Bezoek bij onze 3 jarige!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noraly_

Bezoek bij onze 3 jarige!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 22:02

Hallo bokkers!

Ik ben nog zo vrolijk van vanochtend; dat ik dacht; ik start er een topic over!

Vanochtend zijn we voor het eerst na het wegbrengen van onze 3 jarige Friese merrie (v. Doaitsen) voor het beleren, wezen kijken. Hij heeft eerst 8(!!) weken ergens anders gestaan; maar dat haalde niks uit; want ze waren al in de tweede week bang van d'r geworden en ze hadden het niet durven toegeven... Maargoed; vandaag gingen we kijken ik was heel benieuwd. Ik had gehoord dat ze er al opzaten enzo; dus ik was al heel blij; nadat ze ons bij de eerste stal de deur hadden gewezen met als rede dat ie te bang was Sigaar We kwamen daar aan; natuurlijk meteen naar de stal gehuppeld; daar stond m'n schat; lekker van de lokje hoor te knabbelen. Ik mocht haar zelf poetsen; ze stond heel mooi stil; (ik ben niet zo groot (1,62) en het paard 1,66 dus het was aardig moeilijk) dus ik kon haar goed poetsen. Gelukkig legde die man het zadel erop en deed het hoofdstel aan want dat was mij natuurlijk helemaal niet gelukt. Binnen in kookte ik van de spanning; haha zo benieuwd was ik. Hij longeerde haar eerst even; op dat moment was ze nog heel gespannen waardoor de galop ook heel moeilijk ging; maar dat komt allemaal nog wel goed denk ik. Daarna steeg hij op in een afgezet stukje van de bak; hier draafde pronkje in het begin heel gespannen; maar liet zichzelf niet lang daarna al goed zakken; ze liep al in een soort van aanleuning; die ik maar beschouw als een fijne zelfhouding! Wel heeft Pronkje nog wat moeite met haar tempo volhouden omdat ze nog wat weinig balans heeft maar wat wil je na zo'n korte tijd toch?! Na dat hij op beide kanten had gedraafd en gestapt in het afgezette stukje; reed hij voor de tweede keer in de gehele bak (op dat stukje na!) ze was heel braaf en was zelfs niet onder de indruk van de slijptol van de buren! De hoefslag hadden ze op sommige momenten als super te pakken! ik heb haar na het afzadelen in de stal nog eens lekker geknuffeld; wat was ik trots op mijn meisje.

Over twee weekjes zit ik er misschien al wel zelf op! ik wilde mijn verhaal even kwijt; het is wel lang geworden; als je het leest; heel erg bedankt!

Liefs Noraly

Anoniem

Re: Bezoek bij onze 3 jarige!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:05

Oeh, fijn dat 't zo goed met Pronk gaat! OK dan!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:06

leuk! heb je ook foto's gemaakt? zulke momenten schieten voorbij!

waarom was de andere stal bang voor haar? zo te horen is ze neit gemeen...

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:08

Aaah wat klinkt dat super al! Fijn dat het zo goed gaat daarzo! Haha!
Ben erg benieuwd naar de dag dat je er zelf op gaat!

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 22:08

Bij de andere stal was de berijdster ( wat het had moeten worden Nagelbijten / Gniffelen ) zo geschrokken van haar nadat ze aan de longe in de bak geschrokken was en haar bijna had meegesleept; dat ze niet meer durfde dan er aan hangen! Lachen
Ik ben dus mijn camera vergeten vandaag ik heb eventueel wel een wazige bewegingsfoto van de keuring; en een standfoto van thuis die netjes scherp is! Lachen

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:08

wat super Nooor! Haha!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:10

dat is jammer, dat ze daar zo van geschrokken zijn, maar ze hebben iig niet doorgeduwd bijhet paard, dus die heeft er weinig ana over gehouden?

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 22:16

Ze heeft er idd weinig aan overgehouden; maar ze heeft er wel een beetje een rot tijd gehad; want wij merkten wel een beetje dat ze het niet zo leuk vond daar; maar we wilden eerst afwachten of het nog beter werd; en tussendoor ben ik nog geopereerd enzo; dus toen konden we niet gaan kijken want we haddne haar na de 5de week al weg willen halen maar door mijn operatie liep dit in de soep!

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:45

Noraly mooi zo dat het goedgaat !

Raudur__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:04

Fijn dat het zo goed gaat! OK dan!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:52

was die dan bij de eerste stal wel proffesioneel? Omdat ze daar al van schrokken... ik ben zo vaak met paarden door de bak gesleept, okay leuk is anders. Maar om daar nou al bang voor te worden, zeker als je prof bent.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 19:56

Ik heb er altijd les gehad; en die vrouw deed dat onder supervisie van die vrouw waar ik les van had; en die instructrice was altijd heel bang dat er iets met een ander zou gebeuren enzo; daar kan het denk ik nog wel eens aan liggen!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:28

ow ok, was verder ook niet aanvallend bedoelt. Ik zit hier ook in friesland met veel ruighouwers om het zo maar te zeggen. Die nooit ergens bang voor zijn.
Maar snap het nu wel, liever niet dat iemand anders iets overkomt.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 02:10

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 02:17

leuk! vraag me alleen af warom meteen sporen. en op t verkeerde been ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 02:18

Leuk! Dat was vast een heel apart gevoel om er voor het eerst op te zitten :D
Heb wel een vraagje, en een tip.. waarom met sporen...?
Ik zou die toch echt af doen en proberen je bene n veel stiller te houden: bijna iedere pas spoor je aan! Dat + sporen straks luistert ze daar al niet meer na.. ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 02:44

Fijn dat het zo goed gaat!

Maarreh...hoe ga je straks zelf opzadelen dan als het nu al niet lukt ivm haar grootte(of jouw kleinte :+ )

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 13:05

Mijn vader helpt mij met opzadelen :)
En ik moet op dit moment nog met sporen rijden en ik mag mijn benen nog niet stilhouden :) Ik deed dat namelijk in het begin en dan weet ze neit waar wat ze moet doen en gaat ze stilstaan; dit is dus echt een hulpje voor haar om te weten dat ze moet blijven lopen'. Het paard begreep aan het eind van het rijden mijn hulpen al wat beter maar hij moet zich dus afentoe heel erg achter het ook krabben nog van wat meot ik nu doen ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:19

Maar om de pas drijven lijkt mij wel heel erg overdreven.. paard loopt goed door dus je nkan net zo goed je benen stil houden, en pas aandrijven wanneer je merkt dat ze tempo verliest.
Ook snap ik hierbij het verband met sporen niet, die heb je bij aandrijven niet nodig.