Ik ben nog zo vrolijk van vanochtend; dat ik dacht; ik start er een topic over!
Vanochtend zijn we voor het eerst na het wegbrengen van onze 3 jarige Friese merrie (v. Doaitsen) voor het beleren, wezen kijken. Hij heeft eerst 8(!!) weken ergens anders gestaan; maar dat haalde niks uit; want ze waren al in de tweede week bang van d'r geworden en ze hadden het niet durven toegeven... Maargoed; vandaag gingen we kijken ik was heel benieuwd. Ik had gehoord dat ze er al opzaten enzo; dus ik was al heel blij; nadat ze ons bij de eerste stal de deur hadden gewezen met als rede dat ie te bang was
We kwamen daar aan; natuurlijk meteen naar de stal gehuppeld; daar stond m'n schat; lekker van de lokje hoor te knabbelen. Ik mocht haar zelf poetsen; ze stond heel mooi stil; (ik ben niet zo groot (1,62) en het paard 1,66 dus het was aardig moeilijk) dus ik kon haar goed poetsen. Gelukkig legde die man het zadel erop en deed het hoofdstel aan want dat was mij natuurlijk helemaal niet gelukt. Binnen in kookte ik van de spanning; haha zo benieuwd was ik. Hij longeerde haar eerst even; op dat moment was ze nog heel gespannen waardoor de galop ook heel moeilijk ging; maar dat komt allemaal nog wel goed denk ik. Daarna steeg hij op in een afgezet stukje van de bak; hier draafde pronkje in het begin heel gespannen; maar liet zichzelf niet lang daarna al goed zakken; ze liep al in een soort van aanleuning; die ik maar beschouw als een fijne zelfhouding! Wel heeft Pronkje nog wat moeite met haar tempo volhouden omdat ze nog wat weinig balans heeft maar wat wil je na zo'n korte tijd toch?! Na dat hij op beide kanten had gedraafd en gestapt in het afgezette stukje; reed hij voor de tweede keer in de gehele bak (op dat stukje na!) ze was heel braaf en was zelfs niet onder de indruk van de slijptol van de buren! De hoefslag hadden ze op sommige momenten als super te pakken! ik heb haar na het afzadelen in de stal nog eens lekker geknuffeld; wat was ik trots op mijn meisje.Over twee weekjes zit ik er misschien al wel zelf op! ik wilde mijn verhaal even kwijt; het is wel lang geworden; als je het leest; heel erg bedankt!
Liefs Noraly

) zo geschrokken van haar nadat ze aan de longe in de bak geschrokken was en haar bijna had meegesleept; dat ze niet meer durfde dan er aan hangen! 

)