Pony weg?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:13

Je hebt een prachtige haflinger zeg! Ik snap dat je haar niet kwijt wil!
kun je haar niet tijdelijk verleasen en wellicht een paard in bruikleen nemen?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:13

ja het is of aan iemand toevertrouwen voor een periode en daarna weer in je armen sluiten of verkopen maar dan is ze niet meer van jou.

xMercury

Re: Pony weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 16:24

Dankjewel! Als ik nou eens een lease paard kan vinden, is het probleem ook opgelost :) Maar dat valt echt tegen, kan er geen vinden :(

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:27

wat een gave haflinger heb jij en wat een manen heeft die!! die zou ik ook niet zomaar weg doen.

heb je al met deurne overlegt of je eigen haflinger niet kan meenemen? als je haflinger het niveau aan kan wat jou zou willen bereiken.
anders daar een schoolpaard huren. (of je er daar nou een huurt of een andere leased voor de opleiding lijkt mij om het even. je moet voor beiden betalen).
je wil hbo doen, dat is maar 2 jaar deurne en daarna heb je geen paard meer nodig voor je opleiding.
anders direct de stoas gaan doen in den bosch. heb je geen paard voor nodig.

eventueel zoeken naar een goedkopere stalling voor je haflinger voor die 2 jaar.

succes met de beslissing.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 16:31

Dankjewel! Ze mag wel mee, maar niet voor de opleiding. Dus kan ik inderdaad ook voor een schoolpaard kiezen, maar dat spreekt me toch weer minder aan dan een schoolpaard.. Ik ga nog eens op zoek naar een paard om te leasen!

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:35

jeetje wat moeilijk zeg ik zou echt je prachtige mooie bijzondere haflinger niet wegdoen,allemachtig wat een prachtig mooi dier,en zo lekker veelzijdig,ik ben er echt verliefd op.probeer haar anders op een goedplekje tijdelijk te stallen.het zou zo jammer zijn als je haar niet meer hebt,ik hoop dat je een oplossing vind,veel sterkte nog met je beslissing.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:39

Waarom inderdaad niet zoals Blacknorton zegt?
Is nog dichterbij ook :) Een paard verkopen voor 2 jaar school zou ik nooit doen! Van je paard kun je veel langer genieten.

Plus je geeft aan een klik te hebben, vindt die maar eens terug. Is niet zo makkelijk als het klinkt.

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:14

Gwn wegdoen! Klinkt cru, maar ik moest mn pony vorig jaar ook verkopen omdat ik te groot werd.. Heb er van tevoren idd veel om gehuild, maar op moment dat ze haar kwamen halen ingehouden.. Kom er nu nog elke week en mag op haar rijden als ik wil (ookal doe ik dat bijna niet meer ;)
Heb haar later zelfs nog een dagje mogen lenen voor een lange buitenrit. Zoals jij het beschrijft ook zo'n situatie dat je nog mag rijden enz. zou ik het gewoon doen, tis een mooie kans. Succes met je beslissing :j

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:48

Ik weet niet of je al antwoord heb,maar ik ken iemand die die opleiding in Deurne doet( twas Deurne toch? ;( )
en zij heeft gewoon een bonte pony van 1.34.m

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:19

cheybinky schreef:
Ik weet niet of je al antwoord heb,maar ik ken iemand die die opleiding in Deurne doet( twas Deurne toch? ;( )
en zij heeft gewoon een bonte pony van 1.34.m

Dan zal ze daarmee niet de opleiding doen, want je moet idd echt een paard van min. 1.60 hebben (koudbloed mag geloof ik ook niet).

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:33

op deurne word kleiner dan 1.60 niet toegelaten. of het nou een kwpnér een haflinger of een fjord is. alleen 1.60 en tja, op een gegeven moment is het wel zo dat het niveau daar zo omhoog kruipt dat het niet eerlijk is tegenover een paard zoals een haflinger om dit ervan te vragen, en op zo'n moment word het inderdaad egoitstisch. ben benieuwd naar je beslissing maar een eigen paard op deurne is wel het fijnste, ook leer je daar nog een hoop mee op je stages, en een schoolpaard heb je alleen voor het halfjaar dat je op deurne zit andere half jaar dat je stage loopt heeft weer een ander dat paard....

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 18:40

Mijn pony gaat niet weg. Ik kan het niet. Ik hou van haar en zij van mij. Helaas heb ik een ontzettend vervelende en dwarse moeder en wilt zij alles voor mij bepalen. Toevallig is het mijn geld en bepaal ik of ik er mijn geld uitgeef aan een schoolpaard of eigen paard. Ben heel boos op het moment.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:45

Wahh, wat een prachtige haflinger! :oo

Ik kan me voorstellen dat je je hier heel ellendig onder voelt... ik hoop echt dat je een oplossing vindt! :(:)

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:54

Pff, wat een keuze. Snap dat je dit lastig vind, maar gossie, wat een machtig mooi beestje heb je zeg! Misschien een betalende bijrijdster voor haar zoeken? Is ze toch van jou maar krijgt ze ook haar beweging en hoef je niet 2 paarden te betalen maar 1,5. Scheelt toch weer wat. ;)
Nouja, nog heel veel succes ermee!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 19:04

Super lief dat iedereen zo meedenkt! Ik ben bereid om alles te doen om haar te houden!

Blackxox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:11

Wat een prachtige mooie Haflinger merrie heb jij! Zoek inderdaad een leaser, dan is ze toch van jou! Vraag of diegene ook mee wilt betalen aan de kosten, dus de stalling enz. En ga hard op zoek naar een paard die jij tijdens je studie mag ''lenen''. En als je studie dan is afgerond dan heb je je mooie merrie nog en kan je weer helemaal verder met haar! Succes!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:24

Er zijn genoeg leerlingen die de opleiding op een schoolpaard doen. Dan heb je vijf maanden per jaar kosten, maar ben je toch veel voordeliger uit dan een tweede paard erbij. Wellicht kan de haflinger wel mee met de stages!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 07:31

wauw ! Prachtige haflinger! <3 Zal hem niet wegdoen ! Maar ja... Lastig