Schriktraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Schriktraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 21:12

Heyhey Lachen

Ik wil het toch even kwijt, ook al doet mijn linkerhand nog zo zeer..

Maar ik was bij mijn allerliefste Aaron Haha!
En ik heb de afgelopen 3 of 4 keer gereden en dat ging zo ontzettend goed, dat ik dacht 'ik ga m vandaag alleen maar longeren'. En toen kwam ik op het idee laat ik hem leren over zeil heen te lopen.

Hij is altijd overal bang voor, dus dit leek mij een super uitdaging!

Ik had een stuk zeil gezocht, het was doorzichtig en het was waaierig dus extra eng Whoosh!
Ik had het neergelegd, midden in de bak met wat bakstenen erop, zodat het minder omhoog waaide

Ik wou eerst kijken hoe Aaron erop reageerde dus ik er heel rustig opafstappen. En toen vloog hij ineens weg. Hij rende weg en ik probeerde hem tegen te houden met de longeerlijn, hij stond toen stil.
En Aaron steigerde en begon weer te rennen, ik had met mijn domme kop mijn hand om de longeerlijn gedaan. Dus ik zat even klem. Toen werd zowat mijn ringvinger eruit getrokken en deed verschrikkelijk zeer. En Aaron los, met longeerlijn achter hem aan, ik was heel erg bang dat hij zou struikelen of klem zou komen te zitten, maar gelukkig was dit niet het geval.

Allemaal mijn eigen schuld natuurlijk. Ik had die longeerlijn niet zo om mijn hand moeten doen.
Ik loop naar Aaron, en kalmeer hem wat. En dan loop ik er nog eens rustig op af.
Het voelde alsof mijn vinger gebroken was, maar als ik opgaf, had hij gewonnen en dat wou ik niet hebben.

Continu braaf en goedzo zeggend kwamen wij steeds een stapje dichterbij.
Hij stond uiteindelijk bijna tegen het zeil aan, het waaide en het zeil bewoog.
Aaron vloog weer weg, maar deze keer kon ik m wel goed houden.
Ik ging toen weer zo dichtbij als t kon bij t zeil staan, en wachtte, en wachtte, en wachtte nog meer.. Toen was er inmiddels een dik kwartier voorbij.

Ik probeerde hem vooruit te krijgen, maar de ene weg die hij koos was of opzij of achteruit.
Toen ging ik naast hem staan, bij zijn schouder en probeerde hem zo naar voren te krijgen
en JA!!!!
Hij liep er keurig overheen, ik was natuurlijk helemaal trots op hem, wetend wat voor bangerd het is.
En voor de duidelijk probeerden we het nog een keer en dit lukte binnen 5 minuten, ik ben uiteraard helemaal trots op Aaron Haha!

En heb hem uitvoerig beloond en toen op stal gezet.

Nu zit ik hier met een heel dikke vinger en pijn als ik typ.. Maar ik ben zo trots, dat ik dit toch even moest melden! Pling

Groetjes,
Nancy
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 07-03-08 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Aradis

Re: Schriktraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:20

Mooi dat het gelukt is Lachen Knap dat je hebt doorgezet met een pijnlijke hand Knipoog
Wel erg dom van je hand Bloos Je had et kunnen verwachten Knipoog Maar ja dat heb je soms!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 21:34

haha, dank je Lachen
Was inderdaad gewoon stom van mij en mijn eigen schuld.
en zeker omdat mijn vinger zo pijn deed, móest het lukken! Anders had ik die vinger helemaal voor niks bezeerd..

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:38

Huilen van het lachen Zo kan je het natuurlijk ook bekijken Knipoog

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:39

Tip voor mensen die met een zeil willen oefenen:

Leg op alle punt iets zwaars een baksteen bijvoorbeeld.
Begin op een windstille dag.

Nu is het goed afgelopen maar het had ook andersom kunnen gebeuren.
Dat je paard nog meer gestressed was geraakt en daarna niet meer in de buurt van het zeil te krijgen was. Dan was je niet een stap vooruit maar achteruit in je training geweest.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:41

Gefeliciteert met je overwinning Tong uitsteken Maar je moet dit zien als een leer moment voor het vast houden van een longeerlijn, het is dom. Maar je weet nu wel mooi wat de gevolgen zijn, en dat kan ook best handig zijn Knipoog

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 14:42

klopt, heb er nu vreselijk last van en kan de komende paar dagen niet rijden, maar ja. Komt allemaal goed Lachen

Ben allang zo blij dat het wél gelukt is Lachen

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:47

Ik ben blij voor je dat het goed is gekomen, maar dit had heel verkeerd af kunnen lopen! Voor hetzelfde geld had je voor de rest van je leven met een nog banger paard gezeten... Je had beter het zeil eerst helemaal stil kunnen leggen, en steeds een beetje losser.
Maar goed, eind goed al goed, ik hoop dat je ervan hebt geleerd Knipoog

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:49

Leuk!
Alleen je kunt volgende keer beter even in een boek kijken wat de beste aanpak is. De regel is: Altijd zo klein mogelijk beginnen.
Dus, als je begint, vouw je het zeil op. Dus bijvoorbeeld 20 cm. breed en 2 meter lang, en probeer dan je paard eroverheen te laten lopen. Maakt niet uit als ze springen, als ze er maar over gaan.
Gaat het goed, dan maak je het iedere keer iets breder, net zolang tot je paard over een geheel uitgevouwen zeil durft te lopen.

In ieder geval suc6 ermee en beterschap met je hand. Knipoog

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 14:50

Denise schreef:
Ik ben blij voor je dat het goed is gekomen, maar dit had heel verkeerd af kunnen lopen! Voor hetzelfde geld had je voor de rest van je leven met een nog banger paard gezeten... Je had beter het zeil eerst helemaal stil kunnen leggen, en steeds een beetje losser.
Maar goed, eind goed al goed, ik hoop dat je ervan hebt geleerd Knipoog

dat heb ik zeker Lachen
en ik ga t ook niet meer doen met zo'n winderige dag.
Gelukkig, inderdaad, liep het goed af..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 14:53

Miss_Malfoy schreef:
Leuk!
Alleen je kunt volgende keer beter even in een boek kijken wat de beste aanpak is. De regel is: Altijd zo klein mogelijk beginnen.
Dus, als je begint, vouw je het zeil op. Dus bijvoorbeeld 20 cm. breed en 2 meter lang, en probeer dan je paard eroverheen te laten lopen. Maakt niet uit als ze springen, als ze er maar over gaan.
Gaat het goed, dan maak je het iedere keer iets breder, net zolang tot je paard over een geheel uitgevouwen zeil durft te lopen.

In ieder geval suc6 ermee en beterschap met je hand. Knipoog

eerst maakte ik de fout om m alleen 1 keer dubbel te vouwen.
Later heb ik m zo 20/25 cm gemaakt.
En toen ging het goed.

Mijn vinger rust inmiddels ingetapet en wel uit op mijn been Tong uitsteken

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:56

Ok dan. Lachen

Hahah ok, arme vinger toch.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 19:08

Ja!!!!
Het heeft z'n werking niet gemist Haha!

Ik krijg m nu meteen over zeil heen gewandeld, en hij loopt er ook makkelijk langs Haha! Hyper!