Spijtig genoeg heb ik precies 1 jaar geleden afscheid moeten nemen van mijn pony, Jet.
Jet had heel veel last van exceem, en heeft haar stal (waar ze net een paar uur in stond) helemaal kapot gemaakt, waterbak eraf, hele stal blank en de muur er half uit.
De dierenarts heeft haar een half jaar middeltjes gegeven (midden in de winter!), maar niets hielp. Jet bleef jeuk houden. Het laatste wat mijn ouders en ik wouden, was dat Jet pijn zou hebben. De dierenarts zei dat Jet naar Engeland moest, voor jet was het beter, maar moest eerst ergens anders heen. (bakkeveen) Jet heeft daar een maand gestaan, ik ben 1x heen geweest. Toen ik hoorde dat ze weg zou gaan die maand, (was een manege) en ik wist dat er de 24e een wedstrijd was waaraan mijn topper mee zou doen. Dus mijn vader belde of ik mee kon doen op Jet, als 'afsluiter'. Ik kwam thuis, denkend dat het wel kon.. Jet was al weg, net een kwartier nadat mijn vader belde

Ik mis haar zo ontzettend, ik weet niet hoe het gaat, waar ze is etc. Ik weet wel, gelukkig

Kort daarna, is Pally (met veulen) verkocht. Pally was erg wild, omdat zij een manege pony was geweest (had dr 3 maand), en liep elke dag 1 á 2 uur lessen mee. (ze stond bij ons 12 uur buiten) Ik reed 3x per week. Pal werd erg druk en wild, heeft mij over de bakrand gegooit, ertegen aan, van alles. Ik zou een jaar op haar kunnen rijden, dan was ik te groot, dus ik ben nu blij dat ze toen ging, want ik was nu nog meer aan haar gehecht geraakt.
Het was beter dat ze terug zou gaan, ze vond het ook leuk, ze hield van werken.
Maar toen dacht ik gelijk aan het veulen, J-Lo. Haar wou ik ook niet kwijt, ik mocht haar op 4 jarige leeftijd inrijden (miss later) en Pally en Jet zouden ook blijven, daar zou ik wedstrijden mee rijden (ook gedaan) en die mochten hun oude dag bij ons doorbrengen, en J-Lo misschien een veulen, en Jet nog 1. Maar het liep dus allemaal anders.
* Ik heb eerder een topic geopend toen Jet nog 1 dag bij mij was, toen werd ik er voor uitgemaakt dat ik met mijn pony's omging als een fiets oid. Dit is níét zo.

Bedankt voor het lezen