Boete, na leuk bosritjes...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-09 19:48

Nou wat ik met toch heb meegemaakt;) haha,
Ging vandaag samen met een vriendin en onze verzorghaffies naar het bos. Dit is een welkome afwisseling, zowel voor ons als de paarden (5 en 24 jaar). We hadden al heerlijk gereden over de verschillende ruiterpaden van de veluwe, op de hei en in het bos.
Totdat we de weg kwijt waren... dezelfde weg terug was geen optie, dan waren we voor het donker niet terug geweest, dus dan maar een wandelpad, we wisten wle dat dit niet mocht, maarja,, je moet wat;)
Heel leuk, we waren bijna weer op een ruiterpad, komt de boswachter eraan..... je raadt het al.. jahoor.. damens.. Ik zo ja?:p jullie mogen daar niet rijden he?? (ik was net de balk weer voor het pad aan het leggen, die aan de kant moest om er langs te kunnen) uh.. ja weten we,, daarom wilde we ook weer terug :Y) Maar hij was helaas iets slimmer,, nee ik zag jullie daar vandaan komen. Hm.. ja klopt, we waren verdwaald, dit was de enige optie.. njh heel verhaal, komt er op neer dat we beide een boete hebben van 60!! euro.... beetje veel.

Nu is alleen een raar puntje aan het verhaal, ja we waren fout dat snap ik, Maar we hadden geen ID bij ons (ook fout, maar daar zei die niets over :+ ) Hij schreef onze gegevens op op een kladblokje, maar we hebben dus geen bonnetje of iets gekregen, en volgens mijn ouders hoef ik hem dan ook niet te betalen, want iedere gek had onze gegevens dan kunnen geven.. (wij waren overigens eerlijk)
Dus misschien was het meer een bangmakerij..?

Nou ik zie wel of die boete komt of niet, al is het wel balen,, maar wel onze eigen fout;) haha heb er wel van geleerd.. al wist ik de weg echt niet meer.


stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-09 19:52

ja, ik neem het risico maar niet meer om andere paden te nemen;)

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-09 10:49

colunder schreef:
Ik reed altijd keurig op de ruiterpaden,ik hielp zelfs met het onderhouden van de ruiterroutes.
Tot ik een keer ging rijden met Cookies hier van Bokt en ik liet me overhalen om van de ruiterroute af te gaan.
En ja hoor binnen 200meter werden we staande gehouden en kregen we beide een bekeuring van 50 gulden.
Het hilarische was dat deze boswachter heel erg sagerijnig was en wij juist heel melig.
Tot overmaat van ramp gingen onze pony's ook allebei voor zijn neus staan piesen,waardoor die man alleen maar bozer werdt en wij meliger.
Achteraf hebben we voor die 50 gulden nog best een hoop lol gehad.
Weer bij de stal aangekomen werd ik uitgelachen door mijn stal genoten die echt nooit op de ruiterroute reden en nog nooit een bekeuring hadden gehad en ik deed het 1 keer en ik kreeg een bekeuring.
Ik heb dat nog lang aan moeten horen.

Ik ben benieuwd of je echt een bekeuring thuis gestuurd krijgt,ik denk het niet als hij het gewoon op een kladblok schreef.
Heb je geen geel bonnetje meegekregen??(dat hoort volgens mij wel)


Hhaha,, nou ik moet eerlijk zeggen dat we normaal gewoon rijden waar we willen.. ruiterpad of niet.. en zijn dus ook nog nooit aangehouden,, net vandaag deden we keurig alleen de ruiterpaden..behalve dat pad.. en ja hoor..
Ik vind het verschil dan wle groot 50 GULDEN of 60 EURO.. njh ik heb geen geel bonnetje gekregen, dus van mijn ouders hoef ik hem ook niet te betalen, want iedereeen zou mijn naam dan wel kunnen hebben opgegeven.. maarja.. ik zie het vanzelf. ben dan toch niet meer in NL dus me ouders mogen dat oplossen;)

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-09 10:55

Ezumii schreef:
Je hoeft hem van je ouders niet te betalen, dat is mooi zeg :)). Werkte het altijd maar zo.
Als je een bon thuis gestuurd krijgt kun je in bezwaar gaan, maar tot dat dat goedgekeurd is moet je gewoon betalen..
Het is balen, maar ze zijn nou eenmaal streng daar..


ja, me ouders gaan, als de boete binnenkomt naar de rechtsbijstand of zo? Ik ben dan wel fout geweest, maar achteraf,, hij had geen bonnenboekje bijzich,en heeft zich niet gelegitimeerd..? (dacht ik zelf ook niet bij na op dat moment om er om te vragen) dus hij is deels ook fout geweest. En aangezien wij geen legitimatiebewijs bij ons hadden, heeft hij onze gegevens ook niet kunnen controleren. Als het bezwaar niet wordt aangenomen, moet ik hem uiteraard wel betalen... :+
Maar nog iets raars, mijn vriendin is 15..? onder de 16 worden boetes altijd gehalveerd..? toch?? dus zou zij maar 30 euro moeten krijgen, of iig minder??

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-09 11:01

suusje26 schreef:
Dat is jammer, maar heeft hij je niet gewoon een waarschuwing gegeven.

Bij mij was het eens een keer zo erg dat ik werd aangehouden dat ik volgens de boswachter niet op een ruiter/men route reed.
Ik de kaart erbij gepakt en laten zien dat er wel deglijk een pad moest zijn (kaart is van 2007)Waarop de boswachter doodleuk zij, die kaart geld niet, je moet paaltjes kijken. Maar helaas hebben wij last van jongeren die alles uit de grond trekken etc. ds die paaltjes waren er niet. Wij zijn toen een hele discussie aangegaan en gelukkig met alleen een waarschuwing er vanaf gekomen.

Soms zijn die boswachters heel krom, maar ik heb liever een boete dan dat het hele bos verwoest word door mensen die zich niet aan de regeltjes houden!!!!


Ja! daar ben ik het ook mee eens..!! Maar in ander opzicht was hij ook fout..:P Maar je hebt gelijk, tis goed dat er regels zijn. Of het een waarschuwing was weet ik niet, hij zei echt een boete??

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-09 11:48

hm haha t komt dus vaker voor(A) voel ik me ook niet zo dom. Ik heb ooit al wel een keer een waarschuwing gehad, maar die was niet officieel en dit was een andere boswachter.. Ik vond 60 euro ook zeker veel.. Had zelf de helft bedacht.

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-09 12:25

hm das balen.. wordt dus toch betalen:p ouders van me vriendin vonden het ook sneu.. dus die betalen die van haar.. ik moet hem dan zelf dokken:P haha maar ja.. deze boswachter was ook niet echt de aardigste.. had ook ze hele outfit aan:P waar me vriendin en ik nogal om hebben gelachen;) haha niet waar hij bij stond hoor:Phahha

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-09 12:27

superwoman schreef:
Je had er ook gewoon vandoor kunnen gaan. }:)
Nr-bord heb je niet


haha daar dachten wij later ook aan;) haha maar hadden geen schijn van kans.. ik stond naast het paard om een balk weer op het paaltje te leggen:P haha

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-09 17:40

Silvaantje schreef:
Tip voor de volgende keer... HEEL HARD WEGGALOPPEREN als de boswachter komt :D

haha ja ;) doe ik zeker;) njh hoop dat het niet meer voorkomt.. Die man had trouwens wel pepperspray bij zich;) niet dat wat uitmaakt als we weggalopeeren:P

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-09 17:48

RedPassion schreef:
Ik draai me altijd heel snel om als ik een boswachter spot. :+

De ruiterroutes hier zijn echt onbegaanbaar met een paard zonder ijzers (allemaal steentjes), dus ik wijk ook regelmatig van de legale paden af. Als ik wel een keer aangehouden word heb ik in elk geval al heel vaak lekker gereden voor die 60 euro. ;)

Ik denk dat je gewoon moet betalen TS, helaas!


haha nou, we zagen eerst in de verte een auto staan, aan het einde van dat pad, en zeiden,, als dat de boswachter is gaan we eerder af, maar dat was niet een auto van de boswachter, maar toen we aan het einde van het pad waren kwam die als nog, dus vluchten kon niet meer;) Ja, opzich waren al die bosritjes wel 60 euro waar, helemaal voor het oude paardje, want die geniet er echt van, maarja,, tis wel weer 3 zaterdagochtenden werken voor niets:P

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-09 20:56

mii_jessy schreef:
Heb je al iets thuis gehad :) ?


nee nog niet :+ maar tis ook pas sinds zondag ofzo.. dus kan nog wel even duren denk ik...

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-09 20:58

GamblersCup schreef:
totaly_H schreef:
hij was zelf notabene met een auto in het bos en is het volstrekt onnodig om naar een ID te vragen als de veiligheid niet in het geding is(vertelde men moeder later en sinds zij bij de politie werkt...).

Hij mag met een auto in het bos, het is zijn werk zelfs. En aangezien jullie in overtreding waren is het heel normaal dat hij om ID vraagt. En dan kan je moeder wel bij de politie werken, deze man had gewoon gelijk. Misschien wat overdreven, maar hij staat wel in z'n recht. En waarom zou jij dan een appeltje met hem te schillen hebben? Jullie waren fout.

Net zoals die mensen van de politie, zijn ook allemaal kloothommels. Delen boetes uit wegens kleine overtredingen, terwijl er bij écht belangrijke dingen geen agenten in de buurt zijn of beschikbaar. Hoor je altijd van alle kanten. Gelul. Die mensen doen hun werk, en ook kleine overtreders doen iets tegen de wet.

Ik vind het wel goed dat er strenger gecontroleerd wordt.


Ik vind het ook goed dat er gecontroleerd word hoor.. beter zo dan dat het hele bos wordt vernield.. Maar van de zomer waren we met een groep van 6? paarden verdwaald..nog op een ruiterpad, er kwam een boswachter aan, en die wilde we laten stoppen om de weg te vragen.. maar hij stopte niet.. toen hij ons later tegen kwam.. wilde die ook niet helpen. dus vind dat ze dat dan best mogen doen;) verder baal ik gewoon omdat ik 60 euro wel absurt veel vind..

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-09 21:49

_BLOEMPOTJE schreef:
Ik rijd bijna nooit op de ruiterpaden, want die zijn baggerslecht, je zakt er minstens 30/40 cm in weg :\
en ik heb nog nooit een boete gehad :D er wordt ook nooit gecontroleerd hier :)

de ruiterpaden op de veluwe zijn zeer goed te doen:) er mooi, maar lopen soms op niets uit.. je moet dan dezelfde weg terug.. dus dat is soms nogal raar...

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-09 17:15

GamblersCup schreef:
stijntilla schreef:
verder baal ik gewoon omdat ik 60 euro wel absurt veel vind..


Begrijp ik, 60 euro is een smak geld. Maar jij past de volgende keer wel op, dat je niet wéér ergens komt waar je niet mág komen met je paard neem ik aan. En dan werkt het. Als je 10 euro moet betalen, ach, dan neem je het risico de volgende keer een stuk sneller.


dat is waar;) maar van 40 euro had ik het risico ook niet meer genomen;)

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-09 17:18

mick75 schreef:
Nou is mijn schoonvader op de fiets toevallig 2 jaar geleden aangereden door een meisje dat met haar paard op het fietspad reed en haar paard niet onder controle had (haar paard bokte in het voorbijgaan, in draf, naar mijn schoonvader die nogal vervelend viel en nog een grote bek kreeg als toetje en een week ziekenhuis). Zijn al die mensen die bewust kiezen voor het fietspad in plaats van het ruiterpad zich ook bewust van dat er op fietspaden ook de veel gehate wielrenners rondrijden? En dat veel paarden niet van wielrenners houden (net als hun baasjes)?

Ruiterpaden zijn er niet voor niets, en veel te weinig. En ongelukken door mensen die hun paard niet volledig onder controle hebben gebeuren dagelijks en daarbij vallen ook vaak slachtoffers, en niet alleen onder de paarden/ ruiters!

Als de ruiterpaden zo verrot zijn in je omgeving kan je twee dingen doen. Klagen bij de beheerder van die ruiterpaden, of meerdere ruiters in de omgeving benaderen en eens met een hark of zo in een groep het ruiterpad in orde maken.

Op plaatsen waar ruiterpaden zijn verwachten o.a. fietsers, maar ook gezinnetjes die lekker met de kleine kids door het bos aan het wandelen zijn geen ruiters die regelmatig ook nog eens ronduit asociaal reageren. Sta ook eens stil bij mede- bosbezoekers als je met je paard over een fiets- of voetpad draaft. Die verwachten jou niet te paard, net zoals jij geen mountainbikers of wandelaars verwacht op het ruiterpad.

Ik vind die boete dan ook terecht, hoe rot het ook is als het je per ongeluk overkomt omdat je verdwaald bent. De paden zijn niet voor niets gescheiden.


Je hebt wel gelijk, maar zoals iemand al zei.. dan mogen ze ook wat meer controleren of mensen hun honden niet losgooien op ruiterpaden.. onze paarden trappen (hiervoor waarschuwen wij de mensen ook) naar de honden.. en die horen daar dan ook niet los.. mountainebikers en wanderlaars lopen helaas ook alleen over ruiterpaden lijkt het wel..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 26 bezoekers