruiterpad.

Urko
Berichten: 2964
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 10:50

bij ons in de buurt staan enkel en alleen mountainbike en wandel paden aangegeven en de helft van die bortjes onbreek ook nog eens. Ze hebben wel nieuwe bordjes bij het ven neergezet dat je er niet meer in mag...

Er rijdt regelmatig een bos wachter rond maar die zegt nooit niks, bhehalve dat we moeten gaan stappen al we tegenliggers tegen komen. Maar dat is niet meer dan normaal dacht ik zelf.



en die bordjes zijn zooooo klein dat we ze nooit zien, en heel toevallig zijn er al een paar afgebroken en verdwenen :Y)

Apacheshadow
Berichten: 887
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 10:53

Brainless schreef:
over de overharde weg mag je gewoon rijden. En voetpaden zijn meestal afgesloten door zo'n balk ervoor. Alleen routes met gele paaltjes waar een paard of hoef op staat of gewone paaltjes met ruiter erop mag je rijden op de andere niet


In het buitengebied wel, maar in het bos zijn veel wegen verboden voor paarden (staat een bord aan het begin) en moet je gebruik maken van het ruiterpad.[/quote]

Ik heb ze bij ons nog nergens in het bos gezien. Alleen de voetpaden zijn afgesloten en daar staan bordjes bij

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 13:39

Oh ja, jij woont in Venlo, ik heb het over de Veluwe :+

Piej

Berichten: 190
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:07

Citaat:
superwoman schreef:
Je had er ook gewoon vandoor kunnen gaan.
Nr-bord heb je niet


Hier moet ik heel even op reageren... Ik sta net over de grens in Duitsland en daar is het dus verplicht om nr platen te hebben. Zo betaal je mee aan het onderhoud van de ruiterpaden en als ik in overtreding ben mag iedereen aangifte doen op ons nr... Nu heb je dus ook omwonenden die heel bijdehand gaan vragen waar je nummerplaat is als je gewoon de weg op en neer stapt...

Geen idee of ze dat ook in NL gaan invoeren, maar in mijn ogen zou dat wel het probleem qua identificatieplicht oplossen. Vooral in de zomer heb ik geen jas met zakken aan waarin ik mijn paspoort/rijbewijs/ruiterbewijs in kan bewaren.

Afbeelding
Even plaatje van mijn paard met kentekenplaten toegevoegd...
Laatst bijgewerkt door Piej op 02-04-09 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Draak

Berichten: 1857
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Villa Drakensteyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:08

Tip!

Vraag altijd naar de BOA papieren van degene die jou wil bekeuren.. Heeft dees of gene die niet of niet bij zich, kunnen ze jou NIET bekeuren! Dus dan ben je ook niet verplicht op id op te geven ;)!

Groetjes

Apacheshadow
Berichten: 887
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:54

Brainless schreef:
Oh ja, jij woont in Venlo, ik heb het over de Veluwe :+


oke dan heb ik niks gezegt

Like_peres

Berichten: 2726
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Wateringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:23

In het park mogen wij ook alleen maar op het ruiterpad en rijdt er regelmatig politie..
Maar ernaast op het ruiterpad is best zwaar. :P
Maarja ik heb bijna een botsing gehad met een hond toen m'n paard aan de kletter ging, omdat die mensen zo eigenwijs zijn op het ruiterpad te gaan lopen met hun hond los. :=
En ook daardoor bijna op een boom geknald, maar wij worden gecontroleerd hun niet... althans bij ons zie ik ze nooit met mensen honden op het ruiterpad aanhouden. :+
Laatst bijgewerkt door Like_peres op 03-04-09 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Like_peres

Berichten: 2726
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Wateringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:24

Draak schreef:
Tip!

Vraag altijd naar de BOA papieren van degene die jou wil bekeuren.. Heeft dees of gene die niet of niet bij zich, kunnen ze jou NIET bekeuren! Dus dan ben je ook niet verplicht op id op te geven ;)!

Groetjes

Oehh die ga ik onthouden. :j

Draak

Berichten: 1857
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Villa Drakensteyn

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:33

Want ik zou mijn gegevens niet aan een "vreemde"geven ;)

piecon

Berichten: 1258
Geregistreerd: 12-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:44

colunder schreef:
Ik ben benieuwd of je echt een bekeuring thuis gestuurd krijgt,ik denk het niet als hij het gewoon op een kladblok schreef.
Heb je geen geel bonnetje meegekregen??(dat hoort volgens mij wel)


Nee hoor een geel bonnetje geven is niet verplicht. Het is alleen een kennisgeving. Pas op met valse naam opgeven! Je maakt je dan wel schuldig aan een misdrijf!!
Een boswachter is idd een BOA (bijzondere opsporings ambtenaar) en mag wel bekeuringen uitschrijven.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:59

Silvaantje schreef:
Tip voor de volgende keer... HEEL HARD WEGGALOPPEREN als de boswachter komt :D


Dat werkt niet altijd :+
Bij een vriendin van mij issie op z'n crossfietsje erachteraan gereden en is dr gevolgd tot haar wei :')...
Hij was wel buiten adem :))

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:25

Ik lees hier dat mensen een boete/ waarschuwing krijgen voor het rijden op een menpad, en het lopen op een ruiterpad mag ook niet, waar moet je dan lopen met een paard aan de hand??

Ik heb ooit geklaagd bij de boswachter van onze heide met als gevolg dat een wandelpad, nu officieel gemengd pad is geworden. We hebben een schitterend gebied om te rijden hier maar de meeste ruiterpaden beginnen ergens midden in de heideen eindigen ook in de heide, dat is niet handig als je geen gevleugeld paard hebt, ook waren er paden, die eindigde en dan 20 meter verder weer verder gingen, maar ertussen lag alleen een voetpad, tja dan ben je dus in overtreding, maar wel heel terecht. Door het aan te geven en ook te melden dat de kwaliteit van de paden echt slecht is, zie ik nu wel een duidelijke verbetering.