Dan denk je even dat je je paard kwijt raakt..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Dan denk je even dat je je paard kwijt raakt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 10:49

Ik ben net terug thuis van een zware en vooral erg lange, lange nacht, samen met Michelle (chelletju op bokt) heb ik deze nacht over mijn paard gewaakt..

We gaan even terug naar gisterenmiddag rond half 5/5 uur..
Jessica (Macho_c van bokt) stond aan de deur met het bericht dat mijn paard al heel de dag last heeft van koliek en dat ze mij niet konden bereiken.. Ze hadden geprobeerd te bellen en ze had al een keer voor de deur gestaan..
Nu was/ben ik ziek maar moet ik toch elke morgen de kranten doen.. Vandaar dat ik zo laat nog sliep, (moet hier trouwens ook voor naar de dokter..)

Ze hadden de dierenarts al gebeld en Balou had al een spuit gekregen, op het moment dat ze voor de deur stond werd Jessica gebeld door een stalgenoot dat het slechter ging met Balou en dat de dierenarts er weer was of er aan kwam (het ging allemaal zo snel ik weet het niet meer precies)

Ik heb mijn moeder proberen bereiken, mijn vader maar ik kreeg niemand te pakken, toen heb ik mijn oma gebeld en ben ik daar naar toe te gaan zodat zij mij naar Balou kon brengen, helaas.. Ze hebben net een nieuwe auto en daar durft ze helemaal nog niet in te rijden.. Gelukkig kwam mijn opa er snel aan en heeft me gebracht (toen stonden we ook nog voor de brug.. NATUURLIJK)

In die tijd heeft Balou nog parafine gehad..

Daar aangekomen had Balou net een stalgenoot getrapt en flink ook, in het gezicht, hoe en wat is me nog niet helemaal duidelijk iemand draaide ermee en waarschijnlijk omdat hij zoveel pijn had wou hij van zich af trappen, recht in het gezicht van mijn stalgenoot.. En ik kan je zeggen.. Daar voel ik me heel schuldig over..
Ik heb Balou overgenomen en ben gaan lopen.. En lopen.. En lopen..
Tegen een uur over 6 kwam de dierenarts weer en waren geen darmgeluiden, het goede nieuws was wel dat zijn hart rustig klopte en er dus geen tekenen waren van gek gekronkelde darmen..
Maar hij zat gewoon verstopt, en de dierenarts zag er weinig tot geen heil in.. En ze heeft hem toen weer een pijnstiller van ongeveer 8 uur gegeven en nogmaals parafine.
En dan zag ik mijn eens zo'n sterke, ondeugende, wilde, gekke, meest vervelende etc. pony er was niks meer van over..

De dierenarts vroeg of ze hem moest door verwijzen naar de kliniek, maar wegens persoonlijke dingen de laatste tijd hebben mijn ouders en ik daar op het moment geen geld voor.. De moed zonk me letterlijk in de schoenen, en met een bedrukt hart ben ik gaan lopen.. En lopen.. En lopen..

Op een gegeven moment belde Michelle dat ze er zo aan ging komen, ik weet zeker dat het zonder haar een stuk zwaarder zou zijn geweest, ondertussen liep ik al een paar uur, en in combinatie met ziek zijn is dat fysiek maar ook mentaal erg zwaar, zeker als je geen aanspraak hebt..
We hebben gelopen, zijn zelfs nog door het dorp gelopen omdat ik weet dat hij dan alerter is en dan meer doorloopt, hij probeerde daar ook helemaal niet te gaan liggen.
Tegen een uur of 23 kwam de dierenarts nog een keer, ik wou weten hoe het er nu voor stond voor we de nacht in zouden gaan. Aan de linkerkant hoorde ze geluiden, niet veel maar het was het beste wat ze die dag van hem had gehoord, rechts hoorde ze nog weinig, maar zijn hartje deed het nog prima, rustig. Ze zag het een stuk positiever en wij moesten om het kwartier 5 min. lopen..

Eerst ging het heel goed, maar naarmate de nacht vorderde hoe minder het werd, hij begon wel te mesten maar hij was zo moe, hij wou altmaar liggen, dus uiteindelijk hadden we besloten dat hij even mocht liggen.
Daarna ging het weer goed, toen zijn we verhuisd naar de stal om dat om het kwartier te gaan lopen, maar zo was het voor ons wat warmer.
Tegen een uur of 4 begon de pijnstiller zienbaar uit te werken, hij wou telkens rollen, weer naar zijn buik bijten etc. Wel hoorde wij heel duidelijk darmgeluiden, liet hij af en toe gas ontsnappen, en meste hij nog steeds.

Rond half 6 werd Michelle opgehaald door haar vader en bleef ik alleen.. Ik kan je zeggen dat ik me weinig zo ellendig heb gevoeld.. En dat wilt best wat zeggen..
Mijn moeder kwam nog even kijken voordat ze naar haar werk toe ging en ze was nog maar net weg of ik dacht echt dat het over was..
Hij lag weer plat en kreunde en steunde etc. Ik zag gewoon dat die zoveel pijn had, dat die zo moe was en ik was bijna bang dat hij het zou opgeven.. Ik heb 2 min. roerloos bij hem gezeten, met de tranen over mijn wangen..
Toen probeerde ik hem recht te krijgen, dat lukte werkelijk met geen mogelijkheid, ik heb hem uitgescholden ''dat ik niet voor niks heel de nacht bij hem was gebleven'' etc. ik heb een touw naar z'n kont toe geslingerd en uiteindelijk met veel pijn en moeite stond hij op, ik ben toen weer gaan lopen en toen heeft hij weer gemest en ging het aanzienlijk beter.. Zo ben ik weer de stal ingelopen en ben weer in slaap gevallen, uiteindelijk werd ik wakker toen er een paardenhoofd even een kopstootje kwam geven :+ gekke clown van me..

Hij had weer wat eetlust en dronk wat en ik ben toen weer met hem gaan lopen, en daarna ben ik weer in slaap gevallen.. Ongeveer 3 kwartier later werd ik wakker en stond hij er roerloos bij, moe en uitgeput maar wel allert. Zo ben ik weer gaan lopen en toen heeft hij weer gemest, het was heel dun dus de parafine kwam nou echt door !!

Toen heb ik hem samen met een paar paarden gezet zodat die hem lekker in beweging kunnen houden, de boer is daar anders zijn vrouw die houden hem in de gaten en bellen mij of indien nodig gelijk de dierenarts.
Ook zullen er zometeen stalgenoten komen en die houden hem ook in de gaten.

Ik kan jullie wel zeggen dat ik bang ben geweest vannacht, zeker als de dierenarts het opgeeft.. En af en toe gaf hij het zelf ook op, misschien dat die vallende ster vannacht zijn werk toch heeft gedaan..

Hierbij wil ik ook even Michelle, Jessica en Stalgenoot B heel erg bedanken voor jullie hulp !
En sorry voor het lomp geschreven verhaal, maar moest het even van me afschrijven.

Somebitch

Re: Dan denk je even dat je je paard kwijt raakt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:57

Pfoe ik zit hier met tranen in mijn ogen. Wat een hel moet dit zijn voor je. Hopelijk blijft het goed gaan en heb je straks weer een vrollijk paard.

Succes meid. :(:)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:59

Woow, wat een nacht. Maar wat een geluk dat jullie beide zo dapper zijn dat jullie hebben volgehouden.
Hopelijk komt hij het helemaal door en hebben jullie nog veel plezier samen.

faroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:03

Wat een vreselijke nacht! Hoop dat het nu goed blijft gaan, en dat je paard gaat opknappen, veel sterkte!

Sabmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:04

bah, wat moet dat vreselijk voor je geweest zijn. Die angst, ziek zijn en onzekerheid hebben.
En dan nog de momenten dat je alleen met hem was...
Lijkt me ook erg eng.

Heel veel sterkte, hopen dat hij snel helemaal opknapt!
Voor jou veel beterschap!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 11:06

Ja het was ook echt eng, ben helemaal op maar durf niet goed te slapen, als ik eenmaal echt slaap hoor ik geen telefoon gaan.. Mijn moeder is niet thuis..
Gelukkig weet ik wel dat ze gelijk de dierenarts zouden bellen, ik zie het nu wat positiever in, hij liet weer een drafje zien in de wei en bokte naar een paard dat iets te dicht bij kwam.. Er zit leven in..
Ik ben mijn stalgenoten daarom ook erg dankbaar niet te vergeten deze zijn bij hem geweest vanaf ongeveer 1uur in de middag tot dat ik kwam !!

Rachelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:13

Dat was een heel akelige nacht, maar gelukkig een betere ochtend.
Tof dat je goeie mensen om je heen had om je er door te trekken.
Misschien even een bloemetje naar je "geraakte" stalgenoot?
Heel veel succes verder nog

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:14

nou daph het is geschreven zoals het gegaan is hoor. man man man ben net wakker maar helemaal kapot kon alleen maar denken balou hoe is het nu enz. enz. hopelijk gaat hij niet achteruit want nog zo´n nacht word veeelste zwaar voor alle 3

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 11:14

Rachelleke schreef:
Dat was een heel akelige nacht, maar gelukkig een betere ochtend.
Tof dat je goeie mensen om je heen had om je er door te trekken.
Misschien even een bloemetje naar je "geraakte" stalgenoot?
Heel veel succes verder nog

Ja wou zoiezo al een kaartje en een bloemetje kopen, vind het erg sneu en voel me er erg schuldig over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:19

Pfoeh wat een nacht, en wat goed dat je Balou er doorheen hebt gesleept! Ik hoop dat hij snel weer helemaal beter is en dit soort fratsen voortaan laat >;)

En sterkte voor je stalgenootje :(:)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 11:29

:)
Spreek nu net met Jess af als hij gek doet dat ze eerst de dierenarts belt en daarna pas mij !

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:41

Arg meid, wat naar :(:)
Echt hardstikke lief van je stalgenoten dat ze je wouden helpen.
He potdorie je paard en jij hebben wel veel pech ;(
Ik wens je wat meer geluk toe en hoop dat jullie altijd door blijven gaan

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 11:43

Kan echt niet slapen..
Ik mag me zeker gelukkig wensen met mijn stalgenoten !

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:15

woow Daph, succes

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:21

phoe daph wat een verhaal ik had het 2 weken geleden met mijn veulen die moest wel naar de kliniek...

maar heel veel sterkte en verwen hem maar veel

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 12:24

Balou moest ook naar de kliniek maar dat geld was er niet.. Was of spuitje of lopen en hopen.. Ik wou het echt niet op geven en ben blij dat ik dat niet heb gedaan. Ben gebroken maar durf niet te slapen..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 18:47

Zo ben net wakker, kan niet zo goed slapen, werd telkens om het uur wakker..
Volgens mij gaat het nog goed, niemand heeft hier voor de deur staan bonken om mij uit het bed te krijgen..
Ik ga zo even eten en douchen en dan ga ik weer naar mijn ventje..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 19:43

Hoor net dat die rustig was en dat hij een beetje deed rennen in de wei :D

Ik ga er zometeen naar toe !

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:50

Jeetje Daphne, wat moet dit ontzettend heftig zijn geweest. Heb met open mond het verhaal zitten lezen. Dit kan je nu net niet erbij gebruiken :(:)
Ik vind het heel goed van je dat je de hele nacht bij Baloutje bent gebleven en bent blijven lopen. Ik duim echt dat hij goed blijft gaan.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 22:00

Afbeelding

Afbeelding

Hij was erg moe zoals je wel kunt zien, op deze foto's is zijn buik niet zo gezwollen die was dus echt helemaal opgespanenn op sommige momenten..

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:02

arme loulou heb nogsteeds de beelden voor me hoop hem snel weer te zien zoals de loubeer die wij kennen. `ons`ventje

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:13

Beterschap voor Balou!

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:14

Beterschap.
Wat heftig :(:)

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:19

Zo, ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan, wat spannend zeg..
Hoe is het met je stal genootje ? Heeft ze er nog wat aan over gehouden (van de trap)?

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:55

Jeetje meid..wat heftig. Hoe doet hij het vandaag???