!Het begon allemaal in de winter van 2005/2006; Ik ging met een vriendinnetje vaak mee naar de stal waar haar paard stond (op Terschelling).
De eigenaar van deze stal fokt KWPN'ers en is compagnion van VDL. Dus er stonden redelijk wat merrie's drachtig en 1 2,5 jarige.
Dat was Wildfire (Goodtimes x Glennridge) en vanaf t eerste moment dat ik haar zag, vond ik haar al leuk. Lekker eigenwijs en nog zo groen als wat.
Ik woonde toen nog in Rotterdam, maar vriendlief op Terschelling dus was daar vaak te vinden en dan natuurlijk ook naar stal toe.
Even poetsen of gewoon knuffelen en mei 2006 begonnen we met longeren, bitje voor t eerst in enz.
Dat bit was nog een hele klus, want madam snapte er natuurlijk niks van. Dus bitje ingesmeerd met stroop en toen ging t er zo in (en mijn hand zat helemaal onder
).Ik wilde haar graag hebben, maar ouders vonden t geen goed plan. Ze bleef eigenlijk te klein voor de fok en zou dus verkocht worden.
Daarom ging ze samen met een andere merrie naar stal Laarakkers in Winschoten. Ze zouden daar beginnen met beleren enz.
Men was daar aardig onder de indruk van deze kleine dame en dus toch maar besloten te dekken.
Ik mocht de hengst uitkiezen met hulp van de eigenaar en 't werd Cardento. Helaas na 3 weken opgebroken en dus toch maar verkopen..Zomer 2006 die andere merrie opgehaald en haar nog even fijn geknuffeld, niet wetend dat dat de laatste keer was..
Daarna is ze naar Harich gegaan, waar nog een andere merrie van dezelfde eigenaar stond.
Ze is daar verder doorgereden en uiteindelijk via hen op 19 augustus 2006 naar Engeland verkocht.
Eigenlijk met de bedoeling om haar door te verkopen naar Schotland, maar dat is niet gebeurd.
2 jaar lang heb k af en toe op internet zitten speuren of haar toevallig niet ergens zag staan. Bij google haar naam en afstamming ingetikt, maar nooit kwam er iets uit.
Tot afgelopen augustus! Ik was met een vriendinnetje meegeweest naar de paarden en logeerde bij haar omdat m'n eigen huis nog niet klaar was. Weer even zitten kijken, zonder ook maar enige verwachtingen omdat ik haar toch in die 2 jaar nooit gevonden had.
En toen was t ineens pats boem raak!
Ze stond op een website van een stal in de buurt van Londen, maar wel te koop.Helaas toen tot november geen internet gehad in huis, dus begin november hen een mailtje gestuurd.
Zij hadden haar niet meer en wisten ook niet waar ze was..Wat een domper was dat zeg.
Gelijk weer even verder gekeken en je raadt t al..Stond ze er weer! Bij google afbeeldingen en ik wist meteen zeker dat ze t was.
Die mevrouw gelijk een mailtje gestuurd en zij had haar inderdaad gehad, maar ook al verkocht.
Maar ze wilde wel voor me uitzoeken wie haar nu had. En dat is gelukt!

Ik heb van haar het emailadres gekregen van degene aan wie zij haar verkocht had en die haar dus nog steeds blijkt te hebben.
Gister een mailtje gestuurd en dezelfde dag nog reactie terug gehad met 2 foto's.
WillemYntJee schreef:
Zie profiel voor meer foto's hier in NL.
De eigenaresse komt uit Nunspeet, maar is op haar 8e naar Engeland verhuisd.
Ze hebben haar Mies genoemd, omdat zij vroeger in Nederland de verhalen over de kat Mies zo leuk vond.
Ze beschrijft haar karakter precies en zo te horen is ze geen steek veranderd hihi

Ze willen graag meer weten over haar dus er zullen nog vele mailtjes volgen denk ik.
Ben zooo blij dat eindelijk weet waar ze is
En dat ze een goed, fijn baasje heeft gekregen.En wie weet kan ik haar ooit nog is opzoeken, ik hoop t zo!
Wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, dus als t verkeerd staat hoor ik t graag