Helse avond, mooie nacht.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Helse avond, mooie nacht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 22:58

Gisterenavond ging ik naar de musical van een vriendin kijken samen met nog wat mensen. Het was een leuke musical, aan het einde volgde een hapje en een drankje Gezellig! Totdat ik telefoon kreeg van mijn moeder met het volgende:

'Kim, je moet NU naar huis komen de pony's staan in de speeltuin!' Waarop ik antwoorde 'Welke speeltuin? K*T ik kom nu naar huis.'
De pony's staan op een weide naast een vakantiehuisjescomplex of hoe heet dat? Met een speeltuin en zwembad.
Ik Michelle geroepen met het bericht dat we snel naar huis moesten omdat de pony's weer los liepen, natuurlijk zit dan niks mee! We zijn geflitst, rode lichten, mensen die niet wisten dat het gaspedaal rechts zit. VRESELIJK!

Eenmaal op locatie aangekomen had mijn vader Blacky al gevangen en in de wei aan een boom gebonden. Ik was ondertussen opzoek naar Timmy, dat duurde niet lang voordat ik erachter kwam dat Timmy de straat over was en de berg op. Deze berg bedraagt heeeeeeel veeeel hectare weiland en veld. De hoop was dus al weg, eerst nog met de auto rond gereden en rond gereden maar geen Timmy! :( Ondertussen uitgestapt en te voet verder gewapend met een halstertouw. De tijd vloog voorbij maar geen Timmy, weer half uur voorbij weer 5 kilometer door het veld gebanjert nog steeds geen Timmy. Tranen rolde over mijn wangen. Mijn vader mij al een aantal keer gebeld in de hoop dat ik hem al gevonden had, helaas. 2 vriendinnen van mij liepen op een andere berg, daar was mijn mannetje ook al niet. Wat heb ik de longen uit mijn lijf geroepen en geklikt geen gehoor. Ik bedacht me allerlei senario's ala horse whisperer. Ergens vastzittend in de prikkeldraad, ergens creperend van de pijn. Pfff wat was dat een hel!

Toen opeens Sirenes loeien heel kort bij, ik dacht bij mijzelf 'Ja nu is hij er geweest, dat was voor Timmy.' Op dat moment belde Michelle mij op dat bevestigde voor mij mijn gevoelens, gelukkig dat ik fout zat! Zij vertelde mij het volgende 'Ik heb de politie gebeld en gevraagt of er een melding met een pony was binnengekomen, maar dat was niet zo zij hebben nu wel mijn gegevens en bellen direct als er een melding binnenkomt van een pony.'

Weer een uur later nog steeds geen pony ondertussen mijn vader nog 25 keer gebeld in de hoop dat hij hem had. Je raad het al, helaas! Geen Timmy.

Als aller aller laatste optie liep ik richting de vrouwenheide het bos op de berg. Totdat opeens zomaar ineens hoorde ik mijn vent roepen, daar kwam me toch een flinke adrenaline stoot omhoog rennen kan ik je vertellen rennen! Tijdens het rennen telefoon gepakt en mijn vader gebelt met het volgende 'PAPA, HEB JE M GEHOORD? HOORDE JE M? BIJ GERRI IS IE, BIJ GERRI' En jawel hoor daar stond mijn mannetje te hinniken tegen de hengstige merries. God zij dank dat de hengstig waren en hij daar de weg wist..

Toen ik m zag ik wou m knuffelen, doodslaan, kapot maken, vertroetelen alles tegelijk door de adrenaline. Tevens had mijn mannetjes helemaal niks! :D Mijn vader ondertussen gearriveerd met zijn halster. Jongens jongens wat was ik blij! Ik had mijn lieve Timmy weer! :o Helmaal naar huis gekomen, kilometertje of 4. Ondertussen was het kwart over 11 's avonds. Eenmaal in wei aangekomen kwamen we bij het volgende probleem als we ze loslieten gingen ze weer door de draad heen. Paal in de grond pony's eraan vast ene links ene rechts, zo komen ze ook niet aan elkaar.

Het zat met niet lekker dat de beestjes vastzaten maar er zat even niks anders op, de stroomdraad profisorisch gerepareert en stroom erop gezet voor het geval ze loskwamen.

Het is 12 uur, Michelle was nog even met mij meegegaan naar huis iets drinken. Hierna ben ik naar bed gegaan maar kon geen oog dicht doen, want stel nou mijn mannetjes kwamen toch los gingen toch door de stroomdraad heen en verzopen dan toch in het zwembad. Daar waren de horrorverhalen weer. Het werd 1 uur, de laptop erbij gepakt want door alle ellende en verdriet had ik besloten ze te verkopen op internet, dan maar nu al erop zeten dan hebben we dat gehad, wat n tranen kwamen er vrij. Het werd 2 uur nog steeds niet in slaap dan maar Goede tijden, Slechte tijden herhaling gekeken. 3 uur nu had ik er genoeg van. Dikke trui aangedaan, dikke fleece broek, kussen mee en fleece deken mee. Op naar de wei, daar aangekomen stonden mijn andere 2 paarden even stom te kijken om precies 19 minuten over 3 's nachts stond ik de wei. WTF? :+

Het gras was nat dat beviel me niet, dan maar hooi halen van hooi een bedje gemaakt de jongens een beetje hooi gegeven en liggen maar.

WAUW wat een ervaring, onder de sterrenhemel helemaal stil. Er was een uil de hele tijd prooien aan het vangen voor haar jongen, gewelidg om te zien. Opeens huppelde der een konijntje vlak langs me neus, toen ik bewoog bleef ie heeeeeeeel stil zitten en ging vervolgens liggen. Nog steeds wat is het 's nachts mooi buiten <3 Timmy was ook al gaan liggen, Blacky at nog aan het hooi. Het werd 4 uur, 5 uur, 6 uur ondertussen was het wel al licht. En aangezien het naast die vakantiehuisjes was had ik zoiets van ik ga in de caravan liggen, die mensen schrikken zich wezenloos. Toen ik eenmaal in de caravan lag heb ik toch met een half oog ietsje kunnen slapen. :D

'S morgens de beestjes verzorgd en toen maar even naar huis gegaan, gelukkig was alles goed met ze :D!

Het verder verhaal bespaar ik jullie.

Voor de mensen die het helemaal gelezen hebben, respect! en bedankt :D
Laatst bijgewerkt door KimD op 26-06-10 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

VERAx

Re: Helse avond, mooie nacht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:02

Pff, dat lijkt me schrikken.
Gelukkig dat je hem weer gevonden hebt!
Lijkt mij ook heerlijk om eens zo bij de paarden te kunnen slapen.. <3
Je zal nu wel moe zijn :P

Anoniem

Misschien toch fijn als je de volgende keer het bericht niet helemaal in cursief typt, maar met gewone letters.
Had nu geen zin meer om verder te lezen na het eerste deel :o

ZusJacobs

Wat een verhaal joh :oo
Gelukkig is alles goed gekomen!
En super leuk dat je gewoon bij de paarden gelegen hebt!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 23:05

ZusJacobs schreef:
Wat een verhaal joh :oo
Gelukkig is alles goed gekomen!
En super leuk dat je gewoon bij de paarden gelegen hebt!

Dat was ook echt geweldig in de wei, onder de sterren. <3 Een mannetje links en een mannetje rechts. :D Was vanmorgen 10 uur 24 uur wakker, een migraine kan ik je vertellen! Door al die adrenaline natuurlijk. Heb me ook ziek gemeldt op het werk, wat voelde ik me waardeloos vandaag. Heb vanmiddag wel een uurtje kunnen slapen, maar toen ging de telefoon en kreeg haast een paniekaanval! :')

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:05

Zo wat een verhaal en wat moet je geschrokken zijn! Is namelijk ook mijn grootste nachtmerrie. Mijn 3 jarige is een keer tussen de draden door gestapt, heeft de weg overgestoken en is voor de ingang van de wei gaan staan, zo van doe maar open. Wat was ik blij hem terug te zien!

En ik heb ook weleens bij de pony´s gelegen, werd heel rustig van hun ademhaling :) ze gingen ook naast mij liggen <3 wat een rust heeft de nacht he, eigenlijk niks engs aan..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:06

Wat een verhaal!

Gelukkig hadden je pony's niets

Ga je ze nu echt verkopen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 23:08

Gentlegiant schreef:
Wat een verhaal!

Gelukkig hadden je pony's niets

Ga je ze nu echt verkopen?

Nee het hek wordt helemaal opnieuw gerepareerd zodat het volgens ons pony proof is. Ze krijgen nu hun laatste kans (zeg ik voor de 10de keer) Want dit was wel heeeeel erg schrikken voor mij. :o Ze mogen gewoon lekker blijven? :+ hihihihi

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:11

Oke dan

Trouwens bij de paarden slapen is heerlijk
Ik lig hier regelmatig in de stallen als er een lege stal is niets lekkerders al 10tallen hooi etende paarden om je heen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 23:12

Gentlegiant schreef:
Oke dan

Trouwens bij de paarden slapen is heerlijk
Ik lig hier regelmatig in de stallen als er een lege stal is niets lekkerders al 10tallen hooi etende paarden om je heen

Dat is echt rustgevend he! Nou zijn die van mij wel een stelletje herkauwers hee! }:0 Maar wel echt heeeeeeerlijk!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:15

Hahahaha ik ben me een keer dood geschrokken toen er eentje een scheet liet

Ik slaap altijd op stal als de merrie's drachtig zijn hoor je in eens een klots water op de grond vallen dan schrik je je ook dood (vruchtwater)

Wat voor hek laat je plaatsen ABC?

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:15

Poe wat een verhaal :oo
gelukkig is het goedgekomen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 23:30

Gentlegiant schreef:
Hahahaha ik ben me een keer dood geschrokken toen er eentje een scheet liet

Ik slaap altijd op stal als de merrie's drachtig zijn hoor je in eens een klots water op de grond vallen dan schrik je je ook dood (vruchtwater)

Wat voor hek laat je plaatsen ABC?

Nee nee, papa ie heel handig :P Die gaat het nu gewoon maken :D Dan weet ik ook dat ze niet uitkomen. :+ Komt dan ook stroom voor en onderlangs flink wat volt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 19:44

Pelryo schreef:
Zo wat een verhaal en wat moet je geschrokken zijn! Is namelijk ook mijn grootste nachtmerrie. Mijn 3 jarige is een keer tussen de draden door gestapt, heeft de weg overgestoken en is voor de ingang van de wei gaan staan, zo van doe maar open. Wat was ik blij hem terug te zien!

En ik heb ook weleens bij de pony´s gelegen, werd heel rustig van hun ademhaling :) ze gingen ook naast mij liggen <3 wat een rust heeft de nacht he, eigenlijk niks engs aan..

Ik weet ook zeker dat mijn jaarling niet weg zou rennen als hij zou ontsnappen, daarvoor is hij teveel gehecht aan zijn omgeving en wil als we weg zijn ook weer zo snel mogelijk naar huis.

3daissje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:45

Gelukkig heb je Timmy gevonden..
Hopen dat de wei nu echt ponyproef is ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 22:59

3daissje3 schreef:
Gelukkig heb je Timmy gevonden..
Hopen dat de wei nu echt ponyproef is ;)

Nu is ie nog niet ponyproof :P Dat komt pas volgende week. :+

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:28

al een geluk hebben ze allebei niets!