Onze allereerste grondwerkles, we zijn vertrokken ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Onze allereerste grondwerkles, we zijn vertrokken ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:12

En het gaat helemaal goedkomen 8-)

Kleine samenvatting.. Het begon met kennismaken en vragen wat het probleem was, aangezien ik dat nu net niet precies weet (eigenlijk wel, maar leg het maar eens uit :P) heb ik maar het hele verhaal gedaan .. heb sommige stukken maar wat ingekort maar het was toch nog een hele hoop :+

Ondertussen was [***] er al komen bijstaan, blijkbaar is bezoek toch interessanter dan hooi .. ofwel wist hij gewoon dat het over hem ging :P Toen zei ik van: ik ga even de draad dichtdoen, nu hij toch hier is en de merrie nog niet .. Natuurlijk was ik nog niet halverwege of de merrie kwam al de bocht om gevlogen :Y) Typisch :+ Achja, is zij even bezig geweest om de merrie weer naar de andere kant te brengen en draadje dicht .. daar stond ons beestje dan .. Het even aangekeken en toen draaide ze om, ik ben voor de zekerheid nog maar even blijven kijken omdat ze zich evengoed kon omdraaien om een aanloop te nemen .... maar dat was gelukkig niet het geval ;)

Enfin, dan naar wat de bedoeling was ... Zij heeft [***] eerst even aan de hand genomen om te zien hoe hij reageerde, daar was ze heel positief over. Daarna ik .. Het ging goed, niet denderend maar gewoon goed, ok :) Toen vroeg ze of ik er even op wilde om te zien hoe dat ging .. nou uhm, liever niet :o Maar dat was geen probleem :)

We hebben dan gewoon nog wat gepraat en zij heeft dan door middel van een aantal oefeningen mij wat dingen laten zien en laten ontdekken .. Ik had het allemaal wel in mij .. dus dat is al iets ;)
Bv. als je op de grond staat en je inbeeldt dat onder je voeten wortels groeien (dus zoals bij een boom) en er wil iemand je optillen dan ... ga je gewoon de lucht in :+ Of ik ging toch .. ook na de 2e poging .. Ik zei nog van: ik ben hier echt niet goed in ... Maar het was net goed dat ik daar niet goed in was. Toen moest ik gewoon staan en genieten van de omgeving, gewoon naar de vogeltjes luisteren, de (koude) wind voelen, dat soort dingen .. En toen .. kwam ik geen milimeter van de grond!
Ook bv. als je je arm strekt en een vuist maakt, en iemand wil dan je arm plooien .. Je arm plooit, hoeveel kracht je er ook op zet om dat tegen te gaan. Maar maak je arm een stuk langer en denk dat je hand een bepaalde tak ofzo vast heeft van een boom een stuk verder ... en je arm beweegt geen milimeter, terwijl er wel alle kracht van de wereld opgezet wordt!

Bij dat laatste kwam er zelfs een (volgens mij niet bedoelde) "wow" aan te pas .. ze leek echt wel onder de indruk .. Dus er zit toch iets goed bij mij :D

Verder naar [***] toe ... Het zit allemaal ok tussen ons, hij is geen leider en voelt zich ook niet genoodzaakt om dat leiderschap te betwisten (speciale omstandigheden daargelaten natuurlijk, ik heb het gewoon over vandaag), hij vindt het wel allemaal ok zo ... En bij dat ok vinden stopt het ook, hij is dus totaal niet enthousiast en voelt zich niet geroepen om samen met mij dingen te gaan ondernemen enzo .. En daar gaan we dus aan werken, samen met het mij bewust maken van hem uit te nodigen en als er wat is mij niet te concentreren op mijn paard ("braaf paard, niks aan de hand, ...") want dat werkt net averechts (is ook een hele uitleg voor, maar alles plaatsen zou het een beetje teveel maken :P), maar mij te concentreren op al het andere .. Daar begint het :)

Kortom: het zit wel allemaal in mij blijkbaar, maar het moet er gewoon weer uit ... ;)

Als jullie nog kunnen volgen? :o :Y)

Oh, en voor degene die toevallig het "voeren voor les?"-topic hebben gezien .. ze hebben dus gewoon achteraf hun voer gehad, in het pikkedonker .. en dat ging beter dan gewoon overdag }:0 Ik had wel ineens Vinnie in mijn nek (eerst liep ze een stukje achter mij en toen zat ze ineens bijna op mij :\ ) en toen ik omkeek (nadat ik er met mijn hand voor gezorgd had dat ze weer naar achteren ging, ik heb het niet zo op paarden in mijn nek :P) zag ik dat [***] op komst was ... [***] :oo Was 'm helemaal vergeten, hij was ook weer net hooi gaan eten, had hem nog niet terugverwacht .. :Y) Maar met een korte 'neen [***], niet nu' draaide hij zich om en sjokte braaf naar zijn stal :P (waar ik ook nog een begroeting kreeg toen ik daar aankwam :) ).

En om af te sluiten nog wat foto'tjes, niet van [***] maar ik vind ze te leuk om niet te delen ... Merrie zag op een bepaald moment wat, heb niet kunnen uitvinden wat maar ze was er zo van onder de indruk dat ze vergat te knabbelen :D

Afbeelding

Afbeelding