Het zat al een tijdje in mijn hoofd dat ik eigenlijk heel graag een tweede paard erbij wilde. De peesblessure van Wrangler heeft dat eigenlijk nog des te dringender gemaakt, want ik zag het niet zitten om een half jaar alleen maar paarden van vrienden of lesklanten te rijden, zonder iets op te kunnen bouwen naar de toekomst.
Helaas zat het er financieel even niet in om een tweede paard aan te schaffen dus had ik een advertentie geplaatst dat ik een dressuurpaard in bruikleen zocht. Daar kreeg ik verschillende reacties op, en met een van de eigenaren heeft dat dus daadwerkelijk tot een afspraak geleid.
Ik had een afspraak gemaakt om te gaan proefrijden. Eerst heeft de eigenaar zelf voorgereden zodat ik kon zien wat ik aan het paard had, daarna ben ik erop gestapt en hoewel het allemaal nog erg onwennig was, ging het wel samen. Zodoende hebben we afgesproken dat ze bij mij op stal kwam.
En vanmorgen is ze gebracht! Het is een driejarige donkerbruine merrie, zadelmak maar nog niet doorgereden, en voor mij als kleine gup van 1.65 best behoorlijk aan de maat want ik denk dat ze nu al rond de 1.72 zit met flink wat massa. Het was allemaal spannend voor haar, de eerste keer van het eigen terrein af, maar ze lijkt al best op haar gemak op stal met een grote bult hooi en ik heb haar in onze binnenbak aan de longe gehad en dat ging ook best goed (hoewel het raam van de kantine eerst wel spannend was), maar ze was niet bang van de spiegels enzo.
Heel fijn dus dat ik weer een nieuw jong beestje heb om mee aan de slag te gaan en mochten de eigenaren dit lezen of via via te horen krijgen, dan nogmaals hartelijk dank voor het vertrouwen!