Trots :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Trots :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 21:39

Trots omdat ik gisteren weer met Mazzel naar buiten ben geweest en een kort gallopje heb gewaagd. Lachen

Ik verzorg en rijd Mazzel al een paar maandjes, maar we hebben overal ontzettende moeite mee. Om het maar zo te zeggen, eerst vond ik in stap afwenden soms al moeilijk (om over aandraven maar niet te beginnen). Maar nu krijg ik al een tijdje af en toe les en gaat het steeds beter. (we oefenen nu de voltes in gallop en veel tempowisselen). Het leukste om te doen, en Mazzel is het met me eens, is naar buiten gaan voor een rondje. Uitstappen doe ik ook lekker de laan af en weer terug. We gingen eerst vaak ook nog een soort van bospaadje in dat na de laan kwam. Mazzel kon nog wel eens omkeren met uitstappen, maar dat was snel over, door gewoon doodleuk door te keren en weer verder te gaan. Helaas gebeurde er iets nieuws. Op de terugweg van het bospaadje schoot de pony twee keer in gallop weg, gleed hij daarbij bijna uit en schoot hij uiteindelijk het asfalt op voor ik hem ergens tegen aan kon sturen en weer controle had. Ik schrok me wild (zeker de tweede keer) en besloot een tijdje niet meer alleen naar buiten te gaan. Nu stap ik de laan wel af, aan een lange teugel, heel relaxt zonderdat Mazzel ook maar denkt aan omdraaien, ik stuur hem op gewicht de berm in en weer uit Lachen .

Maar goed, naar buiten vind Mazzel dus super spannend en ik door de twee keer wegschieten met hem nu ook wel, en toch ben ik gister voor de vierde keer echt een rondje naar buiten geweest. Haha!
En ik ben super trots op de pony en stiekem ook wel op mezelf. Die andere pony was een shetlander met hittepetit stapjes en nogal een dribbel, maar Mazzel bleef over het algemeen heel cool. De eerste keer dat we aandraafden gaf hij wel meteen een bok (lekker enthousiast was hij ook wel), maar liep hij daarna ontspannen verder. Het tweede drafje was helemaal ontspannen en had ik alle controle. Daarna wilden we (na een stuk heerlijk stappen) weer even draven, vooral om de andere pony wat energie kwijt te laten raken. In draf schrok Mazzel ergens van, sprong hij opzij en dat vond die ander een goed moment om weg te spurten. Hoewel Mazzel er achteraan ging, ging zelfs dat goed. (we kregen ze netjes terug, Mazzel was goed terug de berm in te zetten)

En daarna, in de allerlaatste berm deden we een soort van handgalopje Lovers Mazzel was alleen maar aan het huppelen, maar hij was prima te sturen (en bleef keurig achter die ander) en het ging goed. Hyper!

Nu was ik dus gister de heledag hyper vanwege het feit dat het zo goed ging en helemaal blij. Ongeveer iedereen heeft het al aan moeten horen, ach, ik ben gewoon best wel trots. Haha!

vandaar dat ik het hier ook maar even deel Bloos

Flowerbomb

Re: Trots :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:43

Super! Fijn dat het beter gaat en probeer dit gevoel vast te houden!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:55

Echt lekker dat jullie nu weer een keer lekker vooruit gegaan zijn ipv achteruit. Jullie komen er wel samen. Mazzel moet nog een hoop leren!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:01

Jaaa, super Fenn! Haha!
Met kleine stapjes en veel geduld komen jullie er wel! Het gaat echt steeds beter!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:59

Lekker dat het zo goed gaat Fen, dan weet je weer waar je zo hard voor werkt Knipoog

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:48

Gefelicteerd hoor, en nog veel plezier samen Haha!

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 10:08

Altijd een lekker gevoel.. een stapje vooruit!

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 10:11

Heerlijk als je echt het gevoel hebt van já, het ging echt goed!
Zo zie je maar weer, met hard werken en natuurlijk een hoop lol en liefde bereik je wat Knipoog
Gefeliciteerd Lachen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:48

Nog steeds in de wolken van vrijdag?

Mazzel, Mazzel, Mazzel! Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 19:49

Ja, elke keer als ik dit weer lees ben ik weer vrolijk ROFL

Hihi, maar dinsdag gaan we gewoon weer stoer de buitenbak in, dus ik vraag me af of ik daarna dit gevoel nog vast kan houden. (ach, dan heb ik in elk geval dit topic weer om te lezen)

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:01

Ja, je komt er wel Haha! Trots zijn op jezelf en Mazzel mag best, vind ik.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:04

Wat een Mazzel heb jij toch! Haha!
Je heb het recht om trots te zijn. Lachen