Avelyn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smileydees

Avelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:03

Vandaag was een rotdag. Daar kan ik al wel mee beginnen.... In januari hebben wij onze NRPS pony in moeten laten slapen. Onze Sindy was echt zo'n superlieve leerpony. Daarna zijn we begonnen met het zoeken naar een nieuw vriendje of vriendinnetje. Goh, wat is dat moeilijk! Het moest dus iets worden voor zowel moeder en dochter. Moederlief wil alleen een dressuurlesje en een bosritje. Dochterlief wil graag ALLES doen. Dus springen, crossen, bosritten en wat dressuur. Van alles wat dus. Daar we Sindy al wat ouder gekocht hadden wilden we nu op zoek naar wat jongers. Ok, bij een handelsstal een leuk ruintje. Dochterlief fijn gereden, ikzelf ook. De dag erna nog een keertje. Afgesproken het paardje na goedkeuring op te halen en lekker mee naar huis te nemen. Achteraf bleek, nadat ie in z'n nieuwe stalletje stond dat het een luchthapper was. Hij krulde zijn tong en hapte op die manier lucht. In de 2 weken dat wij hem hadden lag hij ontzettend veel. We vertrouwden het niet en hebben het beestje toch nog terug gebracht naar de handelsstal. Met moeite, want bij ons is eigenlijk het motto: voor het leven. Daarna via markplaats op zoek naar een ander leuk beestje. Zo kwamen we uit bij onze mooie Avelyn. Een tinkermeisje. Een heel mooi ding. We waren meteen verliefd. Ok ze was wel erg jong maar ja. We maakten al allerlei plannen van moederlief zou voorlopig nog niet rijden omdat Avelyn pas 2.9 jaar was. Dus dochter 2 x in de week, veel op 't land vd zomer en vooral veel wandelen, vrijheidsdressuur om haar gewoon de kans te geven om even nog lekker te groeien.
We wisten bij de aankoop dat ze een beetje moeite had om haar hoeven uit te krabben. Dat kwam, zo werd ons verteld, omdat ze in september rotstraal had gehad en dat de hoefsmid haar pijn had gedaan. Daardoor had ze een beetje een hekel aan haar voetjes te geven. Ok, zo dachten wij, geen probleem, we doen rustig aan, gaan haar de komende dagen gewoon verwennen, veel aan haar benen zitten etc. We geven haar een beetje tijd, ware het niet dat haar hoeven te lang waren en nodig bekapt moesten worden. De hoefsmid is geweest... We waren erbij, Avelyn vond het vreselijk en ging hangen en slaan om maar geen voet te hoeven geven. De hoefsmid vertrouwde het niet en heeft een van de gebr. Nassau gebeld om zijn bevindingen te overleggen. Het vermoeden was straalkanker. Dit kwam voor zowel moeder als dochter als een donderslag om het heel netjes uit te drukken. Een paar dagen erna is de veearts geweest. Ook hij constateerde in ieder geval aan het LV straalkanker.
Daarop hebben wij besloten om Avelyn terug te brengen bij haar oude eigenaresse, wij hebben het laaste anderhalf jaar al genoeg naast een paard gestapt en de kosten zouden volgens de veearts wel in de 3 a 4000 € gaan uitkomen.

En weet je wat nou het erge is... De eigenaresse was het er niet mee eens en wilde in eerste instantie het paardje nog niet eens terugnemen!

We hebben Avelyn vandaag terug gebracht, met lood in onze schoenen en in tranen omdat we niet weten wat de toekomst voor Avelyn zal gaan brengen. Het is een superpaardje met een superkarakter zoals het een echt tinkermeisje betaamt.
We hopen dat de eigenaresse het juiste besluit voor Avelyn neemt want het is zo zonde dat een paardje van nog geen 3 al straalkanker heeft en waarschijnlijk nog maar zo weinig toekomst....
|(

Afbeelding

Irizz2

Re: Avelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:13

Arm paardjee:(
Ga je nu opzoek naar een ander of w8 je ff?

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:17

het zit jullie niet mee, hopelijk krijgt ze van de eigenaresse nu de zorg die ze nodig heeft. En hopelijk vinden jullie zo snel mogelijk een lief vriendje die goed bij jullie past en ook gezond is.

Sindy_osiora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:20

wat ben ik toch een lief dochterlief hé hihi... We zijn wel al lekker verder aan het kijken voor een paardje trouwens... Maar we hebben tot nu toe nog niet echt is gezien waarvan we zeggen van johh die is gaaf... Komt vast nog wel, er staat vast wel ergens een paardje speciaal op ons te wachten ;)!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:23

ach wat sneu voor Avelyn zeg...
Verstandig dat je haar terug hebt gebracht, dat geeft alleen maar ellende en slechte vooruitzichten.
Hopelijk hebben jullie met de volgende meer geluk, neem sowieso iemand mee met verstand van zaken om dit soort dingen te voorkomen, voor het geval je zelf niet veel verstand er van hebt.

Sindy_osiora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:58

dat gaan we ook zeker doen :o

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:24

Wat zonde van Avelyn... het arme meisje. :(
Weten jullie al wat de eigenaar er mee gaat doen?
Zouden ze de zorg uit handen willen geven dmv dr weer te verkopen ipv grofweg gezegd naar de slacht?
Ik heb begrepen dat er wel een behandeling voor is, dat dit weer helemaal goed kan komen.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:28

Het zit jullie niet mee :(:)
Hopelijk vinden jullie snel een leuk paardje wat helemaal gezond is!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:29

Wat een vervelende ervaring zeg.
Maar ik ken diverse paaren die er gewoon vanaf zijn gekomen, met niet heel dure behandelingen. Hopelijk krijgt ze die ook en komt ze bij mensen terecht waar ze het goed gaat hebben :)

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:01

:(:) Het zit jullie écht niet mee ...

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:05

Awwh wat een pech :( :( Hopelijk krijgt tinkermeisje de behandeling en kan ze nog lang en gelukkig leven... Succes met het vinden van een nieuw paardje.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 14:44

We hopen allereerst idd dat het Avelyn goed gaat! Het is voor ons ook even "loslaten" geblazen. Dat is erg moeilijk. Daarna gaan we in alle rust op zoek naar HET maatje voor 't leven....

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:35

Dikke knuffel meid,vreselijk verhaal vooral voor Avelyn.Weet iemand hoe dat te behandelen is,straalkanker?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:54

Het zit niet echt mee...,ik hoop voor jullie dat jullie de volgende keer een goed,lief,knuffelige allrounder hebben gevonden:)

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:09

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:24

Als jullie voor Avelyn het goed willen doen, en een goed hart hebben is het terug verkopen aan Maartje, die heeft alles al geregeld qua medische zorg. Ik hoop dat jullie een juiste keuze maken, vooral voor Avelyn, arm dier veel sterkte!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 15:38

Heb nieuws van de eigenaresse. Volgens de eigenaresse is het geen straalkanker, maar rotstraal en door overbelasting is dit gaan ontsteken. 1 a 2 weken in de soda en ze is weer bijna als nieuw!

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:45

smileydees schreef:
Heb nieuws van de eigenaresse. Volgens de eigenaresse is het geen straalkanker, maar rotstraal en door overbelasting is dit gaan ontsteken. 1 a 2 weken in de soda en ze is weer bijna als nieuw!

???
De straalkanker is toch geconstateerd door een dierenarts en door de gebroeders van Nassau?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:15

Dees en tamaar, het zit jullie inderdaad niet mee. Maar stiekem denk ik toch dat je niet moet geloven dat het nu weer rotstraal is. Jullie hebben een DA en een hoefsmid er bij gehad en het met eigen ogen gezien.. Is het niet gewoon een smoesje om zo snel mogelijk weer van Avelyn af te zijn? In ieder geval zou ik er niet meer in zee gaan, ook al was het een geweldig, lief en knap paard! Er komt wel iets voor jullie, ik weet het zeker! X

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 18:31

Lagency schreef:
smileydees schreef:

???
De straalkanker is toch geconstateerd door een dierenarts en door de gebroeders van Nassau?

Volgens de eigenaresse :j , waar ik nog een mailtje van heb gekregen, is het geen straalkanker. Braaf als ik ben breng ik dan iedereen op de hoogte maar laat de rest van het verhaal staan zodat een ieder een eigen conclusie kan trekken... _/-\o_

Met het motto een gewaarschuwd mens telt voor 2!

Ze staat zelfs alweer op marktplaats......

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:29

Hoop dat Avelyn goed terecht komt.
Diertje is te jong om al deze aarde te moeten verlaten.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 15:14

Omdat ik op andere forums berichten lees wil ik dit nog even plaatsen. Het was voor ons een moeilijke keuze om Avelyn terug te brengen. Helaas spelen meerdere dingen een rol. Wij hebben onze Sindy in moeten laten slapen na 1,5 jaar ongeveer ernaast stappen. Mijn dochter van 13 heeft dit zonder enig boos woord al die tijd volgehouden voor HAAR Sindy. Mijn dochter is hypersensitive. Dat betekend dat ze meer voelt, ziet ervaart hoort dan wij allemaal. Ze is bij haar Sindy gebleven tot het einde. Om dit te verwerken zonder dat ze in de problemen komt hebben we een paardje nodig waar ze mee aan de slag kan. Met Avelyn zou dit niet kunnen, in ieder geval niet op korte termijn en dat is juist wat ze nodig heeft. Ook het financiele plaatje speelt natuurlijk mee. Zouden we Avelyn aan Draaakje hebben verkocht zouden wij geen nieuw paardje kunnen kopen. Dit betekend niet dat wij niet om Avelyn geven. In principe is het bij ons dat wij een maatje zoeken voor het leven. In dit geval konden wij helaas niet anders doen dan Avelyn terugbrengen.....
Dat wilde ik nog even kwijt voor de mensen die foute conclusies trekken dat we het niet zouden willen etc.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:51

Is ook redelijk dat ze terug gaat naar diegene waarvan jullie haar gekocht hebben.
het is dan aan Draaakje of ze Avelyn van die mensen terug kan en wil kopen.
Wens jullie iig veel succes met de zoektocht naar een nieuw paardje en laat die goed nakijken voordat je ja op de koop zegt dan kan dit soort dingen voorkomen worden.

myrtedandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:04

het zit jullie echt niet mee! dat van die rotstraal zou ik inderdaad niet te snel geloven, sommige mensen zeggen van alles om maar zo snel mogelijk van hun paardje af te zijn.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 00:06

Ben zo blij dat Avelyn weer bij Draaakje is!! *\o/*