Ik werd giser gebeld door een vriendin van mij, die heeft 3 fjorden en 2 haflingers, 1 fjord had ze verleased aan haar schoonzus omdat ze naar een duurdere stalling gegaan is, en dus niet de 5 paarden kon betalen. Het was op die tijd een leuke oplossing, want ze waren heel leuk met zn 2en
Bij die fjord in de wei stond haar andere fjorde merrie, die drachtig is/was en ook medicijnen kreeg om het veulen niet af te werpen, gezien dit dier al 3 keer het veulen afgeworpen heeft, zelfs in het stadium van 8 maanden. Goed, het scheen, dat de merrie al 3 maanden de verkeerde medicijnen heb gehad, en ze heb gister het veulen afgeworpen. De vrouw is er niet boos om geworden, maar wel heel teleurgesteld wat logish is, Ze heb alleen gezegt dat fouten maken menselijk is, en toen was er ineens bonje, nou blablabla dat verhaal zet ik hier niet in.
Werd ik gebeld, Wil je Yv. hebben? we gaan haarvanmiddag halen. Ik was zo verstrooid hahaha die middag kreeg ik het paspoort, en zijn we haar op gaan halen. Ik vond dat ik het diertje een kans moest geven

Het gaat om eenFjorde merrie van 6 jaar ze is op dit moment drachtig!!!, met ernstige zomer exceem, op het moment gaat het rustig, want het word kouder. Ze heb nog niet zon sterke achterhand, maar kwestie van trainen, ze is heel mak en lief. Kortom scheetje 1e klas en heel ondeugend.
Pfoe het was meeen belevenis wel, ineens heb je 2 paarden!
Edit: het dier is drachtig