Een mooi paardenmoment

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Een mooi paardenmoment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 14:28

Vandaag nog eens bij casandra geweest. Met die voet kan 'k niet echt spelen met haar... Dus ging 'k wat werken aan kleine dingen waarvoor ik niet echt moet kunnen lopen.

Eerst terwijl casandra aan het eten was bij haar gaan zitten in de paddock waar ze staat. Pas als ze gedaan heeft met eten krijgt ze aandacht voor mij. Ze komt kijken: hé baas wat doe jij daar nu? Oortjes naar voren en ze kwam met haar hoofd aandacht vragen. Ze raakt me aan en pas daarop ga ik haar aaien. Ik start aan haar schouder en ga eerst naar achter over haar lichaam en pas als nieuwsgierig haar hoofd in mijn zij duwt aai ik haar over haar wang en kroel ik achter haar oren. Ze steekt haar hoofd vooruit en begint te geeuwen en te smakken... hmmm How intresting: itchy spot! Daarna ga'k weer naar achteren en kroel 'k aan haar schoft waarna ze begint te nippelen aan mijn broek
Ik laat haar doen, want blijkbaar vind ze het prettig om gekroeld te worden. De hele tijd hou ik haar niet vast. Ze staat gewoon los en kan zo van me wegwandelen als ze daar behoefte aan heeft.
Daarna ga ik weer verder met m'n hand en kom bij haar staartwortel. Pardoes duwt ze haar achterhand in mijn richting en heft haar staart op. Ik moet onder haar staart kroelen. Dat heeft ze héél graag. Ik ben er echter niet van gediend dat ze zich zomaar in mijn ruimte pushed en duw maak lichte ritmische bewegingen met m'n handen tot ze een stap vooruit zet en kroel haar dan onder haar staart. Haar hoofd gaat weer helemaal naar voren en ze lijkt echt te genieten.

Dan neem 'k haar staart vast en laat m'n handen een paar keer over de onderkant van haar staart gaan en vraag daarna dmv ritmische bewegingen haar achterwaarts naar me te te komen. Ik buig daarbij zelf een beetje naar voren zodat m'n navel geen druk op haar uitoefent. Dit was altijd héél moeilijk voor haar. Het vraagt voor het paard een enorm vertrouwen om achterwaarts te volgen. Paarden kijken je immers veel liever aan. 1 stapje is genoeg en ik begin direct weer onder haar staart te kroelen, na een tijdje vraag ik het opnieuw en deze keer doet ze een paar pasjes voorzichtig in mijn richting, opnieuw beloon ik haar door te kroelen en besluit dat het genoeg is... Want ik zie m'n tante eraan komen en weet dat ze haar aandacht zal gaan verliezen...
Ik neem even de borstel en ga met de borstel over haar om de haren van de zomervacht eraf te borstelen zodat de wintervacht kan doorkomen.

Ondertussen doet m'n tante de draad open naar de wei zodat ver weg kan. Ze kijkt me aan, alsof ze me toestemming wil vragen. Ik stop met borstelen en draai me weg van haar en zet daarbij een stap weg van haar, wat voor haar betekent dat ze met haar vriendinnen terug de wei op mag.

Het is echt zo'n zalig moment!!! Te meer omdat ik weinig kan doen geniet ik van het kado dat ik vandaag kreeg!

abeltje_xx

Re: Een mooi paardenmoment

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:30

prachtig, dat is echt heel leuk

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:48

super leuk joh

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 16:53

tnx Lachen Ik kan zo genieten van die momenten!

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:06

Leuk! Mooi beschreven ook Knipoog