Kweenpaard- Dana van de Bonte Hoeve

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirZam

Kweenpaard- Dana van de Bonte Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 12:30

Enige tijd geleden heb ik over Dana een Topic gemaakt. [ITP] Kweenpaard - Dana van de bonte Hoeve
Dit was net na haar operatie, met nog een update wat verder in de reactie.

Voor wie nieuwsgierig is naar haar, hier een vervolg. Als ik in de verkeerde categorie ben beland, wil er dan een mod zo vriendelijk zijn dit te verplaatsen? :o

We zijn inmiddels ruime tijd verder en Dana haar transformatie lijkt compleet. :D
De hengst waar ze bij in de wei stond raakte behoorlijk in de war en wilde haar steeds dekken. :') Ze is toen verhuist naar de merriewei.

Hier heeft ze gelijk kennis gemaakt met een hengstige merrie en ze had geen enkele drang om erop te springen.
Met deze merrie is ze vanaf dat moment ook twee handen op 1 buik! <3

De littekens van de operatie zijn al ver weg getrokken en ook het weggeschoren stuk haar is bijna niet meer te zien.

Ze is nu -als het goed is- qua hormoonstabiliteit te vergelijken met een ruin.

Erg bijzonder om te zien dat de reactie van haar op andere paarden en de reactie van andere paarden op haar zo extreem is veranderd.
Ze heeft zelf nu duidelijk meer rust!

Ik ben begonnen met inrijden en tot nu toe doet ze dit voorbeeldig!

Saskia9

Re: Kweenpaard- Dana van de Bonte Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:21

Zo wat fijn zeg! Dit is wat je had gehoopt toch,deze uitkomst?! Pakt ze het bit al wat beter op?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:36

Bijzonder paardje hoor. En heel bijzonder hoe andere paarden op haar verandering reageren! Fijn dat het goed met haar gaat. Veel succes met inrijden.

Ik gok trouwens dat ze qua DNA een X en Y-chromosoom heeft (de paardenvariant dan he), ivm de mannelijke kenmerken. XXY en XYY komt bij mensen ook voor, kan natuurlijk ook hiermee in verband liggen.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:27

Fijn dat alles niet voor niets is geweest en dat ze weer wat meer rust heeft!

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:15

Wat een fijn bericht :) veel plezier met haar!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 08:16

mirriezz schreef:
Ik gok trouwens dat ze qua DNA een X en Y-chromosoom heeft (de paardenvariant dan he), ivm de mannelijke kenmerken. XXY en XYY komt bij mensen ook voor, kan natuurlijk ook hiermee in verband liggen.

Dat zou zomaar kunnen! Op zich ben ik er wel nieuwsgierig naar, maar voor alleen nieuwsgierigheid is het iets te prijzig om dat te onderzoeken.

@Saskia, dit is inderdaad de uitkomst die ik gehoopt had. Ze pakt het bit al best aardig op, iedere keer weer beter, alsof ze echt op slaat wat ze de vorige keer heeft geleerd.. :')

Inderdaad fijn, dat het niet voor niks is allemaal! :D

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:03

Fijn om te lezen Mir!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:29

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 09:47

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 17:47

Dana gaat nog steeds goed, haar hengsten hormonen zijn niet meer te vinden. ze reageert niet meer op merries en ook andere paarden vind ze niet interessanter dan dat een ruin of merrie dat zou vinden.

Wat we wel merken is dat ze moeite heeft een plaats in de groep te vinden en dat sommige paarden ook niet goed weten wat ze met haar aan moeten. We kunnen niet met zekerheid zeggen natuurlijk wat de andere paarden denken, maar we hebben de indruk dat het te maken heeft met het gebrek aan een duidelijk geslacht.