De ene dag bij Lotje en de andere dag ben je 'm kwijt

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

De ene dag bij Lotje en de andere dag ben je 'm kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 12:46

Zo stonden we donderdag nog in de binnenbak bij Stal van Silfhout en zo ben ik nu paardloos.

Donderdag begon het allemaal, ik had les van Lotje.
Daar aangekomen opgezadeld en naar de binnenbak, tot zover ging alles goed.
Totdat we begonnen en Youngster aan 1 stuk door struikelde, en niet een klein beetje, maar toch fiks door z'n voorbenen ging.
Lotje vond het ook opvallend en we besloten rustig aan te doen, ook zei ze dat als dit aanhield dat we er even naar moesten laten kijken.
De volgende dag op stal was er toevallig een DA voor het paard van mijn vriendin op stal,
aangezien mijn vriendin er nog niet was kon hij wel even naar mijn pony kijken.
Moest linksom en rechtsom draven, maar na 2 passen linksom had 'ie het al gezien.
Neurologisch was het eerste wat de DA zei.
Hij heeft mijn verhaal aangehoord, gekeken en gevoeld en kwam tot een vervelende conclusie.
Gezien Youngsters leeftijd (21) wa shij bang dat er een tumor zat in de rug/nek (of meest waarschijnlijk) het hoofd.
Het zou ook een vochtbult kunnen zijn maar dan had dit op zijn minst een klein beetje zichtbaar moeten zijn en dan zou het binnen 3 dagen weg moeten zijn. De DA adviseerde mij om naar de kliniek te komen.
Die middag (nog steeds vrijdag) heb ik dus ook de officiële eigenaresse gebelt en het hele verhaal vertelt. (Ik lease Youngster al 5 jaar en sinds een jaar staat hij bij mij op stal).
Zij traint op de klassieke manier en wilde dat ik hem de volgende de kwam brengen.
Die middag heb ik mijn eigen DA nog gebelt en alles van voor af aan vertelt, ook hij was het er mee eens dat ik naar de kliniek moest komen omdat de kans groot is dat er een tumor zit.

Zo gezegd zo gedaan, zaterdagochtend stond Youngster bij zijn eigenaresse.
Zij heeft hem dit weekend getraint en ik heb ook mijn steentje bijgedragen.
De ostheopaat is er gister ook bij geweest en ook zij denkt dat de kans toch zeker 50% bedraagd op een tumor.
Gisteravond zijn we bij elkaar gekomen en hebben we overlegd wat we gaan doen.

Wij (mijn ouder & ik) wilden het liefst naar de kliniek, zeker omdat ik gister hoorde van meerdere stalgenoten dat ze hem deze maand meerdere keren zomaar hebben zien omvallen in de wei?
Echter wil de eigenaresse dit niet, ze wil persé met hem trainen en ik krijg hem niet meer mee naar huis.
Ik mag niet met hem trainen want ik heb er niet genoeg kennis over.
De scans in de kliniek zijn duur ja, maar mijn ouders zijn bereid 75% van de kosten hiervan te betalen.
Ook dat wilde ze niet..
En nu ben ik 'mijn' pony dus kwijt, ik kan niks meer?
Heb niet de mogelijkheid er naar toe tegaan, ik kan daar niks met 'm en ik red dat niet met mijn 5 VWO, het is ook nog eens een half uur fietsen.

Ik ben gewoon boos, heb die pony met de grootste zorg en plezier 5 jaar lang verzorgd en nu wordt 'ie onder m'n kont vandaan gerukt, maar boven dat alles baal ik er gewoon van dat hij waarschijnlijk met een tumor rond loopt, niet eens zijn welverdiende pensioen krijgt en ik mijn aller grootste maatje kwijt ben ;(
Nooit meer rijd ik een pony voor een ander..

Bedankt Younk,
voor de tijd die we samen hebben gehad,
voor alles wat je mij hebt geleerd,
dat je er altijd voor me bent geweest,
ik hou van je, en niemand zal jou vervangen..

Afbeelding
Afbeelding
afgelopen week nog..
Laatst bijgewerkt door _Christine op 08-09-09 12:55, in het totaal 2 keer bewerkt

LOBKE_ALASKA
Berichten: 22
Geregistreerd: 03-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:47

Ik voel je pijn, en leef met je mee ;(

Krissie0

Berichten: 1570
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:49

Jemig meis, krijg de tranen in mijn ogen door het lezen van je verhaal. En nu ik de foto's zie helemaal wat passen jullie mooi biij elkaar zeg.
Arm beest ook, heb je dan 5jaar lief en leed meegedeeld en hem een jaar op stal gehad. Hoe sommige mensen denken dat snap je niet en zullen we ook nooit snappen. :(:)

Veel succes de komende tijd :(:)

guenivere
Berichten: 1950
Geregistreerd: 01-12-06
Woonplaats: Hijum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:50

He meis!
Wat een naar verhaal! Jij wil het beste voor hem, en dan word hij je zo ontnomen! Veel sterkte ermee.

pitbullgup

Berichten: 1816
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:53

jeetje wat een toestand ze!!! beetje raar van de oude eigenaar zou m'n paardje toch wel na checken

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Re: De ene dag bij Lotje en de andere dag ben je 'm kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:59

He meiske toch. heel veel sterkte en ik hoop dat zijn eigenaresse zo verstandig is om hem naar een kliniek te brengen. PB staat open :*

amonatjuh60

Berichten: 383
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Bakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:01

Oh wat erg!
Heb altijd jou topic's gevolgd... en nu dit

Veel Sterkte!

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:04

Jee, das balen! En wat raar dat de eigenaresse perse wil trainen i.p.v naar een kliniek. Wat een enorme domme doos!. Het is in ieder geval niet jouw schuld!

Lisann__

Berichten: 2593
Geregistreerd: 13-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:04

Jé wat verschrikkelijk :(:) Sterkte!

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:04

Jeetje, wat een narigheid!! Dit was ook een van mijn grootste angsten toen ik nog leaste, en een van de redenen geweest dat ik niet opnieuw ben gaan leasen.

Maaike__

Berichten: 817
Geregistreerd: 22-03-08
Woonplaats: t'gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:05

wat verschrikkelijk voor je!
ik las altijd je topic's en vond het zo knap dat je een 21 jarige nog zo goed rijd!
heeel veel sterkte.

19LindA83

Berichten: 1856
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: daar waar mijn liefdes zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:06

Jeetje meid wat vervelend... zowel voor jou als voor Younk.. je moet er niet aan denken dat ie met pijn rond loopt.
Sterkte de komende tijd

Maydine

Berichten: 4472
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: De Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:08

Jeetje wat een vervelend verhaal! Snap dat je je nu erg machteloos voelt..
Hoop dat ze toch nog met hem naar de kliniek gaat, dan kunnen er dingen vastgesteld en/of uitgesloten worden en kan je je in ieder geval erbij neerleggen..
Sterkte ermee meis..

amanda2

Berichten: 3037
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Zuid- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:08

Jeetje,
het is al erg als je beestje zoiets heeft en de hele toestand erom heen maakt het al helemaal erg!
Sterkte...

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:08

Goh, dat is niet nix zeg.
Wat ontzettend erg! Jij had het beste met hem voor.
Ik hoop voor hem en jou dat het allemaal goed gaat komen.
Dat hij snel netjes bij een kliniek staat zodat hij in iedergeval gecontroleerd kan worden. Hopen dat hij geen tumor heeft!!!

Sterkte :(:)

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:09

pff wat vreselijk, ik vind het een beetje raar dat de eigenaresse nu doorrijd met hem, misschien heeft hij ontzettend veel pijn..
sterkte & hopelijk komt het goed :(:)

Appieee

Berichten: 1840
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:10

Jeetje dat is niet makkelijk :(:)
Al jouw moeite en inzet wordt je zo ook niet bepaald in dank afgenomen.
Vroeg of laat zal zijn huidige eigenaresse er toch ook wel achter komen wat er mis is? Ik vind echt dat als ze het beste voor had met het paard dat ze hem beter na kan laten kijken, maargoed... Misschien wil ze het liever ontkennen dan dat ze het laat bevestigen. Apart.

Hele veel sterkte ermee meid! :*

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:11

wat een raar verhaal? Waarom trainen als ze zelf ook denkt dat het een tumor is? Dat wil je dan toch onderzoeken???

Sommige mensen snap ik echt niet!

Sterkte met dit wel heel plotselinge verlies op een wel heel rare en nare manier...

sibbe
Berichten: 747
Geregistreerd: 03-10-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:11

Succes in deze moelijke tijd, maar waarom blijft ze hem door trainen als het advies een scan en of foto,s is.

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:12

Jeetje wat een vervelende situatie!
Ik hoop voor je dat je uiteindelijk toch door kan dringen in het hoofd van de eigenaresse en m naar de kliniek kan brengen.
Raar dat als ze zelf ook voor 50% zeker denkt dat het een tumor is er het er nogsteeds probeert "uit te trainen"...

babbii_lief
Berichten: 1153
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: zeeland (noord-branband)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:13

krijg hier gewoon kippevel van
jij doet wat je kan en de eigenaarresse wilt het niet
en ze gaat hem ook nog trainen beetje vreemd
ik wens jou heel veel sterkte

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:13

als hij bij jou zo struikelde zal hij dat bij haar ook wel gaan doen, en dan hopen dat er bij haar een lampje gaat branden en dat het nog niet te laat is natuurlijk...Gatver wat een vervelende situatie voor je! heel veel sterke in ieder geval :(:)

ENOMIS
Berichten: 2312
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:13

Jee meid, dit is echt kl*te!
Zo rijden jullie nog volop wedstrijden en leuke lessen en zo is het afgelopen.
Kunenn jullie niet een DA erbij laten komen als de eigenaresse er ook bij is? Dat ze het van een expert te horen krijgt.. Misschien dat ze dan wel aanneemt dat het een tumor kan zijn en ze in actie wil komen?
Heeeel erg veel sterkte!

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:16

Waarom moet dit dier nu nog getraint worden?
En ook raar dat als mensen dat gezien hadden van dat omkiepen in de wei dat ze dat niet eerder verteld hebben.
Top wat jullie hebben willen doen vor dit paard, maar de eigenaresse denkt daar heel anders over.
Ik hoop dat jullie er alsnog samen uitkomen en anders hoop ik in ieder geval dat het paard geen pijn hoeft te hebben.

Sigrid

Berichten: 2969
Geregistreerd: 11-09-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: De ene dag bij Lotje en de andere dag ben je 'm kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:21

Jeetje wat verdrietig zeg! Dit is wel heel erg zuur en oneerlijk!
Ik herken het verhaal van het struikelen wel. Een pony bij ons op stal had dit ook steeds vaker en het bleek toen ook een tumor in het hoofd te zijn.

Nou meid, ik kan niet anders dan je veel sterkte wensen en probeer nogmaals contact te krijgen met de eigenaresse en probeer haar uit te leggen dat je hier veel verdriet van hebt en dat je alleen het beste met het paardje voor hebt. Misschien wíl ze het gewoon nog niet inzien.

Sterkte nogmaals!