Zo heb je er ineens een 2de paard bij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Zo heb je er ineens een 2de paard bij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 09:20

Pff het is allemaal zo snel gebeurd.

Ik werd giser gebeld door een vriendin van mij, die heeft 3 fjorden en 2 haflingers, 1 fjord had ze verleased aan haar schoonzus omdat ze naar een duurdere stalling gegaan is, en dus niet de 5 paarden kon betalen. Het was op die tijd een leuke oplossing, want ze waren heel leuk met zn 2en
Bij die fjord in de wei stond haar andere fjorde merrie, die drachtig is/was en ook medicijnen kreeg om het veulen niet af te werpen, gezien dit dier al 3 keer het veulen afgeworpen heeft, zelfs in het stadium van 8 maanden. Goed, het scheen, dat de merrie al 3 maanden de verkeerde medicijnen heb gehad, en ze heb gister het veulen afgeworpen. De vrouw is er niet boos om geworden, maar wel heel teleurgesteld wat logish is, Ze heb alleen gezegt dat fouten maken menselijk is, en toen was er ineens bonje, nou blablabla dat verhaal zet ik hier niet in.

Werd ik gebeld, Wil je Yv. hebben? we gaan haarvanmiddag halen. Ik was zo verstrooid hahaha die middag kreeg ik het paspoort, en zijn we haar op gaan halen. Ik vond dat ik het diertje een kans moest geven Lachen En zo hielp ik mijn goede vriendin ook ff uit de brand.
Het gaat om eenFjorde merrie van 6 jaar ze is op dit moment drachtig!!!, met ernstige zomer exceem, op het moment gaat het rustig, want het word kouder. Ze heb nog niet zon sterke achterhand, maar kwestie van trainen, ze is heel mak en lief. Kortom scheetje 1e klas en heel ondeugend.

Pfoe het was meeen belevenis wel, ineens heb je 2 paarden!
Edit: het dier is drachtig

Sheran

Re: Zo heb je er ineens een 2de paard bij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:17

Hee Pinky Ach gut. Goed dat je hem een kans geeft! Wel heel onverwacht, inderdaad. Ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 11:20

Sheran schreef:
Hee Pinky Ach gut. Goed dat je hem een kans geeft! Wel heel onverwacht, inderdaad. Ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven.

Pff ja, ieder paard verdiend een kans toch Lachen Ik ben aan de ene kant heel blij dat ze bij mij is, en niet bij iemand die haar niet kent, en niet neemt zoals ze is.
Ik weet dat haar achterhand gewoon niet helemaal tof is, maar daar kan aan gewerkt worden. Iemand die haar niet kent, zou dat niet weten, en al snel afgeschreven worden met Ataxie wat al eerder is gebeurd, 2 artsen schreven haar af zonder verdere onderzoeken, 2 anderen vonden haar absoluut niet atactish, En verder loopt ze echt heel goed, Alleen moet ze weer nieuwe bespiering krijgen ni dat achterkantje, Gezien deze dame ook bevangen is geweest afgelopen zomer, en maar de wei op is gepleurd door de eigenaar hiervoor.

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:31

Ik hoop dat alles goed gaat meid Haha! vooral met je drukke schema maar ik weet voor 100% dat ze bij jou in goede handen is.Mocht je een keer hulp nodig hebben en ik kan wat voor je doen (aangezien ik mn dochtertje heb) hoor ik het wel:D
ik kom snel Bij je paardjes kijken en fotos maken Haha! dan kan je der hier pronken;) Trainse met der!!!

veel geluk, en liefde voor het paardje Haha!

groetjes Nance

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:36

Wat lief van je dat je haar een kans wilt geven meis, heel veel succes en sterkte. Lovers

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:40

o, ook nog drachtig, dus straks heb je er 3!

gefeliciteerd met je aanwinst, of eigenlijk (ook) nieuwe project als ik het zo lees.
ben wel benieuwd naar foto's/ filmpjes van de achterhand, omdat ik in je omschrijving mijn pony ook herken.
(dus ook bevangen geweest, weinig bespiering in achterhand, raar loopje, en mogelijk licht atactisch).

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 13:24

Marigold schreef:
o, ook nog drachtig, dus straks heb je er 3!

gefeliciteerd met je aanwinst, of eigenlijk (ook) nieuwe project als ik het zo lees.
ben wel benieuwd naar foto's/ filmpjes van de achterhand, omdat ik in je omschrijving mijn pony ook herken.
(dus ook bevangen geweest, weinig bespiering in achterhand, raar loopje, en mogelijk licht atactisch).

Kom wel Lachen
Ze is zowiezo tot en met december bij mij, daarna moeten we even verder kijken hoe het gaat lopen. Gezien ik nu een dubbbel inkomen heb, en in december niet meer.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:31

hoi es,

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!!
hoop dat het allemaal goed ga komen ook na december maar komt vast goed;)
succes ermee meid

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:14

Gefeliciteerd dan maar Haha!!
Hoop dat het allemaal goed komt!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 09:52

Vrijdag word ze gescant Bloos ben echt zenuwappig

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:53

Ik ga duimen voor je meis. Knipoog

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 12:30

Blinnii schreef:
Ik ga duimen voor je meis. Knipoog

hahaha, ach eht is gewoon leuk om te weten of er een bubbietje in zit of niet Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 15:36

PinkyBubble schreef:
Sheran schreef:

Pff ja, ieder paard verdiend een kans toch Lachen Ik ben aan de ene kant heel blij dat ze bij mij is, en niet bij iemand die haar niet kent, en niet neemt zoals ze is.
Ik weet dat haar achterhand gewoon niet helemaal tof is, maar daar kan aan gewerkt worden. Iemand die haar niet kent, zou dat niet weten, en al snel afgeschreven worden met Ataxie wat al eerder is gebeurd, 2 artsen schreven haar af zonder verdere onderzoeken, 2 anderen vonden haar absoluut niet atactish, En verder loopt ze echt heel goed, Alleen moet ze weer nieuwe bespiering krijgen ni dat achterkantje, Gezien deze dame ook bevangen is geweest afgelopen zomer, en maar de wei op is gepleurd door de eigenaar hiervoor.

Met dit laatste stuk bedoel ik dus niet de eigenaar waarvan ik haar zondag heb gekregen, maar de eigenaar waarvan zij dus de pony gered heb. Om dit ff recht te zetten laat ik een moderator dit ook nog even veranderen