Mijn kleine is vredig ingeslapen.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Mijn kleine is vredig ingeslapen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 21:11

Ik moet dit echt even van me afschrijven.....

Sommige van jullie weten dat ik in september vorige jaar een mini shet heb gekocht met ernstig vergroeide benen....
Een nieuwe plek voor hem heb gezocht om hem een goed leven te bieden.....

Ik ben bang dat aan dat goede leven eerder een einde gaat komen als dat we hadden gehoopt....

Gister schreef ik in mijn andere topic al dat we zijn benen hebben in gezwachteld zodat hij meer steun krijgt....
[VVDD] Mijn mini shetlander!!!

Vandaag opnieuw bij hem geweest en hij had al niet veel zin om te lopen maar deed het toch...
Als ik al naar zijn voorbeen wijs wil hij bijten....., hij heeft pijn.

Toch opnieuw gezwachteld en terug naar het weiland..., dan moet je door de rij bak...., hij ging even lekker rollen zoals hij dat altijd doet...., stond op, ging weer liggen om nog eens te rollen en bleef liggen....
Hij wilde niet meer gaan staan..., ik ben bij hem gaan zitten en met hem gekroeld...., toen liep ik bij hem weg om er een stoel bij te pakken en hij bleef maar liggen...., zo heb ik een half uur naast hem gezeten en wist ik; het einde is in zicht.

Ik heb hem 3x een duw tegen zijn kont moeten geven voor hij wilde opstaan...., daarna vreselijk gehuild.....
Dit kan niet meer zo....., ik heb al die tijd zo mijn best gedaan.
Vanaf begin af aan er boven op gezeten, hem na laten kijken door vee arts en hoefsmid....

Maandag bel ik de vee arts...., ik wil, nee ik eis een eerlijk antwoord...... (vandaag ook gebeld, er was maar 1 vee arts die dienst had en die wil je echt niet :n )

Eindeloos op de pijn stillers wil ik niet..., want ik weet, dit gaat van kwaad tot erger....
Ik ben bang dat het einde voor mijn kleine in zicht is....
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 24-02-10 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:13

Houden van is ook loslaten meis, hoe moeilijk ook. Ik denk dat je zelf wel weet wat de enige juiste keuze is, hoe moeilijk deze ook zal zijn.

Ik wens je heel veel sterkte toe.
Laatst bijgewerkt door Caira op 20-02-10 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:13

Heel erg veel sterkte.

Ik vind het heel dapper dat je zo over je diertje na kunt denken, en dat je een beslissing wilt nemen die het beste voor hem is.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 21:14

Ik vind het vreselijk....

Maar wat moet ik dan?
Als je eenmaal aan de pijnstillers begint dan is het einde bij hem zoek, want hij zal niet beter worden....

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:14

Heb je andere topic ook gelezen. Goed dat je bij je standpunt blijft nu het zo dicht bij komt. Wil je nog heel veel sterkte wensen. :(:)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 21:16

Dribbel schreef:
Heb je andere topic ook gelezen. Goed dat je bij je standpunt blijft nu het zo dicht bij komt. Wil je nog heel veel sterkte wensen. :(:)

Dank je wel....

Ja ik heb het altijd gezegd; als hij pijn krijgt dan houd het op...

Natuurlijk denk ik ondertussen aan alles wat ik misschien nog kan proberen...
Maar dat is niet eerlijk

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:16

hoi wat een lastige situatie! Heb je vorige topic ook gelezen, ik denk dat je zelf het beste kan aanvoelen wat je moet doen. Jij kent je shet het beste. Ik denk dat een leven lang op pijnstillers ook geen leven is, en dat het misschien alleen uitstel van executie is...:) sterkte met een beslissing nemen.

sunshine244

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:16

Heel veel sterkte.Deze beslissing is heel moeilijk,maar wel de goede

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 21:17

Beauty26 schreef:
hoi wat een lastige situatie! Heb je vorige topic ook gelezen, ik denk dat je zelf het beste kan aanvoelen wat je moet doen. Jij kent je shet het beste. Ik denk dat een leven lang op pijnstillers ook geen leven is, en dat het misschien alleen uitstel van executie is...:) sterkte met een beslissing nemen.

Deze woorden heeft de stalhoudster vandaag precies zo tegen mij uitgesproken.....
Ben bang dat jullie gelijk gaan hebben

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:18

Wat moeilijk maar je hebt je best gedaan en als ie inderdaad alleen maar pijn heeft is dat het beste voor hem
Sterkte

tamaramt

Re: Ben bang dat het einde voor mijn kleine in zicht is.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:20

ik had sowieso dit beestje al nooit gekocht; niet voor het beestje zelf want het is echt een droppie; maar met zon stand vd benen kan hij gewoon niet pijnvrij lopen
dit lieve beestje had als veulen al ingeslapen moeten worden.
je hebt je best gedaan maar dit krijg je niet meer goed; je hebt hem nog een fijne laatste tijd gegeven en nu is het tijd om hem los te laten.
houden van is los laten hoe moeilijk het ook is. veel sterkte

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:20

Aah wat een vervelend nieuws zeg!
Ik heb veel bewondering voor je, dat je het sowieso geprobeerd hebt. Je hebt gedaan wat je kon en moest doen :(:)

Heel veel sterkte!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:22

Dat vind ik zooo moeilijk aan het houden van dieren! Je gaat zo van ze houden en afscheid nemen doet zoveel pijn.
Denk dat je er het beste aan doet. Wens je heel veel sterkte toe :(:) Hoop dat je lieve mensen in je omgeving hebt, waar je dit verdriet mee kan delen!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 21:22

tamaramt schreef:
ik had sowieso dit beestje al nooit gekocht; niet voor het beestje zelf want het is echt een droppie; maar met zon stand vd benen kan hij gewoon niet pijnvrij lopen
dit lieve beestje had als veulen al ingeslapen moeten worden.
je hebt je best gedaan maar dit krijg je niet meer goed; je hebt hem nog een fijne laatste tijd gegeven en nu is het tijd om hem los te laten.
houden van is los laten hoe moeilijk het ook is. veel sterkte

Ik bedoel het niet als aanval maar op zulke reacties zit ik echt niet te wachten, die heb ik al zo vaak gehoord....

Ik kocht hem toen hij 6 maanden oud was...., en hij knapte met de dag meer op...., hij had geen pijn.
Nu wel...

shannaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:26

Ik vind het heel goed dat je deze beslissing maakt, ookal is het natuurlijk niet leuk om afscheid te nemen.
Ik wens je heel veel sterkte toe ;( !

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:28

Ja..weet je...ik heb toch even mijn bedenkingen.
En ik ga je zeker niet vertellen wat je moet doen, want jij kent hem uiteindelijk beter dan wie ook, en als jij vind het is genoeg dan moet je hem in laten slapen, maar...heb je er wel rekening mee gehouden dat hij in de groei is? Hij krijgt bij jou de beste verzorging dus hij gaat groeien.
Dat brengt ongemak mee, zeker voor een dier met zulke vergroeide pootjes.
Liggen geeft hem in dit geval minder pijn, maar elk jong paard ligt veel.
Als hij zo lekker heeft kunnen galoperen ( heb de foto's gezien in je profiel) dan denk ik dat het misschien nu gewoon groeipijn is. De kou van afgelopen maanden zal daar zeker geen goed aan hebben gedaan en nu de grond weer zachter word, nodigd het ook uit om te gaan liggen.
Zie het o.a ook aan mijn oude beestjes die nu weer wat meer gaan liggen en rollen.
Maar nogmaals, jij kent hem het beste dus jij ziet ook het beste of hij zelf niet meer wil vechten.
Ik zou het nog even geven en kijken wat hij aankomende tijd gaat doen als het weer nog wat warmer word.

P.S mijn mechelse herder heeft als pup een enorme groeispurt gehad en heeft maanden op de pijnstillers gestaan..ook hier zag het er slecht uit, maar als je hem nu ziet!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:32

Ik vind het werkelijk geweldig dat je dit beestje een kans hebt gegeven.
Ik heb de meeste topics wel een tijdje gevolgd, en vind het echt super!
Veel mensen zouden zo'n diertje geen kans meer geven.
Hij heeft geen pijn gehad, en daarom heb je hem een kans gegeven.
Hij heeft tot nu toe een paardwaardig bestaan gehad, want ik ben er zeker van, dat als hij dat niet had gehad, jij hem niet had laten leven.
Hij heeft een prachtige tijd bij jou gehad.
Hij is veel opgeknapt, heeft veel dingen nog meegemaakt die anderen hem niet zouden bieden.
Helaas, zoals al vaak gezegd, houden van is loslaten.
Jammer dat het zo moet aflopen, maar je hebt iets fantastisch gedaan!
Als je hem nu laat leven, heb je kans dat het alleen maar slechter word.
En dat is geen paardwaardig bestaan.
Je hebt een juiste keuze gemaakt, hoogstwaarschijnlijk zal de dierenarts hetzelfde zeggen als jij.
Het is de juiste keuze, zoiets voel je zelf wel aan.
Het is een prachtig kereltje, ik heb respect voor wat je gedaan hebt.
Al die reacties dat je hem nooit had moeten kopen etc.
Dat is iedereens eerste reactie, maar jij hebt er goed over nagedacht, en hij heeft geen pijn gehad.

Sterkte in de keuze die je binnekort moet maken. (Of eigenlijk al gemaakt hebt.) Y;( :(:)

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:35

Vindt je een TOPPER dat je dit kleine mannetje hebt gekocht en dat hij niet meer in die overvolle tuin moest blijven.
Je kan zien dat hij je dankbaar zoals hij op de foto's staat en rent door de wei geweldig.

Is hard en moeilijk maar als hij pijn gaat krijgen dan is het zeker niet fair tegenover hem.... ik wens je zeer veel moed en sterkte toe :(:)

Je verdiend een grote pluim nogmaals!!

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:45

Ik zou het toch nog met je dierenarts overleggen.
Onze da had ook een shetlander die zn benen helemaal scheef stonden en ook nog te kort. Wij noemde haar ook de teckel maar deze heeft toch nog 9 jaar geleefd.

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:49

Ik had het al vaker over je pony gelezen in een shetlander topic. En je kunt niet meer dan je best doen. Jij hebt hem een fijne laatste paar weken gegeven en hij heeft nog van zijn kleine maar leuke leventje kunnen genieten..

Ik hoop voor je dat het niet hoeft, en dat het mee valt.
Sterkte er mee :(:)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:57

aerdenhout1 schreef:
En ik ga je zeker niet vertellen wat je moet doen, want jij kent hem uiteindelijk beter dan wie ook, en als jij vind het is genoeg dan moet je hem in laten slapen, maar...heb je er wel rekening mee gehouden dat hij in de groei is? Hij krijgt bij jou de beste verzorging dus hij gaat groeien.
Als hij zo lekker heeft kunnen galoperen ( heb de foto's gezien in je profiel) dan denk ik dat het misschien nu gewoon groeipijn is. De kou van afgelopen maanden zal daar zeker geen goed aan hebben gedaan en nu de grond weer zachter word, nodigd het ook uit om te gaan liggen.
Zie het o.a ook aan mijn oude beestjes die nu weer wat meer gaan liggen en rollen.
Maar nogmaals, jij kent hem het beste dus jij ziet ook het beste of hij zelf niet meer wil vechten.
Ik zou het nog even geven en kijken wat hij aankomende tijd gaat doen als het weer nog wat warmer word.

P.S mijn mechelse herder heeft als pup een enorme groeispurt gehad en heeft maanden op de pijnstillers gestaan..ook hier zag het er slecht uit, maar als je hem nu ziet!

dit is zeker waar! jij kent hem het best, maar dit is ook een redelijke mogelijkheid.

heb enorm veel respect voor je. super dat je zo je best voor hem doet.
er zouden meer mensen als jij moeten zijn.! +:)+

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 22:54

gekvanfleur schreef:
aerdenhout1 schreef:

dit is zeker waar! jij kent hem het best, maar dit is ook een redelijke mogelijkheid.

Daar heb je absoluut een punt Aerdenhout.
Daarom laat ik ook de vee arts komen maandag.
Maar zoals ik hem de laatste tijd zie...., ik heb er een hard hoofd in.....
Wij hebben op stal jonge paarden staan, (veulens) en die liggen lang niet zoveel als hij......

Ik wil ook wel kijken hoe het gaat als het warmer word, maar hem nog lang met pijn laten lopen vind ik ook niet eerlijk...

Dit is zo moeilijk

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 22:59

gekvanfleur schreef:
aerdenhout1 schreef:

Dank je wel, lief van je :o

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 23:01

bonnefooi schreef:
Ik zou het toch nog met je dierenarts overleggen.
Onze da had ook een shetlander die zn benen helemaal scheef stonden en ook nog te kort. Wij noemde haar ook de teckel maar deze heeft toch nog 9 jaar geleefd.

Ga ik zeker doen maandag......

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:04

Ik heb de foto's bekeken van je paardje en eigenlijk gun ik hem een prachtig leven bij jou ! Ik hoop en hoop en hoop dat Aerdenhout gelijk heeft en dat het misschien toch groeipijnen zijn!!! Veel succes maandag bij de dierenarts, ik zal een paar kaarsjes voor hem opsteken.