Wat moet ik nou doen?! St. Jacobskruid + buurman

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ILoveMyHorse
Berichten: 1540
Geregistreerd: 26-02-07

Wat moet ik nou doen?! St. Jacobskruid + buurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-09 20:05

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen, laat ik ten eerste maar eens het hele verhaal vanaf het begin vertellen.. Bereid je voor :o

Ik rijd al een paar jaar 2 pony's bij, ze staan aan huis bij de eigenaresse. De wei ligt aan de wei van de buren. Daar staan uiteraad ook een paar paarden op.

Nu staat de buurman al bekend als onaardig en hij heeft zelfs al een keer de buurman aan de andere kant in elkaar geslagen.. 1 pony bij ons ging een tijdje geleden telkens onder het hek door naar de buren, waarna de buurman mij boos aansprak met dat 'die rotpony met schurft (hij heeft zomereczeem maarach) de hele tijd bij zijn paarden staat en hij de volgende keer het hek open laat staan zodat hij de weg op rent'.

Hij sprak mij dus aan terwijl hij weet dat ik niet de eigenaresse van de pony ben. De eigenaresse was toen boos naar de buurman gegaan en samen hebben ze het opgelost.

Nu is de eigenaresse op vakantie en ben ik de enige op stal. De buurman wéét dat ik daar de enige ben.

Vandaag kwam hij boos op me afgelopen om te vertellen dat er St. Jacobskruid bij het hek tussen de wei van ons en de buren groeit. Of ik het er gelijk weg wilde halen..

Ik denk dan bij mezelf:

- Ik ben de eigenaresse niet, ik ga dus ook niet zomaar in de tuin van iemand anders lopen graven en doen. (Het gaat om het principe)
- Die plant staat bij het hek en is dus (zover ik weet) ook eigendom van de buurman.
- De buurman komt er nu mee, terwijl die plant er al maanden staat (ik kwam er vandaag dus achter dat het St. Jacobskruid was anders had ik het allang weggehaald) en nu opeens (als de eigenaresse op vakantie is) is het heel erg en moet het weggehaald worden. Als ik het niet voor vanavond had weggehaald kwam de buurman het zelf wel 'even weghalen'. (Op terrein van iemand anders die op vakantie is..)

Ik ben het helemaal zat met de buurman, maar ik wil ook geen ruzie (ben nog maar net 15 jaar oud). Ik vind dat dit een zaak is tussen de eigenaresse en de buurman en ik vind het heel geniepig dat hij dit nu net zegt als de eigenaresse op vakantie is. Ze komt overigens over een paar dagen alweer thuis.

Nou heb ik de paarden gewoon binnengehaald en het St. Jacobskruid laten staan. Straks haal ik het verkeerd weg en is het verspreid over de hele wei, dat wil ik al helemaal niet dus het liefst wacht ik totdat de eigenaresse weer thuis is.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Ik wil natuurlijk niet de paarden vergiftigen zoals je snapt maar ik wil mij ook niet zo laten behandelen.

Bedankt voor het lezen, en als je hier toch bent.. Wil je dan gelijk een reactie achterlaten? :)


ILoveMyHorse
Berichten: 1540
Geregistreerd: 26-02-07

Re: Wat moet ik nou doen?! St. Jacobskruid + buurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-09 20:13

Oke, maar ik ben bang dat ik het verkeerd weghaal en dat de zaadjes verspreid over de wei komen.. Ik zie het eigenlijk ook niet zo zitten om het samen met de buurman weg te halen.

Ligt het probleem eigenlijk bij mij? Dat idee krijg ik nu een beetje namelijk :P.

ILoveMyHorse
Berichten: 1540
Geregistreerd: 26-02-07

Re: Wat moet ik nou doen?! St. Jacobskruid + buurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-09 20:24

Oke, jullie hebben gelijk.. Morgen voordat ik de pony's buitenzet zal ik het proberen weg te halen, als het niet gaat vraag ik de buurman wel om hulp.

Goed dat jullie me op mijn vingers hebben getikt :)


ILoveMyHorse
Berichten: 1540
Geregistreerd: 26-02-07

Re: Wat moet ik nou doen?! St. Jacobskruid + buurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-09 19:21

Nou, ik kwam vannochtend aan bij stal.. Lagen alle planten waarvan de buurman zei dat het JKK is op hoopjes in de wei.

Het verbaast met niets dat alle zaadjes lekker verspreid over de wei liggen nu, als hij ermee heeft lopen slepen/gooien. Ik heb het direct in de groene bak gedaan en goed nagechecked of er nog kleine takjes oid lagen.

Even later was ik toch maar even naar de buurman gestapt om te bedanken voor het eruittrekken van de planten (tja, we moeten wel een beetje vriendelijk blijven he ;) ). Gelukkig deed zijn vrouw open (die veel aardiger is) en zo is alles goed gekomen!

Ik zie over een tijdje wel of er veel zaadjes verspreid zijn, de planten komen vanzelf wel weer dan..

ILoveMyHorse
Berichten: 1540
Geregistreerd: 26-02-07

Re: Wat moet ik nou doen?! St. Jacobskruid + buurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-09 16:49

Ja, ik let als 15 jarige alleen op de paarden. Al vanaf dat ik 13 of 14 was volgens mij als de eigenaresse op vakantie is.
Ik krijg zelfs de sleutels van het huis dus als het regent oid zit ik hier wel veilig hoor.

Voor de rest is hier eigenlijk niemand dus ik heb wel alle verantwoordelijkheid. Voeren 2x per dag, mesten, de kippen voeren en water geven, de kat eten en water geven en dat soort dingetjes.

Tja, ze zullen heus niet aan iedereen vragen om dit te doen.. Dus ik neem aan dat ze mij best wel heel goed vertrouwen. Ik wil het daarom ook heel goed doen, vandaar dat ik jullie even raadpleegde bij dit probleem..

ILoveMyHorse
Berichten: 1540
Geregistreerd: 26-02-07

Re: Wat moet ik nou doen?! St. Jacobskruid + buurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-09 16:55

Ja dat klopt, als er echt wat gebeurt bel ik natuurlijk gelijk de eigenaresse op. En voor de rest wonen hier nog wel aardige en behulpzame mensen in de buurt.

Ook heb ik alle noodgevalnummer (lees: Veearts, hoefsmid, ambulance ed.)
Maar je hebt inderdaad wel gelijk, gelukkig is er niks ernstigs gebeurd en ik hoop ook dat dat niet gaat gebeuren :)

ILoveMyHorse
Berichten: 1540
Geregistreerd: 26-02-07

Re: Wat moet ik nou doen?! St. Jacobskruid + buurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-09 17:05

Het probleem is al opgelost, ik had eerder in dit topic al verteld hoe het afgelopen was ;) Maar toch bedankt voor het idee.

ILoveMyHorse
Berichten: 1540
Geregistreerd: 26-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-09 17:22

Dank je wel! :o

ILoveMyHorse
Berichten: 1540
Geregistreerd: 26-02-07

Re: Wat moet ik nou doen?! St. Jacobskruid + buurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-09 18:58

Ik denk ook wel dat ze haar mobiel bij zich heeft, ze zit in Spanje maar er is niks meer aan de hand hoor ;) .

ILoveMyHorse
Berichten: 1540
Geregistreerd: 26-02-07

Re: Wat moet ik nou doen?! St. Jacobskruid + buurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-09 17:28

Dat is altijd leuk om te horen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers