Gelukkig had ik een nieuwe cap op

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Gelukkig had ik een nieuwe cap op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 21:08

Afgelopen weekend heb ik een nieuwe cap gekocht, mijn oude was versleten en had echt zijn beste tijd gehad....

Ik weet wat er is gebeurd vanaf dat er gezegd werd dat ik op een brancard de ambulance in zou gaan, vanaf vlak voor de val tot dat moment weet ik niets.

Ik weet dat ik mijn paard uit de wei heb gehaald, haar deken af heb gedaan, gepoetst en gezadeld en dat ik in de binnenbak ben opgestapt. Daar staat de fijnste kruk en op mijn paard ben ik naar buiten gegaan.
Losgestapt met slangenvoltes en wat extra stelling en buiging gevraagd. Paard was braaf en ik ben gaan draven, voltes en eenvoudige lijntjes. Daarna weet ik het niet meer.

Van horen zeggen is mijn paard geschrokken en heeft een paar sprongen opzij gemaakt waardoor ik ben gevallen. Eerst op mijn kont en daarna op mijn hoofd.
Mijn nieuwe cap heef flinke krassen.

In het ziekenhuis is een ct-scan gemaakt van mijn hoofd en nek en foto's van mijn rug en bekken.
Gelukkig heb ik niks gebroken, maar in mijn hoofd was een spoortje van een bloeding te zien, daarom ben ik ter observatie opgenomen op de neurologie afdeling.

Daar houden ze mij goed in de gaten en mijn hoofd blijft redelijk oké voelen, maar mijn rug en bekken zijn flink gekneusd.
Ik heb net een stukje gelopen met de verpleging en ik loop als een oud vrouwtje, maar het gaat.

Ik hoop dat ik morgen naar huis mag en prijs mij gelukkig met mijn nieuwe cap, die nu na twee keer rijden de vuilnisbak inmag. Ik wil niet weten hoe dit zonder cap of met mijn oudje versleten cap was afgelopen.

Als ik hiermee 1 iemand ervan bewust maak altijd een cap te dragen met rijden, dan is deze post de moeite waard.

Saaams

Re: Gelukkig had ik een nieuwe cap op

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:11

Heel veel sterkte en een duidelijke eye opener, cap is zo belangrijk! Gelukkig is je hoofd meer waard dan 100/150 euro.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:12

Beterschap! Maar goed dat je je nieuwe cap op had. Hopelijk houdt je er geen verdere schade aan over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:13

Pff heftig, heel veel sterkte, ik hoop dat je snel beter bent!

MJ95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:14

Heel veel beterschap!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:15

Herkenbaar, na zo'n val weet je pas echt hoe dankbaar je een cap moet zijn en hoe belangrijk die is. Beterschap met je herstel. Evt nog je nek controleren op een whiplash.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:15

Oeps wat een nare gebeurtenis. Veel beterschap en hoop dat je vannacht wat kan slapen en dat je morgen niet helemaal stijf ben. Goed dat je net een nieuw cap had gekocht, dat zouden sommige ruiters vaker moeten doen.

amyblub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:16

Jeetje wat heftig! Gelukkig had je een goede cap op!
Beterschap

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:16

Zo!! Das echt geluk hebben, je moet er toch niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn. Vroeger reed ik zoals zo vele eigenlijk altijd zonder cap, of heel stoer met het elastiek boven mij klep. Met de jaren ben ik steeds verstandiger geworden, eerts alleen op buitenrit, toen ook met springen, toen ook als ik zonder zadel reed en later werd het steeds meer een gewoonte. Nu met mijn jonkie geen denken aan om zonder op te stappen. Iig beterschap.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:24

Gelukkig een goede cap, een geluk bij een ongeluk. Ik wens je een voorspoedig herstel.

meremeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:41

Heftig, heel veel sterkte, hoop inderdaad dat het een eye-opener is en gelukkig ben jij er goed vanaf gekomen! Veel beterschap !

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:46

Heftige val, fijn dat je er naar omstandigheden goed vanaf gekomen ben. Neem de tijd om goed te genezen, klinkt als o.a. een fikse hersenschudding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:49

Jeetje wat een klap zal je hebben gemaakt dan..

Heel veel beterschap! En gelukkig had je je nieuwe cap op :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:55

Zo zie je maar weer hoe belangrijk een cap is.

Neem goed je rust. Ik kreeg 1 week na mijn val pas goed last van mijn hoofd nadat ik lichamelijk was bijgetrokken.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:56

Daar ben je goed mee weg gekomen,zonder cap had het heel anders kunnen aflopen. Alleen jr hebt wel een flinke smakker gemaakt, dus hou er rekening mee dat je hier nog flink last van hebben. Hopelijk is dit topic een goede waarschuwing voor degenen die altijd denken dat zij wel zonder cap kunnen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 22:02

Nu gedwongen rust in Z-H bed.

Ik heb net een stukje gelopen op de gang, opdracht van de dokter om niet stijf te worden. Gaat goed zolang ik niet stil blijf staan.
Voorlopig ben ik hier nog niet klaar mee ben ik bang.

Met mijn paard gaat het goed hoor ik van stalgenoten, dat is fijn en maakt veel goed.

WithinGirl96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:08

Heel veel sterkte!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 08:24

Goede morgen allemaal.
Ik heb echt super slecht geslapen door mijn beurse lijf en een luidruchtige verwarde man verderop in de gang.

Mijn lijf voelt alsof er een span Belsen overheen heeft gelopen. Ik loop als een oud vrouwtje, de verpleegkundige bood me zelfs een rollator aan. Maar mijn hoofd gaat goed, dus ik ga ervan uit dat ik straks weer naar huis mag.... En naar mijn paard, al zal het nog wel even duren voor ik er weer op zit.

Gelukkig kan mijn dochter haar longeren en rijd er twee maal per week een stalgenoot op die mij helpt met het verder doorrijden.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 08:27

Beterschap!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:04

Beterschap! Had je net een nieuwe cap, kun je nou weer een nieuwe halen... Maar zoals al gezegd, wat een geluk heb je gehad en wat goed dat je de cap op had!

Chalpaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:07

Heftig! Mag ik vragen hoelang je met een cap kan doen? Heb de mijnes nou al 5/6 jaar denk ik, is mijn eerste cap die ik had en daarna nooit meer gewisseld.

MaseyZoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:08

Beterschap, flink schrikken zeg!

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:09

Poeh dat is schrikken. Heel veel beterschap!! :(:)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 09:19

Hoe lang je cap meegaat is afhankelijk van hoevaak je hem gebruikt en hoeveel je zweet. De zouten in je zweet tasten de voering aan.
Ik doe er gemiddeld 2 jaar mee maar mijn vorige was ouder omdat ik door pech met mijn paarden heel weinig gereden heb de laatste 5 jaar.

Chalpaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:21

tiwi1969 schreef:
Hoe lang je cap meegaat is afhankelijk van hoevaak je hem gebruikt en hoeveel je zweet. De zouten in je zweet tasten de voering aan.
Ik doe er gemiddeld 2 jaar mee maar mijn vorige was ouder omdat ik door pech met mijn paarden heel weinig gereden heb de laatste 5 jaar.

Oke bedankt, dan is het denk ik voor mij wel tijd voor een nieuwe