Jaja, voor ons was het ook de dag van de waarheid!
Afgelopen weekend, op zondag 13 januari te Susteren, moesten wij aan start komen om half 1 in ring 2. Ravi en ik hebben ons goed voorbereid de weken vooraf om wekelijks te trainen en af en toe wat begeleiding te hebben van mijn zus. Onze dag verliep geheel relax.
's Ochtends longeerde ik Ravi voor de zekerheid omdat ze uit zichzelf enorm heet is en omdat er toch veel toeters en belles waren tijdens deze actie nam ik het zekere van het onzekeren, dus longeerde ik haar. Dit deed ik 5 minuten want langer was niet nodig. Ze had meteen haar spatjes kwijt. Daarna poetste ik haar grondig en ging Sanne vlechten. Daarna hebben we even alles doorgenomen, gegeten en alles klaargelegd. Uiteindelijk alles in de auto en trailer gelegd en zijn we vertrokken. Nog steeds heel ontspannen gingen we de actie tegenmoet. Eenmaal toen we aanwezig waren liep ik eerst naar binnen om te kijken hoe alles stond en hoe alles verliep. Heel leuk om alles te zien! En natuurlijk ook Laurens zelf!

Uiteindelijk naar het secretariaat gegaan om daar de DVD op te halen + het dekje met het bijpassend nummer. Vervoglens nog even gekeken en uiteindelijk mijzelf gaan omkleden en Ravi gaan opzadelen. Ravi was nerveus!

Vol vertrouwen en nieuwschierigheid ging ik naar binnen. We mochten eerst rond de ring stappen, wat ik persoonlijk erg fijn vond. Ravi vond alleen het 'hoekje' eng waar Laurens zat maar verderest was super geconcentreerd op mijn hulpen en het rijden. Laurens gaf wat aanwijzingen hier en daar voor iedereen maar ook persoonlijk voor mij. Hij haalde precies mijn probleem eruit; het schakelen. Ravi loopt dan teveel onder mij vandaan. Dus dat vond ik wel leuk! Ik heb de 15 minuten heerlijk gereden en ik stapte dan ook met een heel tevreden gevoel uit de ring waar een camera ploeg op me wachtte!

Een foto van mijn 1e interview
Zo verliep mijn 1e interview:
Mijn 1e interview:
Ik helemaal Ravi *trots* aan het belonen. Komt ze naar mij toelopen en vraagt of dat ik even hier wil blijven stappen omdat ze mij wat vragen wou stellen. Ik zovan: "Is goed! "
- Zij: 'En? Hoe ging het? Was je tevreden? '
- Ik: 'Ja, ik ben enorm tevreden. Meestal is ze wat heet op wedstrijd maar gelukkig bleef ze fijn bij me en heb ik lekker kunnen rijden'.
- Zij: 'Heb je nog handige tips gekregen van Laurens?'
- Ik: 'Ja, Laurens haalde meteen mijn probleem eruit, en dat was mijn schakelen. Ravi wil dan teveel onder mij vandaan lopen en toen heeft Laurens mij even geholpen. Dus dat is erg fijn voor de verdere training met haar.
- Zij: 'Rij je nog meer paarden?'
- Ik: 'Ja, maar dat is puur voor de training. Ravi is ja, mijn wedstrijdpaardje, waarmee ik van de zomer ga starten.
- Zij: 'Denk je dat je doorbent?'
- Ik: 'Pfoe.... Ik weet het niet, maar je hoopt het altijd.
- Zij: 'Nou, misschien spreken we je straks weer! Succes!
Ik vond het wel grappig. Zo'n interview. Ik stapte Ravi goed uit en toen kwam ik Nishada nog tegen die ik al een tijdje niet had gezien. Heel veel mensen waren super positief en zeiden dat ik wel kans maakte om genomineerd te worden. Ik dacht dat al helemaal niet!

Uiteindelijk Ravi op de trailer gezet en toen naar binnen gegaan. Ik liep naar binnen en liep meteen naar het secretariaat om mijn nummer in te leveren en natuurlijk om te kijken of dat ik door was. Eenmaal mijn nummer ingeleverd wou de vrouw van het secretariaat mij feliciteren maar de presentratrice van de cameraploeg zei dat ze even nog moest wachten dus had ze zich een beetje versproken. Eenmaal toen de cameraploeg draaide werd ik gefeliciteerd door het secretariaat persoonlijk en kreeg ik zo mijn tweede interview, wat zo verliep:
- Zij: 'Gefliciteerd! Had je het verwacht?'
- Ik: 'Nee, helemaal niet! Er doen zoveel mensen mee en ik had dan ook echt niet gedacht dat ik genomineerd zou zijn, ik ben dan ook echt trots op Ravi!'
- Zij: 'Wat denk je wat het zou zijn geweest dat jullie zo uitblinken?'
- Ik: 'Ik denk toch de combinatie opzich. Ik en Ravi klikken zo goed en zowieso dat ik nog niet zo lang rijd, nog niet eens een maand, loopt het nu al heel lekker. Dus ik ben benieuwd!
- Zij: 'In ieder geval gefeliciteerd en drink er wat op!'
- Ik: 'Ja zal ik zeker doen!'
Uiteindelijk liep ik terug naar mijn moeder en Sanne en iedereen superblij. Ook heb ik daarnaast van vele hele leuke felicitaties gekregen. Nogmaals bedankt!

Om de dag helemaal compleet te maken werd mijn zus ook genomineerd!
NU genoeg gepraat, hier hebben jullie een idee van de selectie. Helaas maar 4 foto's, maar ik heb nog 2 foto's van mijn training erbij geplaatst!

Groetjes,
Sas en Ravi!
1.

2.

3.

Foto's van mijn training. Hier zat ik pas de tweede keer erop!
4.

5.

Alle foto's zijn die dag gemaakt door Femke Jongstra van Femke-fotografie. Neem een kijkje op haar website: http://www.femke-fotografie.nl