Paard teruggevonden in Engeland :D !

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Paard teruggevonden in Engeland :D !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 10:52

Eindelijk na bijna 2,5 jaar weet k waar mijn schatje is Haha!!

Het begon allemaal in de winter van 2005/2006; Ik ging met een vriendinnetje vaak mee naar de stal waar haar paard stond (op Terschelling).
De eigenaar van deze stal fokt KWPN'ers en is compagnion van VDL. Dus er stonden redelijk wat merrie's drachtig en 1 2,5 jarige.
Dat was Wildfire (Goodtimes x Glennridge) en vanaf t eerste moment dat ik haar zag, vond ik haar al leuk. Lekker eigenwijs en nog zo groen als wat.
Ik woonde toen nog in Rotterdam, maar vriendlief op Terschelling dus was daar vaak te vinden en dan natuurlijk ook naar stal toe.
Even poetsen of gewoon knuffelen en mei 2006 begonnen we met longeren, bitje voor t eerst in enz.
Dat bit was nog een hele klus, want madam snapte er natuurlijk niks van. Dus bitje ingesmeerd met stroop en toen ging t er zo in (en mijn hand zat helemaal onder Tong uitsteken ).
Ik wilde haar graag hebben, maar ouders vonden t geen goed plan. Ze bleef eigenlijk te klein voor de fok en zou dus verkocht worden.
Daarom ging ze samen met een andere merrie naar stal Laarakkers in Winschoten. Ze zouden daar beginnen met beleren enz.
Men was daar aardig onder de indruk van deze kleine dame en dus toch maar besloten te dekken.
Ik mocht de hengst uitkiezen met hulp van de eigenaar en 't werd Cardento. Helaas na 3 weken opgebroken en dus toch maar verkopen..Zomer 2006 die andere merrie opgehaald en haar nog even fijn geknuffeld, niet wetend dat dat de laatste keer was..

Daarna is ze naar Harich gegaan, waar nog een andere merrie van dezelfde eigenaar stond.
Ze is daar verder doorgereden en uiteindelijk via hen op 19 augustus 2006 naar Engeland verkocht.
Eigenlijk met de bedoeling om haar door te verkopen naar Schotland, maar dat is niet gebeurd.
2 jaar lang heb k af en toe op internet zitten speuren of haar toevallig niet ergens zag staan. Bij google haar naam en afstamming ingetikt, maar nooit kwam er iets uit.
Tot afgelopen augustus! Ik was met een vriendinnetje meegeweest naar de paarden en logeerde bij haar omdat m'n eigen huis nog niet klaar was. Weer even zitten kijken, zonder ook maar enige verwachtingen omdat ik haar toch in die 2 jaar nooit gevonden had.
En toen was t ineens pats boem raak! Haha! Ze stond op een website van een stal in de buurt van Londen, maar wel te koop.
Helaas toen tot november geen internet gehad in huis, dus begin november hen een mailtje gestuurd.
Zij hadden haar niet meer en wisten ook niet waar ze was..Wat een domper was dat zeg.
Gelijk weer even verder gekeken en je raadt t al..Stond ze er weer! Bij google afbeeldingen en ik wist meteen zeker dat ze t was.
Die mevrouw gelijk een mailtje gestuurd en zij had haar inderdaad gehad, maar ook al verkocht.
Maar ze wilde wel voor me uitzoeken wie haar nu had. En dat is gelukt! Haha!

Ik heb van haar het emailadres gekregen van degene aan wie zij haar verkocht had en die haar dus nog steeds blijkt te hebben.
Gister een mailtje gestuurd en dezelfde dag nog reactie terug gehad met 2 foto's.

WillemYntJee schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Zie profiel voor meer foto's hier in NL.

De eigenaresse komt uit Nunspeet, maar is op haar 8e naar Engeland verhuisd.
Ze hebben haar Mies genoemd, omdat zij vroeger in Nederland de verhalen over de kat Mies zo leuk vond.
Ze beschrijft haar karakter precies en zo te horen is ze geen steek veranderd hihi Lachen
Ze willen graag meer weten over haar dus er zullen nog vele mailtjes volgen denk ik.

Ben zooo blij dat eindelijk weet waar ze is Haha! En dat ze een goed, fijn baasje heeft gekregen.
En wie weet kan ik haar ooit nog is opzoeken, ik hoop t zo!

Wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, dus als t verkeerd staat hoor ik t graag Lachen

Alexandra_x

Re: Paard teruggevonden in Engeland :D !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:01

Echt super leuk voor je Haha!!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:03

echt super leuk voor je Haha!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:04

heel erg gaaf!! Wat je met internet tegenwoordig al niet kan opzoeken allemaal!! Geniet ervan Haha!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 11:58

Inderdaad waar internet al niet goed voor kan zijn Tong uitsteken
Nou moet k alleen nog gaan bedenken wat k haar terug wil mailen en dan ook nog in fatsoenlijk engels, dat wordt nog een hele klus maargoed. Ze willen graag weten over hoe en wat toen ze nog in NL stond dus dat krijgen ze allemaal te weten Lachen Heb zelfs nog veulenfoto's van haar, dus die zullen ze ook wel leuk vinden Haha!

Mnon_Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:00

Suuuuper leuk voor je! Cool

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 14:02

'T enige jammere is dat ze in Irvine staat, dat ligt vlak bij Glasgow..Bijna in Schotland dus, echt mega ver weg..

Edit: Foutje, ze werkt daar, maar zal daar dus ook wel in de buurt wonen en haar paard hebben staan Lachen
Laatst bijgewerkt door WillemYntJee op 05-12-08 14:22, in het totaal 2 keer bewerkt

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:07

Leuk voor je.
Maarre Glasgow ligt in Schotland Clown

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:14

Doet me wel een beetje denken aan het verhaal van stormy79 (Correct me if i am wrong). Maar wel heel leuk voor je

* Edit Het is het verhaal van Storm76 Lijkt dr een beetje op misschien leuk voor je om even te lezen Knipoog

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 14:23

@Nobel1, haha ja klopt heb t al veranderd Lachen
@Samster, volgens mij heb k dat toen ook gelezen ja! Had nooit gedacht dat mij dat ook nog zou overkomen..
Zo fijn om te weten dat ze t goed heeft Lachen

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:26

Leuk voor je zeg! Ze ziet er erg goed uit op de foto's, gelukkig staat ze op zo'n fijne plek!

reggie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:32

heel erg leuk voor je !!!
wat internet tegenwoodig al kan he??
ga je haar ook nog een keer bezoeken dat lieve beesie van je??? Haha! Haha! Haha! Haha!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:38

Echt leuk voor je! Haha!
Ik hoop mijn haflingermerrie ook terug te vinden. Heb je een site waar je paard opstond?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:49

Wat leuk zeg! En zowel Glasgow als Irvine liggen inderdaad ruimschoots in Schotland. Irvine ligt dacht ik in Ayrshire, aan de westkust (zeg maar een soort provincie in Schotland). Wij hebben nl. 5 jaar in de buurt van Glasgow gewoond dus ik ken de omgeving een beetje.

Mocht je nog woorden hebben waar je in je mail niet uitkomt, wil ik best helpen als ik kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:53

Je had toch gelijk al kunnen vragen aan wie ze verkocht was?
Volgens mij was dat geen geheim.

Zo op de foto lijkt het of ze de maat nog aardig gehaald heeft.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 15:16

Dat heb ik gedaan Janneke, maar Gea wist dat ook niet precies Lachen En daar komt bij dat ze een paar keer is doorverkocht in Engeland, dus zij hadden dat ook nooit kunnen weten.

@levitrol, ik heb gewoon op google haar naam en afstamming in t engels (omdat ik wist dat ze naar engeland was gegaan) ingetikt op heel veel verschillende manieren. Of met geboortejaar erbij enz.

@Martie, ik heb t opgezocht op Google maps en t klopt inderdaad wat jij zegt. Wel ver van NL zeg..
Mja m'n ouders wilden geloof ik nog wel is een keer naar Schotland dus wie weet Knipoog
Ik hou je aanbod in gedachten voor t geval dat! Dankje Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:20

wow dat is leuk zeg Haha! Het valt me op hoeveel paarden van België en Nederland verkocht worden naar Engeland... Vriendin van mij haar merrie is ook naar daar verkocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:37

Deze merrie was niet al te groot, dat vinden ze in Engeland in tegenstelling tot Nederland een voordeel in plaats van een nadeel!

Wel een leuk excuus voor een vacantie Knipoog

Breda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:21

Echt heel leuk voor je, geniet ervan!
Hopelijk kan je het paard nog eens opzoeken, zou echt geweldig zijn, lijkt mij.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 15:13

Nou er komt nog een vervolg op dit verhaal..Helaas niet een al te leuk ;(
Ze willen haar verkopen omdat dochterlief niet genoeg tijd voor haar heeft en dat vinden ze niet eerlijk tegenover t paard (groot gelijk), mja dan moet ze dus wel weg.. Ze geeft mij wel de kans om haar te kopen, dus k probeer nu alles op alles te zetten om dat mogelijk te maken maar of t lukt weet ik niet. Ben druk bezig met een baantje te vinden (al voordat k hier vanaf wist), dus hoop dat dat snel gaat lukken.
Ze houdt me zowieso op de hoogte als ze daar wordt verkocht dus dat is wel aardig :)

Maargoed ben dus wel een beetje van slag nu.. ;(

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:17

Wauw, wat leuk voor je dat je haar hebt terug gevonden!
Wel vervelend dat je nu weet dat ze verkocht wordt, maar wie weet lukt het je om haar terug te kopen..

Succes

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:55

Oh wat leuk zeg voor zowel jou als de neiuwe eigenaar!
Die zal het vast ook heel apart vinden zomaar de hele geschiedenis van dr paard te weten te komen :D

Veel plezier met mailen! Zullen wel hele verhalen worden haha, leuk :j

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:36

ey.
Wat fijn om je paard weer terug te vinden!
Hoop dat ik die van mij ook ooit nog vind.
Die heb ik op tracing equines staan..
Maar heb t idee dat er amper word gekeken.
Had jij die site ook?
Hoop dat ik die van mij ook nog ooit een keer terug zie..
T geeft me wel weer een beetje hoop als ik dit verhaal lees :)

Hopelijk kan je der terug kopen!
Daar zal ik zelf ook niet aan gaan twijfelen als ik de kans kreeg en t kon allemaal!
succes!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 09:17

Hm nee die site ken k niet :) Ik heb haar ook nooit ergens op internet gezet, heb alleen maar steeds haar afstamming en naam ingetikt.

'T hele verhaal van kopen gaat helaas niet door..;( K word wel op de hoogte gehouden van hoe en wat dus dat is wel fijn.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 09:27

Ik lees dit verhaal nu pas :)

Wat fijn voor je dat je je paard hebt teruggevonden, maar wat jammer dat ze nu te koop staat. Ik hoop dat ze een lief nieuw baasje vind.

Ik heb mijn paard ook via Tracing Equines teruggevonden, alleen komt mijn Storm niet meer naar NL, Hazel, zijn nieuwe baasje laat hem niet meer gaan en daar ben ik ook wel blij mee. Ik kan hem opzoeken wanneer in wil (lees; geld heb voor een ticket, ben weer hard aan het sparen) en Hazel komt in maart naar NL als alles goed gaat.