Spelen met je paardje.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Spelen met je paardje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 22:07

Ben wel benieuwd, hebben jullie dat ook wel is? Dat je dan in de bak staat, je paard naar je toe komt en je zeg maar 'uitdaagt' voor een spelletje en begint te rennen?

Vandaag deed Fuego dat dus voor het eerst bij mij. En ik heb nog nooit zo hard met hem gelachen. Ik stond in het midden van de bak en Fuego strekte ff zijn benen. Na een paar minuutjes rende hij naar me toe, en stopte recht voor mijn neus. Hij maakte schijnbewegingen en daagde me uit. Dus ik begon te rennen en rare bewegingen te maken, en hij galopeerde achter me aan en maakte ook gekke bewegingen, maakte ik bochtjes en dan rende hij me voorbij. Dan stond hij weer stil, liep hij naar me toe, en deed een rare sprong naar de zijkant en trok mijn aandacht en wilde weer dat ik ging rennen. Dus ik weer door de bak rennen, en jahoor, weer achter me aan en gekke sprongen maken en dan weer naar de andere kant van de bak en ik achter hem aanrennen. Dan stopte ik even om uit te hijgen in de bak en dan maakte hij voor mijn neus een eigen showtje. En daarna begon het weer, aandacht trekken en willen spelen.

Hij heeft wel altijd braaf achter me aan gelopen als die los was, maar zo uitdagen en met me mee rennen enzo met die schijnbewegingen was echt de eerste keer. Ook als ik schijnbewegingen maakte, deed hij precies hetzelfde. Kortom, ik heb genoten en echt heel hard gelachen!

Dee_Es

Re: Spelen met je paardje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:12

Leuk is dat he, lekker spelen met je paard! Mijn vorige verzorgpaard was daar ook gek op. Met de merrie die ik nu verzorg doe ik het nog niet echt want ik vertrouw haar nog niet helemaal. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze me een speels "trapje" geeft Knipoog.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 22:16

Haha ja, Fuego maakt ook nog wel 'vreugde'bokjes in de kant waar ik sta, wel op afstand maar is dus wel altijd ff uitkijken.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:22

jep heel herkenbaar , asra staat nu een aantal dagen (sinds vrijdag) op een nieuwe stal, hij mag daar wel los in de binnenbak en dat vond ie zo kicken ook hij sprong alle kanten op en kwam heel hard naar mij toe scheuren en daagte me ook uit Haha!

nou moet ik zeggen dat ik wel oppas, hij is nog vrij jong (bijna 4) en vind het allemaal prachtig, en als ik TE hard ren volgt hij in galop, sta ik stil springt hij ook op tilt , maar met die rare zijwaartse bokjes enzo pas ik wel op

Ook in de wei vind ie het leuk om me uit te dagen heb nog wel een filmpje waar ie dat vrij in het begin doet (slechte kwaliteit want het is een filmpje van me telefoon)
Afbeelding

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:25

leuk is dat spelen he. ik heb het bij mn paard al vanaf dag 1 dat ik hem had gedaan. toen was hij een jaar nu is hij bijna 5 en spelen we elke dag nog ook soms stoeien en gek doen. heerlijk en je leert er mega veel over de taal van je paard van.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 22:27

@ Suusiejj: Hahah moest wel lachen om je filmpje. Eerst om je heen rennen, daarna achter die berg verstoppen en dan heel rustig drinken alsof er niets aan de hand is Nagelbijten / Gniffelen. Haha wat leuk! Haha! Fuego is ongv 5 jaar dus die maakt ook nog wel is onverwachte bewegingen maar past gelukkig goed op.

@ Ikke20: Haha heerlijk, daar geniet je echt van met zo'n band met je paard. Leuk dat je die klik echt al vanaf dag één had!!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:05

Leuk !!!! Haha! Haha!
Is ook eigenlijk het leukste om met je paard te doen... gewoon lekker ontspannen van elkaars gezelschap geieten Bloos

Ensueno doet het eigenlijk niet.. wel speels mijn kant op bokken, maar die is niet zo uitbundig. Wel kan ik weer een tijd bij hem op stal tegen hem aan gaan zitten als hij lekker lig 's avonds... dan kan hij echt zo tevreden kijken.

Bailando daarentegen is veel uitbundiger en die daagt je ook echt uit in de bak. Ook hard naar je toerennen enzo. Ik vindt dat ook echt hartstikke leuk. Bailando hinnikt ook altijd heel enthousiast als ik eraan kom...doet Ensueno ook niet.. die toont het op een heel andere manier.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:09

Leuk hoor! Paardjes die spelen vind ik altijd zo leuk Haha!

Enne, leuk filmpje Knipoog

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:39

Essssss schreef:
@ Suusiejj: Hahah moest wel lachen om je filmpje. Eerst om je heen rennen, daarna achter die berg verstoppen en dan heel rustig drinken alsof er niets aan de hand is Nagelbijten / Gniffelen. Haha wat leuk! Haha! Fuego is ongv 5 jaar dus die maakt ook nog wel is onverwachte bewegingen maar past gelukkig goed op.

jah leuk he Haha! moest er zelf ook om lachen toen ik hem zag hij doet dat nogsteeds heel vaak, of hij komt om mij afstormen en remt op het laatst haha

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 17:29

@ Patricia: Wat grappig dat Ensueno en Bailando zo verschillend zijn. Wat lief! Haha! Ja Fuego doet dat uitdagen ook. Maar lekker kroelen in de stal geeft je ook een fijn gevoel.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:35

Wat een leuk verslag zeg! Ik heb het niet zo, dat uitdagen, maar doe wel eens andere spelletjes. Ik daag hèm gewoon uit Huilen van het lachen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 17:50

Hahah, dat kan ook Huilen van het lachen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:53

Geweldig! mooi dat je zoveel lol heb gehad met je paardje *LOL*

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:51

@Suusiejj: jeetje die is mooi opgedroogt! Ik heb lang geleden wel eens een berichtje gestuurd want die Asra wilde ik toen ook kopen! Echt een mooi paardje geworden! (Ik heb wel een andere jonge hafhengst gekocht toen en die is ook helemaal geweldig hoor, heb niets te klagen)

Ontopic: Ik speel ook vaak met allebei. Bij de haflinger ga ik in de wei wel eens aan zijn manen hangen en dan keihard meerennen, dan wordt hij helemaal gek, springen en bokken, en als hij te hard gaat dan laat ik hem los, dan maakt hij een spurt en dan rent hij weer naar me toe: nog een keer!!!

Maar mijn shetje spant de kroon, die is zo leuk! De eerste dag dat ik hem had was hij doodsbang van me, en na een dag in de wei zitten is hij al 2,5 jaar als een hondje, hij volgt me overal. Ik laat hem soms los in het park, en dan ren ik van hem weg, dan blijft hij me gewoon volgen met rare capriolen en sprongen. Ik heb echt nog nooit een paard losgelaten buiten maar hij is echt mijn maatje, hij blijft gewoon achter me aan lopen!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:04

EvaSuzanne schreef:
@Suusiejj: jeetje die is mooi opgedroogt! Ik heb lang geleden wel eens een berichtje gestuurd want die Asra wilde ik toen ook kopen! Echt een mooi paardje geworden! (Ik heb wel een andere jonge hafhengst gekocht toen en die is ook helemaal geweldig hoor, heb niets te klagen)

Ontopic: Ik speel ook vaak met allebei. Bij de haflinger ga ik in de wei wel eens aan zijn manen hangen en dan keihard meerennen, dan wordt hij helemaal gek, springen en bokken, en als hij te hard gaat dan laat ik hem los, dan maakt hij een spurt en dan rent hij weer naar me toe: nog een keer!!!

hahaha dat is ook leuk om te doen Haha! Ik zou dat niet durven dadelijk heb ik 1 van zn hoeven tegen me scheenbeen aan Knipoog

Dankje over As Lachen Er staan meer foto's in me profiel want het filmpje is knap onduidelijk. hoor net me verkouden stem pas wat schamen zeg Ik kan me indd nog wel vaag een berichtje herinneren *graaft verder in haar hoofd* Ik ga even in jou profiel kijken of er foto's van jou paardje staan Lachen

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 01:00

Haha ja dit had ik laatst ook met me paard, ik wou hem uit wei gaan halen en toen kwam die op me af draven zoals gewoonlijk. Normaalgesproken stopt ie dan zodat ik 'm kan pakken, nu rende die weg en kwam daarna weer naar me toe. Toen dacht ik; ik speel het spelletje wel even mee, en ik rende dus ook weg toen die weer naar me toekwam, alleen toen ging hij weer bokkend weg, waardoor ik bijna zijn benen tegen me aankreeg. Dus de volgende keer speel ik het spelletje niet meer mee, scheelde echt maar een haartje. Paardenspelletjes zijn wat te lomp voor mij Clown

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 03:02

@ EvaSuzanne: Wat grappig dat je paarden zo verschillend zijn, je Shetlander lijkt me wel een grappig beest Clown.

@ Moelie: Hahah wat leuk, dat deed Fuego precies hetzelfde, alleen keek bij het bokken wel uit Nagelbijten / Gniffelen. Haha kan me voorstellen Nagelbijten / Gniffelen.