Paard dood

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LostInHeaven
Berichten: 140
Geregistreerd: 30-12-09

Paard dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 23:55

heb vandaag echt een rotdag gehad

Was ik onderweg naar de manége, was de baan afgezet door 2 politiecombi's ..
wat was er gebeurd, een man van in de 50 van bij ons op de manege, had door het feit dat de zon hem verblindde & door het feit dat hij teveel gedronken had, een pony met een kindje en een begeleider aangereden.
Gevolg; Pony hebben ze een halfuur later moeten laten inslapen, het kindje is in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht & de begeleider is ook gewond. Toen ik terug kwam van de manégé stonden de politiecombi's er nogsteeds, ditmaal vergezeld van 2 brandweerwagens.Het parket deed een 2uur durend onderzoek naar de zaak. Vind het super erg! de pony lag er dus om 10 uur 's avonds nog steeds en het was al rond 4 uur gebeurd! het kindje is geopereerd aan zijn hersenen. Ben benieuwd wat dit allemaal gaat veroorzaken voor de man die het ongeval heeft veroorzaakt. Hij was dronken dus trekt hij van de verzekering niets terug. Er word een proces aangespannen tegen de man, die kan leiden tot onopzettelijke doodslag. Ik zit hier echt al de hele avond mee in mijn hoofd. Ik ken die man al jaren en vind het echt heel erg voor hem & voor de mensen van de slachtoffers..!

Monica72
Berichten: 489
Geregistreerd: 19-10-09

Re: Paard dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:59

had ie over na moeten denken toen die met z'n zatte kop in de auto stapte, sorry met dat soort mensen geen enkel medelijden of medeleven

wel heel veel sterkte voor de slachtoffers die hij gemaakt heeft

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:59

Jeetje wat een verhaal zeg. Zo zie je maar weer, drank en autorijden gaan gewoonweg niet samen. Was misschien zonder drank ook geebeurd maar nu heeft die man zijn leven lang een schuldgevoel en dat kindje misschien wel levenslang iets ergers.

xyvonnex
Berichten: 318
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 00:03

jeetje echt erg voor het kindje ,de begeleider en voor de pony die het niet overleefd heeft.
WAAROM MOET ZOIETS GEBEUREN DOORDAT IEMAND ZONODIG MET DRANK OP MOET RIJDEN.
te triest voor woorden.hoop dat het kindje snel beter wordt.
en dat deze bestuurder een gepaste straf gaat krijgen!!!! :( :( :( :( :( :(

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 00:14

jeetje dat is heftig mar als je die man kent is het helemaal erg, maar bedenk dat hij heel erg fout is geweest en dat je geen medelijden moet hebben met hem. wat vreselijk om mee te maken ook dat de pony zo lang blijft liggen, maar dat moet voor het onderzoek nou eenmaal en het paard voelt er niets meer van. hoop dat het met het kindje goed komt en hij het overleeft. sterkte hoor en lekker over praten of schrijf het op voor jezelf dan schrijf je het uit je hoofd echt waar.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 00:23

Weer iemand die met zijn dronken kop een auto in stapt en levende mensen/dieren aanrijdt.
Ik kan hier zo kwaad om worden, mijn merrie heeft ook een aanrijding gehad met een dronken automobilist en hier jaren een trauma aangehad.

Van mij mag deze man er flink voor boete ondanks dat je hem kent heeft deze man iets gedaan wat flink fout was.

Ik duim dat dit kindje er nog ''goed'' vanaf komt. Ookal betwijfel ik dit gezien de operatie aan de hersenen.

Heb hier ook geen medelijden mee.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 00:27

Ik ken ook 2 personen die beide appart in dronken toestand een ongeluk veroorzaakt hebben, gelukkig eenzijdig. Ik ben echt anti drank als je nog moet rijden en heb ook heel duidelijk gezegd dat ik hoopte dat ze hu rijbewijs nooit meer terug kregen. Ben ooit bijna een vriendin verloren omdat de kerel achter het stuur straalbezopen de bumper tegen een boom moest parkeren waardoor zei het motorblok op schoot had. Ze hadden haar 3 maanden in coma gehouden, haar buik was opengemaakt zodat alle opgeblazen organen ruimte hadden.

Ik snap dus ook niet zo goed waarom je medelijden met deze man hebt! Van mij mag ie z'n rijbewijs kwijtraken en 't liefst nog een tijdje in de cel.

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 00:30

Absoluut geen medelijden met zo'n man, hij had ze alle 3 kunnen doodrijden door zijn ondoordachte actie. Ik begrijp zo wie zo weinig van 'dronken worden' maar dat gecombineerd met ook nog eens auto rijden? nee... ik vind het jammer voor de mensen die hem kennen, en hij zal er zijn leven lang last van kunnen houden (heeft misschien een kind verminkt/vermoord) maar medelijde? nope no sire absoluut niet. Hij had het kunnen weten en nog koos hij ervoor om er niks mee te doen.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 00:36

Kan er eigenlijk niet bij dat je medelijden met deze man heb?
Wat mij betreft mogen dit soort mensen echt achter slot en grendel ;)

ik ben zo'n 3 jaar terug aangereden met mijn verzorgpony en ben heb sinsdien helemaal niet meer zoveel lol in buitenrijden als voorheen. Het is dat mijn huidige pony mij er doorheen gesleept heeft.

Overgens is deze man weggereden nadat hij mij uit de sloot gevist had en achter paard aan naar stal gereden had. Terwijl mijn stalgenoot hem tegen geprobeerd heeft te houden. En ik heb nooit meer wat van hem gezien of gehoord.

Dat soort mensen.. opsluiten.

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Paard dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 01:03

Met alcohol achter het stuur stappen staat voor mij gelijk aan poging tot doodslag en zou dusdanig bestraft moeten worden.

Kan dus geen cent medelijden hebben met de dader. Met de slachtoffers, het ruitertje, de begeleider en het paard des te meer. Ik hoop dan ook van harte dat de slachtoffers goed herstellen en geen fysieke schade aan het ongeluk overhouden.

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Re: Paard dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:05

Jeetje, wat een verhaal weer.

Dit maakt me zo verschrikkelijk KWAAD. Weer een of andere idi... die zo nodig met alcohol achter het stuur moest kruipen omdat hij "denkt" dat hij het allemaal nog wel kan. Echt verschrikkelijk! Hopen dat alles met het kind goed gaat komen. Operatie aan de hersenen? Klinkt niet best!!!!

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Paard dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:58

Moderatoropmerking:
Aangezien er ook een ander topic over ditzelfde, tragische ongeval loopt, hier een slotje. Ik zou wel willen vragen om verdere speculaties zoveel mogelijk achterwege te laten

[VN] Auto rijdt pony dood: moeder en zoon gewond