Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ariebren schreef:Ceesje, je geeft een advies.
Maar heb je zelf ervaring met dit losbreek probleem gehad en opgelost ??
Ariebren schreef:Maar nu, waarom raakt het paard in paniek als ze vaststaat op een rijdende trailer ??
Tinkers zijn erg eigenzinnig en als ze wat willen dat doen ze het.
Misschien gewoon het paard niet vastzetten ??
Ariebren schreef:Dit is nu net niet het antwoord waar ik op zit te wachten.
Iedereen doet het op zijn manier.
Mijn ervaring van paarden transport is, gewoon zonder gezeur en gemeut het paard op de trailer.
Ik vraag naar een reactie van iemand die het losbreek probleem heeft meegemaakt en opgelost heeft.
Dus wie heeft het meegemaakt dat een paard op tilt gaat in de trailer, en wie heeft dit probleem opgelost.
Ariebren schreef:Heb er eentje, tinker merrie, hier op stal die gewoon schijt aan het touwtje heeft als ze buiten gezet wordt.
De ene keer loopt ze netjes mee, de andere keer zet ze de hals erop en gaat naar het grassprietje toe en ze is niet meer te houden.
De laatste keer kon ik haar houden maar de musketon haak kon het niet aan.
Als die zware bonte Tinkertjes het door hebben dat ze sterker zijn dan heb je een probleem.
Heb dit ook meegemaakt met een quarter hengst van 2 jaar.
die kon je vastzetten en hij bleef braaf staan.
Liep je weg dan stond hij binnen 5 tellen achter je.
Hij kreeg de halsters en touwtjes, haken en zelfs een keer een ketting gewoon kapot.
Dus nu graag de adviezen van de mensen die dit probleem opgelost hebben.
En geen verwijzingen naar een andere goeroe.
Hoe los je dit losbreek probleem op ??
ceesje schreef:Ariebren schreef:Heb er eentje, tinker merrie, hier op stal die gewoon schijt aan het touwtje heeft als ze buiten gezet wordt.
De ene keer loopt ze netjes mee, de andere keer zet ze de hals erop en gaat naar het grassprietje toe en ze is niet meer te houden.
De laatste keer kon ik haar houden maar de musketon haak kon het niet aan.
Als die zware bonte Tinkertjes het door hebben dat ze sterker zijn dan heb je een probleem.
Heb dit ook meegemaakt met een quarter hengst van 2 jaar.
die kon je vastzetten en hij bleef braaf staan.
Liep je weg dan stond hij binnen 5 tellen achter je.
Hij kreeg de halsters en touwtjes, haken en zelfs een keer een ketting gewoon kapot.
Dus nu graag de adviezen van de mensen die dit probleem opgelost hebben.
En geen verwijzingen naar een andere goeroe.
Hoe los je dit losbreek probleem op ??
vlaatjee schreef:@Ariebren: Anders maak je gewoon je eigen topic om te vragen hoe jou paarden in de hand gehouden moeten worden, wat heeft dat nou in godsnaam te maken met het verhaal van de TS?![]()
@TS: Wat een verhaal zeg, heel heftig en veel geluk gehad dat het goed is afgelopen. Ik denk niet dat je er iets aan had kunnen doen, zo te horen heb je alles netjes gedaan en kom op, wie verwacht er nou dat een paard er door het voorste deurtje weer uitkomt?
Dus "hoe had het voorkomen kunnen worden" gaat nu even niet op denk ik.
Sterkte!!
(Moest wel even grinniken om het feit dat ze gras ging eten)
Ariebren schreef:Ja en als ik al die veulens die ik afgelopen jaren gekocht en vervoerd heb eerst een maand trailer oplopen cursus had moeten geven ??
De verkopers deden dat ook niet, dus veulen ophalen ?
Veulen moet de trailer op.