Ik ben alweer trots (nr 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Ik ben alweer trots (nr 3)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 23:21

Na [VVDD] Trots :) en [VVDD] Trots :) 2 heb ik alweer iets nieuws geprobeerd en ging het alweer goed.

Mazzel en ik zijn naar het bos geweest Haha!

Ik had afgesproken met een vriendin (kooslover op bokt) dat ik naar de manege waar haar verzorgpaard gestald staat zou rijden en vandaar uit is het nog geen tien minuten stappen naar het bos. Vanavond was het zover ik en Mazzel gingen opweg. Na wat hectiek tijdens het uit de wei plukken en een heel vlot poetsbeurtje zat ik in het zadel. Voor ik bij de manege was moest ik eerst nog een half uurtje alleen. Mazzel was braaf op het bekende stuk, maar toen we de eerste onbekende weg op draaide begon Mazzel even wat te miepen. Ik zette hem weer recht, was dolblij dat er op dat moment even geen auto aan kwam en heb hem met wat aanmoediging en wat streng zijn erdoor heen gekregen. Ik dacht wel even: waar begin ik aan? Maar daarna ging het weer beter. Ik draafde aan en heb ik een fijn stuk gedraafd, wat wel wat gespannen was. (hij zou in de bak eens zo aan de teugel moeten lopen Clown ) Toen was ik alweer bijna bij de manege.

Daar moesten we even stil staan terwijl Sas op haar paard klom en dat vond Mazzel wat lastig. Heerlijk gedraait op het fietspad, zucht, maar goed, met Sas haar paard voorop en op naar het bos. In het bos werd Mazzel super vrolijk. Hij vond het echt ontzettend leuk. Uiteindelijk hebben we hem zelfs voorop gezet, omdat Sas haar paard een beetje gestressed was. In het bos was Mazzel lekker voorwaarts, ik had mijn handen vol aan hem, maar het ging goed Ja We hebben gedraafd en lekker gestapt. Oh, ik was echt blij met Mazzel en ik heb Mazzel nog nooit zo enthousiast gezien.

Daarna reden we weer langs de manege waar Kooslover achterbleef. Ik had nog wel wat gezeur van Mazzel verwacht, maar dat bleef uit. De terugweg was hij keurig braaf en alweer een stuk meer ontspannen.

Niet voor te stellen toch dat we drie maanden terug nog niet eens naar buiten konden? (in de bak ging het al niet) Haha!

Saskia89

Re: Ik ben alweer trots (nr 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:31

Mazzel deed het leuk Fen, hij had het echt naar z'n zin Ja

Misschien moet ik een topic maken met: Minder, Lune moet worden bijgestaan door een pony die voor het eerst naar buiten gaat. Wat een wijf he Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 23:33

Tja, een echte Merrie, dat kan je wel zeggen ja Clown

Hoewel we Lune hier en daar hard nodig hadden hoor Sas, dus ze deed het ook erg goed Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:52

Ja ze vulden elkaar goed aan Lachen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:25

Gelukkig dat het goed is gegaan met jullie twee Lachen. Ik vind het echt heel dapper van je Fenn!! Jullie komen steeds weer een paar stapjes verder Haha! (en dit waren dr wel heel veel!).

De volgende keer gaat ik gezellig achter jullie aanrijden om het op de foto te zetten!! Want bij een trots topic hoord natuurlijk ook een foto van de trotse ruiter met pony Knipoog.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:07

Lekker, brave Mazzel Knipoog
Mazzel is echt 100% verkeersmak volgens mij, hij vind echt zoveel goed, het is meer eigenwijs.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 15:12

Ik heb het gevoel dat het een soort onzekerheid is, verkeersmak is hij zeker wel, maar als hij iets niet zeker weet gaat hij in de stop en begint hij te keren. Dat is best eng op de weg, maar gelukkig heb ik hem nu al veel sneller door en kan ik hem ook vlotter overtuigen. Soms kan ik helemaal voorkomen dat hij stil gaat staan, anders draai ik terug en rijd ik in één keer weer door. In het bos wilde hij ook één paadje even niet in (toen moest Lune weer voorop), maar daarna was hij ook weer overtuigd.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:26

Je moet hem inderdaad wel heel duidelijk mee nemen en overtuigen dat het goed is en hem er echt in begeleiden.