Ik mis je ... (Wahida me eigen eerste gefokte veulen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Ik mis je ... (Wahida me eigen eerste gefokte veulen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 22:29

Dit heb ik geschreven omdat ik mijn veulen net na het verliezen van mijn zoontje naar de opfok heb gebracht.

6 jaar heb ik naar je verlangt, 6 jaar lang manlief over proberen te halen, wat uiteindelijk gelukt is.

Dan 3 lange weken op stal of je moeder wel drachtig zou zijn, daarna 7 lange weken ging je moeder uit logeren, heb de staleigenaar daar gek gebeld om te vragen hoe het metje moeder ging.

Dan eindelijk op 1 augustus 2008 het verlossende antwoord, je moeder is drachtig van jouw, mijn droomveulen.

En dan komen de 11 maanden, 11 lange maanden wachten.
Je moeder dr buikje steeds groter zien groeien en zelf je voelen bewegen.
Met ongeveer 3 maanden heb ik je zien bewegen op de scan, wat een machtig mooi moment is dat.
Al is dat geen pretje voor je moeder geweest.

Uiteindelijk was ik zo blij als een klein kind dat je moeder begon te kegelen en helemaal toen de staleigenaar ons uit bed belde dat je moeder begonnen was met bevallen.

Op precies 7 uur smorgens op een mooie dinsdagochtend kwam jij, ons droomveulen terwereld.
Heb een traantje van geluk gelaten toen ik zag dat je een merrie bent ( ook al was je een hengst was je van harte welkom geweest )

Samen hebben we de eerste 4,5 maand van jullie samen genoten, lekker spelend in de weide en je een lieve bezorgde moeder om je heen had.

Toen werd het tijd dat je op eigen beentjes ging staan en alleen ging wonen.

Elke dag met jullie twee optrekken, samen maar 2 andere stallen verhuisd en de dag dat jij naar de opfok zou gaan, lekker spelen met leeftijdsgenootjes kwam steeds dichter bij, ondanks dat ik het voor de buitenwereld niet liet zien, had ik het daar erg moeilijk mee.

En toen de dag dat we jouw weg moesten brengen, met lood in me schoenen heb ik je op de trailer gezet, met lood in me schoenen heb ik je op de nieuwe stal er uitgehaald en in de grote loopstal gezet.
En zeer deed het dat ik bij het afscheid geen kusje meer van je kreeg, omdat eten belangerijker was.

Het deed zeer, terug op stal de volgende dag, een lege stal, zonder mijn ukkie er in die staat te roepen om aandacht naar je.

Hoe veel liefde er door je heen gaat, als je na een week gaat kijken hoe het met je ukkie gaat op de nieuwe stek en jij mij luid hinnikend begroet.

Met gemengde gevoelens rij ik naar stal; blijschap dat ik je weer zien en weer liefde kan geven, maar daarna verdriet dat ik je toch achter moet laten , samen met jouw vriendinnetjes en ook al weet ik dat je het reuze naar je zin hebt, lekker paard zijn , lekker spelen, maar ondanks dat ik het zo goed weet , mis ik je vreslijk veel.

Het is net een gevoel of ik een deel van mezelf kwijt ben. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.

Mijn kleine meisje woont nu in de zomermaanden op het land, dag en nacht, met regen of zonneschijn, met koud of warm weer, samen met nog meer jaarlingen.

Mijn lieve kleine vriendin, ik mis je heel erg en wil dolgraag dat je snel weer thuis komt, ook al weet ik dat dit beter voor je is. Nu kan je ongestoord spelen en groeien tot een mooi volwassen paard.

Maar ondanks mijn verdriet, mis ik je nog steeds en dat zal tot de dag dat je weet thuis bent zo blijven.

Je vriendin.

Misschien zijn er meer bokkers die het net zo voelen, als wat ik op papier gezet heb.
Wahida is nog in leven , dit is een moment opname.
Ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen, maar wist niet zo goed waar ik het anders mag neerzetten , mocht het ergens anders moeten staan, dan hoor ik het wel.

kehdra

Re: Ik mis je ... (Wahida me eigen eerste gefokte veulen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:38

Wat moet jij onwijs gek zijn op deze merrie!

hoelang ben je van plan haar in de opfok te houden?
Heb je thuis geen mogelijkheid om haar in een gemengde kudde te laten opgroeien?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 22:46

Ja dat ben ik ook, ze is me alles. Net als haar moeder, maar de band met die ik met haar heb is totaal anders als wat ik heb met dr moeder.
Ik helaas niet de mogelijkheid om haar samen op de stal waar me andere merrie staat te laten opgroeien. Dus ze zal tot aan haar derde moeten blijven staan, gelukkig heb ik haar wel verplaatst naar een opfok dichter bij huis.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:49

Freya,

Ook ik heb valiente echt gemist toen ze bij de opfok stond. Ik ging er soms wel 2 tot 3 x per week heen. Half uur heen en half uur terug. Mensen begrepen er niets van, ook paardemensen soms. Bij mij was er niet de reden van het gemis van een kindje, maar door andere problemen heeft de hele geboorte en opgroeien van vliente een hele bijzondere ervaring en sterke band opgeleverd. Ik heb de mogelijheid gehad om haar na de winter terug te halen en stond te janken toen ze de trailer uitliep en weer lekker bij me was. Ik kan me je gevoel goed voorstellen. Voor je het weet is ze weer terug en kan je nog heel veel jaar van haar genieten.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 22:53

ja dat is waar, nog 2 jaar wachten en dan nog genoeg jaren genieten van haar.

Ze heeft me in de 3 weken dat ze nog op stal stond zo gesteund en geknuffeld, wat ze nu nog steeds doet. Ik geniet van elke seconde als ik bij haar ben.
En ze wordt ook niet boos als ik niet lekker in me vel zit, maar komt me dan ook echt troosten op haar manier.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:54

onvoorwaardelijke liefde (L)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:04

denk maar zo...er komt een dag dat je haar elke dag kan zien,ruiken,horen en voelen.
ze moet nu groot en sterk worden,en kunnen spelen met haar paarden vriendjes.
over 2 jaar hebben jullie nog een hele mooie toekomst samen. :(:)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:16

herkenbaar alleen loop ik 15,5 maand op je achter.
Verlang er iedere keer weer naar om naar die 2 (ik voor bo :P ) toe te gaan.
Moet zeggen de tijd vliegt als je er bent.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:04

Ik ben bang dat ik hier ook wel last van ga krijgen. Mijn eerste veulen is nog geen week oud maar ik merk nu al dat ik zo gek met haar ben. Laat staan hoe dat over 6 maanden is.

Toevallig is het ook nog een half zusje van jouw jaarling :))

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 12:47

Oh wat een droppie, bijna gelijke uitstraling van het hoofd ...