Wou je trainen beland je in de kliniek! (schokkend)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
whitneyvdw

Berichten: 1547
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: rijnsaterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:26

ik wil heel veel beterschap wensen voor je paard,en wat zal jij verschrikkelijk geschrokken zijn.gelukkig zijn de vooruitzichten goed,geef je paard maar een hele dikke knuffel,en voor jou en je paard heel veel sterkte.liefs

Sorriso

Berichten: 4894
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:56

Wow, ik zou me ook een ongeluk geschrokken zijn!
Wat een jaap zeg op dat voorbeen!
Hoe gaan ze het behandelen?

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:30

Sjee zeg, Milly en Kirsten! Wat een ongeluk! Schrikken!

Ik lees nu pas je topic. Heftig. Hopelijk dat ze snel wat opknapt, en zich ook een beetje rustig houdt. Sterkte en we houden het topic in de gaten.

En idd... laat het een les zijn voor andere mensen die hun pony/paard laten 'stoppen' op de bakrand ;)

Macho_C

Berichten: 236
Geregistreerd: 05-03-07
Woonplaats: Sas Vegas,

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 00:25

jeetje wat erg :|!


dat moet je maar meemaken he .
een ongeluk zit in in klein hoekje zeggen ze dan .

hopelyk komt het weer helemaal goed !


Sterkte !

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:52

Wat een vreselijk ongeluk. Ik wens je heel veel sterkte.
Hoop dat je pony er weer bovenop komt en dat je weer met haar kunt gaan rijden....

marit_xx

Berichten: 357
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Goor

Re: Wou je trainen beland je in de kliniek! (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:50

Ik zeg het gewoon nog een keer Kirsten, maar echt verschrikkelijk. :(:)
Toen ik het las op me hyves, ben ik gauw naar school gefietst, en heb ik gelijk gevraagd of ik jou mocht bellen, en dat mocht gelukkig.
Gelukkig knapt Milly steeds weer wat op, en ziet alles er al weer een stuk beter uit.
Sterkte meis, en ik denk aan jullie :+: :+:

MilleniumK

Berichten: 3026
Geregistreerd: 10-05-07
Woonplaats: Groningen

Re: Wou je trainen beland je in de kliniek! (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 10:51


Tancreda4

Berichten: 24168
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wou je trainen beland je in de kliniek! (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:30

Jemig wat een wonde zeg :oo Ziet er echt vreselijk uit! Hopelijk geneest het goed en snel zonder te veel problemen!! Heel veel sterkte met je pony :(:)

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:35

Jeetje wat moet jij zijn geschrokken.
Maar ze staat nu op de kliniek en dan wordt er wel goed op gelet toch!

Hoe was het vandaag?!

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:51

hoi
wat moet jij geschrokken zijn!!!
Echt erg!!!Maar ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen ookal zie je het bot!

Ik heb een soortgelijk verhaal meegemaakt.
Ik was eens op ponykamp en ging toen uit rijden met een clubgenootje,allebij op onze eigen pony's.
Toen we bij de ingang van het bos kwamen zagen we een soort rooster in de grond liggen,wij(14jaar)wisten toen niet wat dat was hadden we nooit eerder gezien.
We zijn toen afgestapt en erover gelopen met de pony's,dat ging goed.
Toen we terug kwamen liep mijn clubgenootje voorop en wou niet afstappen,ze was van overtuigt dat het wel zou lukken.
Dat rooster was dus een wildrooster en toen ze er met haar pony overheen liep zakte deze met alle 4 de benen er doorheen!!!!!
HORROR zij helemaal in paniek ik stond nog voor het rooster,pony lag leveloos op het rooster!
ik als een gek alle boerderijen afgerent op zoek naar hulp.Uiteindelijk een boer gevonden die een flink stuk ijzer meenam om de spijlen van het rooster uitelkaar te wrikken.
Zij stond nog steeds met mijn pony trillend te wachten,haar pony lag muisstil!

op het moment dat de spijlen uitelkaar gewrikt werden kreeg de pony een of andere adrenaline kik en kroop op zijn knieën voorwaart en sleurde zijn achterbenen zo uit het rooster.
toen lag ze even op haar zij,en na zo'n 20 sec.sprong ze op.Het bloed liep in straaltjes en dieren arts kon het wel stelpen maar had natuurlijk niet genoeg huis over om te hechten!
Het zag er precies zo uit als op jou foto en geloof het of niet maar ze heeft nog geen dag kreupel gelopen en binnen een maand kon ze er weer een beetje op rijden!

Het is helemaal goedgekomen destijds,maar het staat nog op mijn netvlies gebrand die gebeurtenis.
En elke x als ik zo'n rooster zie dan begin ik er spontaan zweethanden van te krijgen!

Dus kop op grote kans dat het helemaal goed gaat komen!

Tumba

Berichten: 866
Geregistreerd: 05-04-07
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:06

funnyhorses schreef:
hoi
wat moet jij geschrokken zijn!!!
Echt erg!!!Maar ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen ookal zie je het bot!

Ik heb een soortgelijk verhaal meegemaakt.
Ik was eens op ponykamp en ging toen uit rijden met een clubgenootje,allebij op onze eigen pony's.
Toen we bij de ingang van het bos kwamen zagen we een soort rooster in de grond liggen,wij(14jaar)wisten toen niet wat dat was hadden we nooit eerder gezien.
We zijn toen afgestapt en erover gelopen met de pony's,dat ging goed.
Toen we terug kwamen liep mijn clubgenootje voorop en wou niet afstappen,ze was van overtuigt dat het wel zou lukken.
Dat rooster was dus een wildrooster en toen ze er met haar pony overheen liep zakte deze met alle 4 de benen er doorheen!!!!!
HORROR zij helemaal in paniek ik stond nog voor het rooster,pony lag leveloos op het rooster!
ik als een gek alle boerderijen afgerent op zoek naar hulp.Uiteindelijk een boer gevonden die een flink stuk ijzer meenam om de spijlen van het rooster uitelkaar te wrikken.
Zij stond nog steeds met mijn pony trillend te wachten,haar pony lag muisstil!

op het moment dat de spijlen uitelkaar gewrikt werden kreeg de pony een of andere adrenaline kik en kroop op zijn knieën voorwaart en sleurde zijn achterbenen zo uit het rooster.
toen lag ze even op haar zij,en na zo'n 20 sec.sprong ze op.Het bloed liep in straaltjes en dieren arts kon het wel stelpen maar had natuurlijk niet genoeg huis over om te hechten!
Het zag er precies zo uit als op jou foto en geloof het of niet maar ze heeft nog geen dag kreupel gelopen en binnen een maand kon ze er weer een beetje op rijden!

Het is helemaal goedgekomen destijds,maar het staat nog op mijn netvlies gebrand die gebeurtenis.
En elke x als ik zo'n rooster zie dan begin ik er spontaan zweethanden van te krijgen!

Dus kop op grote kans dat het helemaal goed gaat komen!


Binnen een maand rijden kan sowiezo niet. Ten eerste is de wond dan nog niet sterk genoeg en is er een te
grote kans dat het weer openscheurt, en ze blijft een maand in de kliniek, daarna gaat ze pas revalideren.
Jouw vriendin is dus niet slim geweest om er gelijk op te gaan rijden toen de wond dichtwas, want het zit echt
op een rotplek, er komt veel te veel druk op waardoor de wond zo weer open kan gaan.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:57

Tumba schreef:
funnyhorses schreef:
hoi
wat moet jij geschrokken zijn!!!
Echt erg!!!Maar ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen ookal zie je het bot!

Ik heb een soortgelijk verhaal meegemaakt.
Ik was eens op ponykamp en ging toen uit rijden met een clubgenootje,allebij op onze eigen pony's.
Toen we bij de ingang van het bos kwamen zagen we een soort rooster in de grond liggen,wij(14jaar)wisten toen niet wat dat was hadden we nooit eerder gezien.
We zijn toen afgestapt en erover gelopen met de pony's,dat ging goed.
Toen we terug kwamen liep mijn clubgenootje voorop en wou niet afstappen,ze was van overtuigt dat het wel zou lukken.
Dat rooster was dus een wildrooster en toen ze er met haar pony overheen liep zakte deze met alle 4 de benen er doorheen!!!!!
HORROR zij helemaal in paniek ik stond nog voor het rooster,pony lag leveloos op het rooster!
ik als een gek alle boerderijen afgerent op zoek naar hulp.Uiteindelijk een boer gevonden die een flink stuk ijzer meenam om de spijlen van het rooster uitelkaar te wrikken.
Zij stond nog steeds met mijn pony trillend te wachten,haar pony lag muisstil!

op het moment dat de spijlen uitelkaar gewrikt werden kreeg de pony een of andere adrenaline kik en kroop op zijn knieën voorwaart en sleurde zijn achterbenen zo uit het rooster.
toen lag ze even op haar zij,en na zo'n 20 sec.sprong ze op.Het bloed liep in straaltjes en dieren arts kon het wel stelpen maar had natuurlijk niet genoeg huis over om te hechten!
Het zag er precies zo uit als op jou foto en geloof het of niet maar ze heeft nog geen dag kreupel gelopen en binnen een maand kon ze er weer een beetje op rijden!

Het is helemaal goedgekomen destijds,maar het staat nog op mijn netvlies gebrand die gebeurtenis.
En elke x als ik zo'n rooster zie dan begin ik er spontaan zweethanden van te krijgen!

Dus kop op grote kans dat het helemaal goed gaat komen!


Binnen een maand rijden kan sowiezo niet. Ten eerste is de wond dan nog niet sterk genoeg en is er een te
grote kans dat het weer openscheurt, en ze blijft een maand in de kliniek, daarna gaat ze pas revalideren.
Jouw vriendin is dus niet slim geweest om er gelijk op te gaan rijden toen de wond dichtwas, want het zit echt
op een rotplek, er komt veel te veel druk op waardoor de wond zo weer open kan gaan.




de wond bij haar paard zat op het achterbeen voor op het bot!
het was een fikse vleeswond,een winkelhaak!Maar het was echt een ongelooflijk geluk wat ze heeft gehad toen met dr pony.
Dier heeft echt geen dag kreupel gelopen en de wond genas goed.
Tuurlijk is dat van jouw pony héél anders en zit idd op een rotplek!
maar geef de moed niet op het komt echt wel goed!
sterkte!!

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Wou je trainen beland je in de kliniek! (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:59

ik bedoel dus het paardje van Kirstjuhh!

justdiesel
Berichten: 4960
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:53

tjeejjj wat een verhaal zeg.....
ik hoop dat je paard goed geneest!
heel veel beterschap

Walsertje

Berichten: 385
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:59

Jeetje wat moet je geschrokken zijn :(:)
Hoop dat het paardje snel en goed geneest ;)

liiisette
Berichten: 2885
Geregistreerd: 22-10-08

Re: Wou je trainen beland je in de kliniek! (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:06

oef heftig
heel veel sterkte en hopelijk geneest die snel weer!

piffgek

Berichten: 425
Geregistreerd: 20-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:21

jeetje!
Ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt :?
ik elk geval heel veel succes!

Shattered

Berichten: 2073
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: In een doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 01:02

Brr, ik heb het eens meegemaakt met een paard van de staleigenaar die vreselijke verlatingsangst had. Paardje meegenomen en ondertussen kwam iemand anders aan met het andere paardje. Het andere paardje deed nogal moeilijk met het halster omdoen en kwam dus iets later. Ondertussen gewoon in de paddock gezet zonder erbij na te denken. Paard springt over het hek van de paddock heen, wat gelukkig nog goed ging, maar ging daarna over het tweede hek heen (soort sluis). Waarbij ze bleef haken, pas na ongeveer een jaar is de wond echt mooi geheeld. Je ziet er nu niets meer van, maar dat heeft echt heel lang geduurd. Haar hele achterbeen lag tot op het bot open.

Sterkte, ik kan me heel goed voorstellen hoe het is... :(:)

SuperShetCnt
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:10

Beterschap!

levitrol

Berichten: 2337
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: Roden

Re: Wou je trainen beland je in de kliniek! (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:00

Wat vreselijk, ik hoop dat ze er weer bovenop komt :(:)
Heel veel beterschap!!

Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Re: Wou je trainen beland je in de kliniek! (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:01

Tjee, wat erg.
Echt verschrikkelijk.
vooral die 2e foto is echt vreselijk.
Ik hoop dat het helemaal goed komt met je paardje, en met jou natuurlijk je bent natuurlijk heel erg geschrokken.
Heel veel sterkte voor jou en je paardje!

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: Wou je trainen beland je in de kliniek! (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:50

Och wat erg! arm beesie.. sterkte!

J92
Berichten: 1238
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Wou je trainen beland je in de kliniek! (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:36

Echt super erg, ik heb net je andere topic gezien en gelukkig ziet het er al wat beter uit..
Sterkte meis :(:)

Ilse_Wieke
Berichten: 69
Geregistreerd: 19-12-07
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:46

Jeeetje wat verschrikkelijk |(

Wat zal jij geschrokken zijn zeg, maar gelukkig kreeg je goede hulp van je stalgenootjes! :)

Heel veel sterkte, en ik hoop dat het allemaal goed komt!
:(:)

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Re: Wou je trainen beland je in de kliniek! (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:50

Oeh, dat ziet er inderdaad echt heel beroerd uit, heel veel sterkte met het herstel :(:)