Al sinds dat ik Tinkerbell heb roep ik: "Deze zomer gaat ze voor de kar!"
Maar puntje bij paaltje dan weer geen kar of geen tijd ect.
Nu had ik alles op alles gezet om ze dus toch zomer 2009 voor de kar te krijgen.
Heb een prachtig roestvrijstaal karretje gekocht, tuigje erbij. Het enige wat nog miste was iemand die haar voor mij zou beleren, want ik ben helemaal groen.
Aangezien Tinkerbell een pittige tante is durfde ik het zelf niet aan. Ik deed wel wekelijks met haar droogmennen en dat ging goed zolang ik maar niet teveel druk gaf. Als ik teveel druk gaf ging ze stijgeren ect.
Sinds een half jaartje ben ik van stal verhuisd, de man waarbij ik sta is proffesioneel beleerder. Hij heeft al vele paarden voor de kar gekregen.
Nu heb ik voor mijn verjaardag als kadootje gehad dat hij mijn pony ging beleren.
Sinds vorige week zijn we elke dag bezig met droogmennen, longeren ect.
Vandaag wilde hij haar toch voor de kar zetten want dat zou geen problemen geven.
Ingespannen was ze super braaf mee, rondjes over het erf. Hardstikke braaf maar wel vlugterig, maar dat zou de nieuwigheid wel zijn geweest. Toen gingen we met de kar het erf af, ik achterop. Hardstikke leuk! Eindelijk stond ze voor de kar! Ik had een smile van oor tot oor.
Opeens schrikt ze ergens van en ging stijgeren, stijgeren, stijgeren! Uiteindelijk hebben we haar rustig gekregen en het weer opgepakt. Weer was ze lief.
Toen we op het erf aan kwamen had ze een schuimbekkie gemengd met bloed. Ik schrok daar van, maar volgens de man zou ze zich wel bezeerd hebben met het stijgeren.
Pony afgetuigd en de man wilde even in haar mond kijken, weer kwam ze omhoog.
Uiteindelijk toch in der mond gekeken (koste de lieve man nog zijn nagel, die heeft Tinkerbell als hapje op). heeft ze een hele grote oude litteken op der tong!!
De man heeft gelijk de dierenarts gebeld met hoe en wat. Aan de tong kan niets meer gedaan worden..
Ik aan de man gevraagt of het wel zo eerlijk was om door te gaan met mennen, want schijnbaar heeft ze een trauma opgelopen. Vandaar dat ze altijd zo fell is als je een bit in doet, vaak omhoog komt, het bit vastpakt met longeren en rijden.
Het mennen is me nu dus afgeraden, het is te gevaarlijk om het te proberen..

Ik ga vanavond alles op de foto zetten en alle bitten gaan de kast uit.
Wij gaan vanaf vandaag bitloos rijden!