'Kim, je moet NU naar huis komen de pony's staan in de speeltuin!' Waarop ik antwoorde 'Welke speeltuin? K*T ik kom nu naar huis.'
De pony's staan op een weide naast een vakantiehuisjescomplex of hoe heet dat? Met een speeltuin en zwembad.
Ik Michelle geroepen met het bericht dat we snel naar huis moesten omdat de pony's weer los liepen, natuurlijk zit dan niks mee! We zijn geflitst, rode lichten, mensen die niet wisten dat het gaspedaal rechts zit. VRESELIJK!
Eenmaal op locatie aangekomen had mijn vader Blacky al gevangen en in de wei aan een boom gebonden. Ik was ondertussen opzoek naar Timmy, dat duurde niet lang voordat ik erachter kwam dat Timmy de straat over was en de berg op. Deze berg bedraagt heeeeeeel veeeel hectare weiland en veld. De hoop was dus al weg, eerst nog met de auto rond gereden en rond gereden maar geen Timmy!

Toen opeens Sirenes loeien heel kort bij, ik dacht bij mijzelf 'Ja nu is hij er geweest, dat was voor Timmy.' Op dat moment belde Michelle mij op dat bevestigde voor mij mijn gevoelens, gelukkig dat ik fout zat! Zij vertelde mij het volgende 'Ik heb de politie gebeld en gevraagt of er een melding met een pony was binnengekomen, maar dat was niet zo zij hebben nu wel mijn gegevens en bellen direct als er een melding binnenkomt van een pony.'
Weer een uur later nog steeds geen pony ondertussen mijn vader nog 25 keer gebeld in de hoop dat hij hem had. Je raad het al, helaas! Geen Timmy.
Als aller aller laatste optie liep ik richting de vrouwenheide het bos op de berg. Totdat opeens zomaar ineens hoorde ik mijn vent roepen, daar kwam me toch een flinke adrenaline stoot omhoog rennen kan ik je vertellen rennen! Tijdens het rennen telefoon gepakt en mijn vader gebelt met het volgende 'PAPA, HEB JE M GEHOORD? HOORDE JE M? BIJ GERRI IS IE, BIJ GERRI' En jawel hoor daar stond mijn mannetje te hinniken tegen de hengstige merries. God zij dank dat de hengstig waren en hij daar de weg wist..
Toen ik m zag ik wou m knuffelen, doodslaan, kapot maken, vertroetelen alles tegelijk door de adrenaline. Tevens had mijn mannetjes helemaal niks!

Het zat met niet lekker dat de beestjes vastzaten maar er zat even niks anders op, de stroomdraad profisorisch gerepareert en stroom erop gezet voor het geval ze loskwamen.
Het is 12 uur, Michelle was nog even met mij meegegaan naar huis iets drinken. Hierna ben ik naar bed gegaan maar kon geen oog dicht doen, want stel nou mijn mannetjes kwamen toch los gingen toch door de stroomdraad heen en verzopen dan toch in het zwembad. Daar waren de horrorverhalen weer. Het werd 1 uur, de laptop erbij gepakt want door alle ellende en verdriet had ik besloten ze te verkopen op internet, dan maar nu al erop zeten dan hebben we dat gehad, wat n tranen kwamen er vrij. Het werd 2 uur nog steeds niet in slaap dan maar Goede tijden, Slechte tijden herhaling gekeken. 3 uur nu had ik er genoeg van. Dikke trui aangedaan, dikke fleece broek, kussen mee en fleece deken mee. Op naar de wei, daar aangekomen stonden mijn andere 2 paarden even stom te kijken om precies 19 minuten over 3 's nachts stond ik de wei. WTF?

Het gras was nat dat beviel me niet, dan maar hooi halen van hooi een bedje gemaakt de jongens een beetje hooi gegeven en liggen maar.
WAUW wat een ervaring, onder de sterrenhemel helemaal stil. Er was een uil de hele tijd prooien aan het vangen voor haar jongen, gewelidg om te zien. Opeens huppelde der een konijntje vlak langs me neus, toen ik bewoog bleef ie heeeeeeeel stil zitten en ging vervolgens liggen. Nog steeds wat is het 's nachts mooi buiten

'S morgens de beestjes verzorgd en toen maar even naar huis gegaan, gelukkig was alles goed met ze

Het verder verhaal bespaar ik jullie.
Voor de mensen die het helemaal gelezen hebben, respect! en bedankt