Vrijwilliger bij aangepast paardrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Vrijwilliger bij aangepast paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 21:52

Hallo Allemaal,


Ik werk als vrijwilliger bij SAP 'De Zwartendijkruiters' in Kampen. Ik werk al een aantal jaren bij deze stichting en vind het werk heel leuk om te doen. In het begin had ik wel eens moeite om met sommige ruiters om te gaan, maar dat leer je vanzelf. Onze stichting heeft 11 paarden/pony's en ik ben de vaste verzorgster van 1 ervan. Ze heet Hera en is een 20 jarige fjord. Hieronder staat de link naar de website.

http://www.zwartendijkruiters.nl

StableEnable

Berichten: 870
Geregistreerd: 13-10-07
Woonplaats: Etten/Arnhem

Re: Vrijwilliger bij aangepast paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:10

Wat leuk dat jullie daar als vrijwilligers vaste verzorgpaarden hebben. Goed idee! Zouden meer vrijwilligers graag op die manier werken op de manege waar ze vrijwiligerswerk doen? Wat zien jullie als voor- en nadelen van vaste verzorgpaarden? zowel voor de vrijwilliger als voor de manege?

XxSultanxX

Berichten: 4623
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: friesland

Re: Vrijwilliger bij aangepast paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:15

ik loop stage bij manege onder de linde ( das in friesland ) vind het heel leuk om te doen , wij hebben op dit moment 5 ponys

Marigold

Berichten: 12598
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Vrijwilliger bij aangepast paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 12:28

het voordeel van een vaste pony voor een begeleider is dat pony en begeleider goed op elkaar inspelen.
voor de ruiters is het ook het fijnst als er een vast iemand met ze meloopt.
je leert op die manier dus zowel de pony, als de ruiter, als de manier waarop ze op elkaar reageren erg goed.