Ergerlijke toestanden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goodgirls

Ergerlijke toestanden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 17:43

Ik moet eventjes mijn hart luchten over iets. Manegetoestanden. Gisteren was ik bij een vriendin langsgeweest die haar paard nu in een manege heeft gestald.
Ik heb me verschillende malen dood geërgerd!

Wat is het toch met iedereen die zijn rijkleding aantrekt? Hautain gedrag, roddelen, in de kantine pintjes drinken maar vooral niet met je paard bezig zijn!
Kinderen van 12 jaar die een paardje krijgen, waar ze duidelijk geen interesse voor hebben en als de ouders voorzichtig vragen: "Moet je paardje niet even de benen strekken? Het is toch al 3 dagen geleden..." Waarop het kind antwoordt: "Stomme trut, bemoei je er niet mee. Ik heb geen zin hiervoor."

En zo kan ik nog een dozijn andere opmerkingen geven. En ik wil absoluut niet zeggen dat dit in elke manege voorkomt. Het kan evengoed in een privé-pensionstalling zijn.

Maar de paarden worden hier helemaal niet gelukkiger van, integendeel. Het paard is een statussymbool die je als een modepopje aankleedt met dure merken.
Dit kan toch helemaal niet de bedoeling meer zijn... Verdrietig

Graag jullie mening.

Mjay

Re: Ergerlijke toestanden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:45

die mensen hou je helaas altijd t enige wat je dr aan doet is niet zo worden dat scheeld er alweer eentje Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:47

Tja, vroeger had je paardenmensen, tegenwoordig meer mensen met paarden...

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:51

tjaa helaas, zijn er veel van dat soort mensen.....

GoldenDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:54

er zijn veel mensen met paarden, en maar weinig paardenmensen Knipoog

Goodgirls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 18:00

Ja da's echt enorm spijtig! Mensen kunnen zo egoïstisch zijn en zo verkeerd handelen! Ik ga er niets aan kunnen veranderen. Helaas! Zelf zo niet worden is inderdaad juist.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:56

Ik denk dat je het beste oogkleppen op kan doen. Gelukkig hoef ik dat niet meer want heb sinds een half jaar mijn paarden aan huis staan. Maar daarvoor, jonge kinderen krijgen veel te hete pony's/paarden, komen amper hun stal uit, wanneer dit wel gebeurd worden gelijk in de krul getrokken en geslagen, nee uitstappen hoeft niet, gelijk terug de stal in. Maar setjes en bijpassende rijkleding hebben ze wel, dit is belangrijker dan het welzijn van je paard. Ja ook ik heb dit vaak gezien helaas.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:16

sjonge je vraagt je af waar die mensen mee bezig zijn :S