Ze hebben alles gestolen.. Halsters, zadel alles weg..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: Ze hebben alles gestolen.. Halsters, zadel alles weg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:39

Ik heb nog heeeeel veel dubbele borstels liggen! Echt heel erg vervelend zeg!

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:44

Jeetje wat vreselijk zeg.. Ik wordt er zo kwaad van. Andere mensen hebben gewoon met hun tengels van jouw spullen af te blijven! Het is te gek voor woorden dat we alles tegenwoordig zo ongeveer in een bankkluis moeten leggen omdat het anders gejat wordt.

Wij hebben het spul gelukkig thuis en 2 grote waakhonden, maar als ik dit soort dingen lees word ik toch altijd wat huiverig. Als ze echt willen komen ze overal wel langs.. #)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:47

Ooooh wat ellendig zeg!!
Hier zijn ze begin dit jaar ook de zadelkamers komen leeghalen.
Ze zijn enkel bij mij en een andere weidegenoot niet binnengeraakt,
maar wel in 3 andere zadelkamers.

En idd, zowiezo aangifte doen!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:51

Misschien heel dom gedacht, maar kan het niet zijn dat het morgen 5 december is, dat je nieuwe spullen krijgt van je vader en de rest verstopt heeft?

een "echte" dief neemt toch alleen bruikbare spullen mee en ook ander spul wat er ligt zoals de hengel

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:58

Lynn_Nikita schreef:
Misschien heel dom gedacht, maar kan het niet zijn dat het morgen 5 december is, dat je nieuwe spullen krijgt van je vader en de rest verstopt heeft?

een "echte" dief neemt toch alleen bruikbare spullen mee en ook ander spul wat er ligt zoals de hengel

dat zou echt geweldig zijn
hoop voor je dat het zo is

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:00

Lynn_Nikita schreef:

Ik weet niet hoe duur een hengel is in waarde? maar ze weten echt wel wat ze meenemen hoor voor de rest gaan ze geen tijd verspillen lijkt mij.
Maar het zou wel mooi zijn voor TS natuurlijk

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:07

De gemiddelde goede hengel kost gauw 150 euro. Exclusief molen (werphengel) een goede molen ook een eurotje of 200.
Vissen is ook een heel dure hobby... maar net als bij de paarden kun je het zo gek maken als je zelf wil..

Vind het echt rot voor je! Smeerlappen die dat gedaan hebben. ;(

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:23

Queelens schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Ik weet niet hoe duur een hengel is in waarde? maar ze weten echt wel wat ze meenemen hoor voor de rest gaan ze geen tijd verspillen lijkt mij.
Maar het zou wel mooi zijn voor TS natuurlijk

Lijkt mij dat een dief die vol spanning inbreekt niet uitgebreid gaat staan uitkiezen wat hij wel en niet mee neemt....

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:25

zoiets zoeken ze vaak van te voren wel uit hoor wat ze wel/niet willen
ze hebben bij mij ook alle nieuwe en dure spullen met waarde weggehaald
de hoofdstellen van 20/30 euro lieten ze hangen maar mijn hoofdstel van bijna 200 euro namen ze wel mee ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:27

Een dief neemt niet gauw oude spullen mee, zoals borstels, wat leveren die nu op??
En neem maar van mij aan dat ze echt wel om zich heen kijken, wat waarde heeft enw at niet, waarom namelijk risico lopen met troep als je het goede laat staan?

of het is een penny die graag paardenspullen wil, of iemand houd je voor de gek of het is iemand die totaal geen verstand van paardenspullen heeft

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:47

Kan het ook zijn trouwens TS, dat een oude verzorger of verzorgster die je ooit meje paardje heb gehad, of n ander paard daar stond en diegene die verzorgde, dat die t is? die weten vaak ook alles te vinden enzo

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:59

weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb thuis een 17 inch wintec dressuurzadel liggen die ik wel wil verkopen.
is voor een smallere pony en ik weet dat er meerdere mensen zijn die een 17 inch op een c pony hebben liggen.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 18:33

Haha ik moet wel lachen, maar helaas is het niet papa die een grapje uithaald, hij heeft vanmorgen namelijk al nieuwe halsters, touwen en borstels gekocht..
Wij hebben trouwens lama's lopen rond het schuurtje, ik dacht altijd dat die best zouden afschrikken, verder hebben wij een paar (valse) zwanen en een soort struisvogel. Ze hebben de hekjes van alle dieren open gemaakt zodat de dieren door elkaar zouden lopen en niet meer geïnteresseerd zouden zijn in de inbrekers?? Verder heb ik een PB gehad van een bokker die hier vlak in de buurt woont, daar hebben ze op dezelfde nacht ingebroken en ook alles weg gehaald (dus ook oudere spullen van weinig waarde)..

Ik vermoed zelf dat het mensen zijn die graag een paardje aan willen schaffen maar weinig geld hebben? ze hebben echt de héle inboedel weg gehaald, tot voerschep toe, daar is een normale dief niet in geïnteresseerd lijkt mij.. Verder weet ik echt zeker dat ze met de auto geweest zijn, zo veel spullen kan je niet dragend of op de fiets meenemen..

Het is in ieder geval allemaal erg rot.. Ik leg voortaan al mijn spullen bij ons in het onderhuis, ik durf ze niet meer daar achter te laten..
Ik krijg een behoorlijk aantal PB's met lieve bokkers die me van alles aanbieden, wat ik heel erg waardeer!! Inmiddels ben ik voorzien van halsters, touwen, borstels, een dekje en dergelijke. Voorlopig ga ik rijden met Brams zadel die wellicht wat te groot is qua inchmaat, maar wel aan te passen qua boom, tot ik weer genoeg gespaard heb om met een zadelmaker te kijken naar een goed passend zadel voor Alyssa (ik heb er namelijk erg weinig verstand van en ik durf geen zadel te kopen op een bepaalde boombreedte)
Wel ben ik nog opzoek naar een zwart hoofstel voor een c/d pony van een beetje soepel leer (uiteraard tegen betaling) en een bit maat 11,5 het liefst dubbelgebroken met een bol tussenstukje :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:37

Ik woon ook in Breda, die van mij staat ook in omgeving breda.... waar staat die van jou in de buurt? Die van mij in teteringen..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:38

Ik heb overigens nog een zwart leren hoofdstel liggen, die om mijn c/d-pony heeft gezeten, heb je daar ook wat aan? Is nog helemaal prima niks mee aan de hand. Maar ik kwam heel toevallig een mooi hoofdstel tegen die ik had gekocht

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:45

Ach wat vreselijk rot misschien marktplaats in de gaten houden voor de gestolen spullen je weet maar nooit.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:50

Jeetje wat vervelend! :(:)

Mocht je in de buurt wonen, ik heb als je wilt nog wel peesbeschermers maat pony die je gratis op mag halen :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 19:42

Batlow schreef:
Ik heb overigens nog een zwart leren hoofdstel liggen, die om mijn c/d-pony heeft gezeten, heb je daar ook wat aan? Is nog helemaal prima niks mee aan de hand. Maar ik kwam heel toevallig een mooi hoofdstel tegen die ik had gekocht

Hoi Batlow!

Wat voor een soort hoofdstel is het? Met een hoge neusriem/lage etc. :)
In ieder geval bedankt voor het aanbieden, had er helemaal over heen gelezen

Groetjes Lola

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:43

Ik heb nog een mooi halster liggen mag je hebben!! Die heeft een flinke B pony gedragen, op de kleinste maat, dus een C pony past hem zeker! Ik woon volgens mij in de buurt :j Ik woon vlakbij Oosterhout..
Ik heb ook een longeerlijn! Als je die nodig hebt :')

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:45

En ik heb ook een hele poetskist vol met dubbele borstels!

Ik vind het echt sneu voor je!! :(:)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:47

Bunga schreef:
Batlow schreef:

Hoi Batlow!

Wat voor een soort hoofdstel is het? Met een hoge neusriem/lage etc. :)
In ieder geval bedankt voor het aanbieden, had er helemaal over heen gelezen

Groetjes Lola

hoge, sperriem is eraf, die gebruik ik niet....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:26