Mijn pony mag tegenwoordig bij de eenzame shetlander vanvoor op de weide ( zonder gras welsiwaar) maar hij staat er graag.

Ik had hem tegen de middag erop gezet en wilde hem tegen 4 uur eraf halen. Ik nam ineens het eten mee voor de shetter omdat ze aan mij gevraagd hadden om hem nog wat slobber te geven.
Ik doe zoiets natuurlijk en zat er helemaal niet mee in.

Achteraf gezien , wat een geluk dat ik haar mee had.

Bij het binnenkomen van de weide was Bonte al snel aangekomen om me te begroeten ( ik heb hem 9 jaar en die band tussen ons is niet te kraken)

Al stel werd ik bijna verpletterd door die kleine rakker om zijn eten. Dit ging hij niet direct krijgen omdat ik nog een aantal meter moest stappen tot aan zijn voederbak. Hier geraakte ik alleen over een modderpoeltje. Plots uit het niets begint de shetter als een gek te bokken en raak te stampen naar Bonte en ook half richting mij.

Je gelooft het niet maar Bonte is toen een stap naar voren gegaan om een aantal klappen op te vangen zodat ik niet geraakt werd.

Toen draaide hij zich om en begon als een zot richting mij te stampen.

Ik smeet snel het eten in de voederbak, Bonte wilde naar mij komen om me te "helpen"

Na even aarzelen heeft ze Bonte uit de weide gehaald en hij luisterde braaf. Snel de weide gesloten en door gegaan.
Bonte even op stal gezet, een appel gaan halen, en ik al mankend naar de cafetaria vragen om iets ontzwellend.
Dan wilde een meisje Bonte voor me rijden. Tijdens het poetsen zagen we dat hij enkele open wondjes op zijn hoofd had , en een aantal sneden op zijn benen.

Dit hebben we ontsmet , lang ingestapt, gezien of hij niet vreemd liep. Het was inorde. Zij ging hem rustig wat rijden en ik kon snel naar huis.
Nu heb ik pijnstillers gepakt en begint het echt tot mij door te dringen dat Bonte hetzelfde voor me heeft gedaan net zoals in the horse whisperer. Hij beschermde me ....

Nu lig ik met pijn in mijn bed, mijn rug doet pijn, mijn poep doet pijn , mijn knieen doen pijn, ... Ik hoop dat het snel voorbij is ... en morge ga ik misschien niet naar school.
Wat een dag