Helaas is gisteren bij ons een paard overleden
. Ik zal eerst het volledige verhaal uitleggenZaterdagochtend:
Ik ga naar stal om alle paarden te voeren want de eigenaar is op vakantie.
Normaal gesproken is beyonce de 1e die me hard toe hinnikt maar dit keer geen geluid. Dus ik ren naar beneden naar haar stal toe.
Staat ze daar al rillend, en met 2 dikke ogen en een hoop schaafplekken in haar stal. Dit was een superslecht teken. Meteen de da gebeldt. Ze bleek dus koliek te hebben. Ze kreeg meteen darmverslappers en pijnstiller. dit was om 10:30 uur. Ik ben daarna meteen aan het lopen gegaan.
Om 13:00 zaterdagmiddag weer de da erbij ze kreeg weer een spuitje met darmverslappers.
17:45 darmverslappers en sonde met parafine.
Ik ben door vooral door gaan lopen met haar.
21:00 uur nog een keer pijnstillers met darmverslappers.
Vlak daarna zijn een paar superlieve vrienden/kennissen gekomen om me te helpen. Ook karina1977 van bokt was erbij.
Zondag nacht: Intussen de eigenaresse op de hoogte gebracht omdat ik er een slecht gevoel bij had.
die nacht een paar keer de da gebeld.
om 3:00 nog een keer parafine en pijnstilling. (beyonce was al zo verzwakt dat ze niet meer kon lopen) We hadden het ook over de kliniek, maar dat was niet helemaal een optie. Want de kans dat ze operatie zou overleven was klein. En ze zouden toch eerst hetzelfde gedaan hebben wat ik en de hulptroepen hebben gedaan. dus lopen en medicijnen. Beyonce was inmiddels helemaal uitgeput....
9:00 uur beyonce is de nacht doorgekomen en ze zag er ook wel wat beter uit. maar toch nog voor de zekerheid pijnstilling. Ze is toen ook uit haar eigen gaan lopen en af en toe liggen. Dit mocht van de da.
savonds om 19:30 nog pijnstilling en darmontspanning.
en dan Maandag:
Beyonce zag er weer slechter uit. Ik met veel pijn en moeite vrije dag geregeld op het werk.
De da is weer 2x geweest. Beyonce begon met de uur af te takelen. Haar oren werden helemaal koud, haar hoofdje. Haar schaafwondjes zagen er slechter uit (uitgedroogdt). Toen kwam er een vriendin bij en die zag al meteen dat het einde verhaal was. De da gaaf ook maar 10% dat ze de nacht doorkwam. Hij dacht dat waarschijnlijk vrijdag op zaterdagnacht de schade is gebeurdt. Een knoop /verdraaiing vlakbij haar maag waarschijnlijk.....
Dus ik weer de eigenaresse gebeldt en de andere staleigenaar. We mochten haar verlossen uit de pijn dus da weer gebeld. Ondertussen wa de andere staleigenaar vanuit zijn werk gekomen. We wilden haar al verplaatsen zodat ze op een rustige plek kon inslapen want de da was er nog niet.
Maar helaas om 21:00 uur gisteravond is ze uit haar eigen heen gegaan op 2,5 jarige leeftijd. Ze klapte ineen keer dwars door de omheining heen. Haar tandvlees en tong waren al helemaal blauw, er kwamen vloeistoffen uit haar mond en neus. Ze heeft nu geen pijn meer. Ze heeft tot het laatste moment dapper gestreden. Ze bleef haar laatste minuten nog heel dichtbij lopen voor zover ze dat kon. Ze is in mijn armen gestorven en tussen al haar vriendjes in.
Ik mis haar enorm.
Ik vind het super erg dat haar baasje geen afscheid heeft kunnen nemen omdat ze op vakantie is. Ik heb zondag nog 2 foto's gemaakt van haar dat ze in het watre stond te spetteren.Beyonce rust in vrede.
Eindelijk pijnvrij na een lange dappere strijd.
Ik wil ook via dit topic iedereen bedanken die mij afgelopen dagen geholpen heeft!!!!
Ik weet niet wat ik zonder jullie had moeten doen!
Sorrye voor de eventuele typefoutjes, ik zit dit met tranen in de ogen te typen.
en dan nog zo jong...